Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
hallo

Al gelange tijd ben ik op zoek naar een nieuwe mp3-speler nadat mijn oude gestolen is. Al gauw kwam ik erachter dat ik een PMD wou gaan aanschaffen. Na veel reviews gelezen hebben, zowel hier als elders, ben ik wel veel te weten gekomen over PMD's, maar kan ik toch niet echt een keuze maken. Allereerst de eisen die ik heb bij de PMD die ik wil aanschaffen:
  • Gebruikersvriendelijk. Hiermee bedoel ik niet alleen de bediening van het apparaat, maar ook de bestandsoverdracht van PC naar PMD. Ik wil mp3's die ik nu heb op mijn PC op mijn PMD kunnen zetten met weinig moeite. Ook films moeten niet al te moeilijk gaan maar hier kom ik later nog op terug.
  • Goed geluid. Voor mij is goed geluid een goede bas en wat ik persoonlijk belangrijk vind is pianogeluid. Mooi helder en natuurlijk. Ik ben ervan bewust dat dit ook aan de koptelefoon ligt maar in zekere zin heeft de PMD daar ook wel mee te maken.
  • Goede videofunctie. Films kijken is niet de eerste plaats waarom ik een PMD wil kopen, maar af en toe een film kunnen kijken vind ik wel een pre. Ik ben namelijk nogal een film-fan.
Ik heb al wat rondgegeken in winkels om me te oriënteren. Heb heel wat spelers in mijn hand gehad. De Creative sprak mij wel aan kwa vormgeving. Net zoals iPod. Er zijn alleen wel heel veel types van. Er zijn vast nog andere goede merken waar ik nog niet wat van gezien heb. In winkels kan je alleen niet goed het gebruik van een speler testen wat ik heel belangrijk vind. Dat kan je alleen maar als je hem 1 of 2 weken in huis hebt.
Wat natuurlijk ook belangrijk is, is het budget. Eerst moet ik zeggen dat iemand voor mij de speler uit Amerika kan meenemen, waar ze allemaal aanzienlijk goedkoper zijn. Neem een kijkje op amazon.com. Mijn budget is dan 300 dollar.

Zouden jullie met suggesties willen komen? Als je een bepaalde speler noemt, probeer dan alsjeblieft de voordelen én de nadelen te noemen (als die er zijn).

groeten, jpboere

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Archos Gmini 500. Gebruiksvriendelijk door een gemakkelijke interface en UMS compatible. Helaas niet veel ondersteunde videocodecs. Wel een groot scherm waardoor video kijken comfortabel is, voor PMP begrippen.
Je zou ook naar de Creative Zen Vision:M kunnen kijken. Nadelen zijn dat ie minder opslagcapaciteit heeft, en geen UMS ondersteund. Echter hij ondersteunt wel veel codecs, en de kwaliteit van het scherm is goed. Het scherm is wel kleiner dan de Gmini 500.

Zie ook:
\[HDD/PMP] Het Archos Gmini 500 topic
\[HDD/PMP] Het Creative Zen Vision:M topic deel 2

• mrfunk
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:15:
Archos Gmini 500. Gebruiksvriendelijk door een gemakkelijke interface en UMS compatible. Helaas niet veel ondersteunde videocodecs. Wel een groot scherm waardoor video kijken comfortabel is, voor PMP begrippen.
Je zou ook naar de Creative Zen Vision:M kunnen kijken. Nadelen zijn dat ie minder opslagcapaciteit heeft, en geen UMS ondersteund. Echter hij ondersteunt wel veel codecs, en de kwaliteit van het scherm is goed. Het scherm is wel kleiner dan de Gmini 500.

Zie ook:
\[HDD/PMP] Het Archos Gmini 500 topic
\[HDD/PMP] Het Creative Zen Vision:M topic deel 2
Ik kan de Archos Gmini 500 niet vinden op amazon.com. Misschien is hij wel bij een andere amerikaanse webshop te koop. Ik denk dat de AV500 dan vergelijkbaar is. Een heel mooi apparaat. Maar dan denk ik ook gelijk aan de Creative Zen Vision: W. Volgens mij is deze nog niet te koop in Nederland. De AV500 en de Vision: W zijn even duur. AV500 heeft voordeel dat je video makkelijk kunt opnemen en de Vision: W kan veel formaten afspelen. De afmetingen van beide spelers zijn nagenoeg hetzelfde. Ik vraag me af of ze dan in een binnenzak passen maar dat is iets wat ik het beste even in de winkel moet bekijken.

Zijn er nog meerdere spelers in dit kaliber? De Cowon A2 20 GB Portable Multimedia Player dacht ik aan. Het merk spreekt mij alleen niet zo aan en de opslagcapaciteit is ook aanzienlijk minder.
30 GB vind ik wel een mooie capaciteit.
Kwa gebruiksvriendelijkheid (waarmee ik ook de mate van converteren die nodig is bedoel) komt Creative toch wel beter uit de bus dan andere merken?

Het is allemaal wel moeilijk hoor :/

• RoD
  • Niet online

RoD

De AV500 en de Vision:W gaan niet echt lekker passen in een broekzak oid, tenzij je hele wijde broekzakken hebt.
Gebruiksvriendelijkheid is maar net wat je er onder verstaat. Persoonlijk vindt ik Archos het lekkerste werken qua interface. Maar als je zo weinig mogelijk wilt converteren, dan kun je beter voor Creative gaan ja.

• mrfunk
  • Niet online
Ik heb vandaag de Achros uitgeprobeerd. Mooi ding. Helder beeld. Werkt ook fijn kwa inteface idd. Hij was nog iets kleiner dan ik dacht. In een wijde broekzak past hij nog wel. De hoogte van een cd-hoesje is precies de lengte (langste afmeting) van de Achros.

De Creative Zen Vision: W is nog niet in Nederland verkrijgbaar. Daarom heb ik even de Vision: M uitgeprobeerd omdat deze natuurlijk wel beetje zelfde interface hebben. Ik vond de Vision: M op zichzelf ook zeker niet slecht. Deze houd ik toch nog eventjes in mijn hoofd. De interface vond ik net zo handig als de Archos.

In reviews heb ik gelezen dat de Vision: W iets grotere afmetingen heeft dan de Achros. Het scherm is dan ook 0.3 " groter. Hij is ook wat minder dik dan de Archos. Als je 'm koopt zit er alleen geen berschermhoesje bij en dat heeft de Archos wel. Ik weet niet of ik het daar van af moet laten hangen...

Nog even over de Creative Vision: M. Kan je hier ook nog redelijk films op kijken? (waarschijnlijk zonder subs). Ik las ook dat hij snel krast. Is dat alleen bij de zwarte versie of zit ik dan uit mijn nek te lullen?

Edit: De Zune lijkt me ook wel een mooie speler. Hoewel de wifi misschien wat overbodig is of zo'n beetje onbruikbaar door alle restricties, het design, de functies en het formaat bevallen me wel.

[ Voor 8% gewijzigd door mrfunk op 26-10-2006 13:30 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Redelijk films kijken... De een zegt van niet, de ander van wel. Imo kun je er best films op kijken en subs zijn ook redelijk goed te zien. Ik vind het zelf wel wat hebben, films kijken on the go. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

• mrfunk
  • Niet online
Ik weet niet echt waar ik het moet posten, dus dan maar hier.

Ik vond deze speler met deze prijs.

Volgens mij is er weinig over deze speler bekend, maar voor zijn features vind ik de prijs verre van slecht.

Weet iemand wat meer over deze speler? Of eigenlijk, heeft iemand deze speler? Mij lijkt de schemresolutie lager dan bijvoorbeeld Creative Zen Vision: M.

[ Voor 23% gewijzigd door mrfunk op 31-10-2006 17:14 ]

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
jpboere schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:13:

In reviews heb ik gelezen dat de Vision: W iets grotere afmetingen heeft dan de Achros. Het scherm is dan ook 0.3 " groter. Hij is ook wat minder dik dan de Archos. Als je 'm koopt zit er alleen geen berschermhoesje bij en dat heeft de Archos wel. Ik weet niet of ik het daar van af moet laten hangen...
ik heb de w inmiddels een paar dagen. hij wordt overigens wel inclusief pouch (beschermtasje) geleverd...

• RoD
  • Niet online

RoD

Die LG lijkt me niet zo bijzonder. Weinig interessante specs, behalve het feit dat ie .ogg kan spelen. Slechte batterij en een saai (imo) uiterlijk. Bovendien is LG niet zo bekend op het gebied van mp3spelers dus de kwaliteit moet je nog maar afwachten. Het is ook maar de vraag of je er ook maar een enkele review/ervaring van kunt vinden. Ik denk zelf van niet. Beetje een 13 in een dozijn speler. Geef dan iets meer uit en koop een speler van een degelijk merk waarvan je zeker weet dat het kwaliteit en degelijk is.
Verder heb je volgens mij ook software nodig om het spelertje te laten werken, en software is meestal niet zo gebruikersvriendelijk.
Pagina: 1