[CRM 3.0] Updaten licentie proef naar SBE error

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Goed wij hebben hier CRM 3.0 getest met een proeflicentie (gewoon te downloaden via MS), nu hebben we het microsoft action pack (MAP) aangeschaft. Hier zit ook netjes een CRM licentie maar als ik die wil toevoegen krijg ik de error na het drukken op bijwerken:

"De licentie kan niet worden toegevoegd, raadpleeg het gebeurtenislog voor details"

Nou goed hier staat vervolgens:

AddDeploymentLicense failed

Source van de error is MSCRMDeployment. Event ID is 17170.

Iemand enige idee waar ik dit moet zoeken?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 09:01
TheGeneral schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:29:
Iemand enige idee waar ik dit moet zoeken?
Leverancier ?

• Operations
Het action pack is door MS zelf geleverd, en de overige spullen doen het prima (Office, XP e.d.)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Had je misschien een trial van de full version? En probeer je die nu te upgraden naar een final CRM Small Business? Dat gaat niet werken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Microsoft bellen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Precies.
Als jij een AP hebt aangeschaft zit daar (ook als je partner bent) toch minimaal 2 free support incidents bij.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Operations
sanfranjake schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:09:
Had je misschien een trial van de full version? En probeer je die nu te upgraden naar een final CRM Small Business? Dat gaat niet werken.
Ik heb deze versie geinstalleerd (als small business):

http://www.microsoft.com/...fdb2538e2c&displaylang=nl

En volgens een overzichtje wat ik ergens tegen kwam zou het upgraden mogelijk moeten zijn.
En dit staat ook op die website:

The Small Business Edition trial version can be converted to a commercial Small Business Edition or Professional Edition

[ Voor 13% gewijzigd door Operations op 24-10-2006 21:06 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Oke dat klopt misschien was ik niet helemaal duidelijk... Professional trial upgraden naar SBS full is vziw not supported ...

Mijn spoorwegfotografie

• Operations
sanfranjake schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:31:
Oke dat klopt misschien was ik niet helemaal duidelijk... Professional trial upgraden naar SBS full is vziw not supported ...
Nee maar dat is nu dus niet het geval.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48
Ik vraag mij af of een action pack licentie hetzelfde is als een commercial Small Business Edition or Professional Edition.

Het is namelijk ook niet mogelijk om MSDN key van CRM te upgraden naar volledige versie.

Tevens is het niet mogelijk om een triallicentie die al verlopen is te upgraden. Dus als je trial al afgelopen is, kan je hem ook niet meer upgraden.

Wat je wel kunt doen is CRM deinstalleren (de databases worden behouden) en vervolgens CRM weer installeren. Bij deze nieuwe installatie geeft je de andere licentie op. Vervolgens kan je tijdens de installatie kiezen dat je wilt verbinden met een bestaande database. Zo gaat er geen data en configuratie verloren en kan je wel je nieuwe licentie gebruiken.

Maar let op, geef wel bij de nieuwe installatie exact dezelfde naam voor Organisation Unit op. Anders gaat het niet werken.

Succes.

[edit]

heb je toevallig bij je AP 2 keys voor CRM? 1 zou voor SBS moeten zijn en de ander voor de PRO versien. Wellicht allebei de keys proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door bassio op 25-10-2006 12:04 ]

• Operations
bassio schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:59:
Ik vraag mij af of een action pack licentie hetzelfde is als een commercial Small Business Edition or Professional Edition.

Het is namelijk ook niet mogelijk om MSDN key van CRM te upgraden naar volledige versie.

Tevens is het niet mogelijk om een triallicentie die al verlopen is te upgraden. Dus als je trial al afgelopen is, kan je hem ook niet meer upgraden.

Wat je wel kunt doen is CRM deinstalleren (de databases worden behouden) en vervolgens CRM weer installeren. Bij deze nieuwe installatie geeft je de andere licentie op. Vervolgens kan je tijdens de installatie kiezen dat je wilt verbinden met een bestaande database. Zo gaat er geen data en configuratie verloren en kan je wel je nieuwe licentie gebruiken.

Maar let op, geef wel bij de nieuwe installatie exact dezelfde naam voor Organisation Unit op. Anders gaat het niet werken.

Succes.

[edit]

heb je toevallig bij je AP 2 keys voor CRM? 1 zou voor SBS moeten zijn en de ander voor de PRO versien. Wellicht allebei de keys proberen?
Allebei de keys proberen werkt niet, en hij is ook nog niet verlopen. en CRM deinstalleren vind ik best spannend want hij is ook helemaal gecostimized. Maar ja goed als dat de enige oplossing is.

• bassio
De customizations kan je gemakkelijk exporteren naar een xml-file als backup. Deze kan je altijd weer inlezen, dus dat is geen probleem. Uiteraard is het verstandig op een backup van je databases te maken (Zowel de _Metabase als de _MSCRM)

Wat heb je verder nog allemaal geinstallerd (addons, reports, e-mail router etc?)

Wat verder nog wellicht helpt?
- Inloggen op de server met de credentials waaronder ook ooit CRM geinstalleerd is.
- De licentie niet toevoegen als een nieuwe licentie maar de bestaande bijwerken. Rechtermuisknop op de licentie in de Deploymentmanager/Configuratiebeheer en dan kiezen voor bijwerken ipv toevoegen.

Laat maar even weten hoe het gaat.

• Operations
bassio schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:14:
De customizations kan je gemakkelijk exporteren naar een xml-file als backup. Deze kan je altijd weer inlezen, dus dat is geen probleem. Uiteraard is het verstandig op een backup van je databases te maken (Zowel de _Metabase als de _MSCRM)

Wat heb je verder nog allemaal geinstallerd (addons, reports, e-mail router etc?)

Wat verder nog wellicht helpt?
- Inloggen op de server met de credentials waaronder ook ooit CRM geinstalleerd is.
- De licentie niet toevoegen als een nieuwe licentie maar de bestaande bijwerken. Rechtermuisknop op de licentie in de Deploymentmanager/Configuratiebeheer en dan kiezen voor bijwerken ipv toevoegen.

Laat maar even weten hoe het gaat.
Goed die databases backuppen gaat neem ik aan via SQL. En het backuppen van de customizations hoe gaat dat in ze werk? via de web interface van CRM? En als ik dat gedaan heb en ik noem de OU hetzelfde dan zou alles goed moeten komen? Kan ik de OU (die ik in de CRM heb ingevoerd)nog ergens checken? weet het voor 99% zeker maar controleer het liever toch nog ff.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja die vind je gewoon in AD Users and Computers :)

Mijn spoorwegfotografie

• bassio
Ja, database backuppen vanuit SQL
Ik ga er even vanuit de je de NL versie van CRM hebt:

1. Backuppen aanpassingen.
- Log in via de Internet Explorer (sluit outlook als je Outlook CRM client hebt draaien)
- Ga naar instellingen -> aanpassing -> aanpassingen exporteren.Klik op alle aanpassingen exporten. Er wordt een XML file aangemaakt waarin al je aanpassingen kwa velden, schermen, javascripts etc in komen te staan. Deze kan je opslaan en eventueel later weer inlezen via instellingen -> aanpassing -> aanpassingen importeren.
Let op, een aantal zaken worden niet gexporteerd zoals b.v. Users, Workflows, sjablonen etc.

2. Het checken van de OU gaat niet in AD User & Computers omdat dit geen AD OU is, maar de naam waarmee je CRM geinstalleerd hebt. Om deze naam te checken ga je naar Instellingen -> Instellingen -> Instellingen voor Business Units -> Business Units. Daar staat altijd Minimaal 1 BU en de naam van deze BU is de OU naam.
Je kunt de naam ook terugvinden bij configuratiebeheer (waar je ook de licenties toe kan voegen). De naam van de licentie is de naam welke je opgegeven hebt bij de installatie.

Tip voor de volgende installatie.
Na het invullen van alle gegevens krijg je voor de daadwerkelijke installatie begint een overzicht met de door jouw ingevulde informatie (OU naam, servernaam etc.) Kopieer dit naar een text file. Deze kan je altijd weer gebruiken om te zien hoe je de vorige installatie gedaan hebt,

• Operations
bassio schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:24:
Ja, database backuppen vanuit SQL
Ik ga er even vanuit de je de NL versie van CRM hebt:

1. Backuppen aanpassingen.
- Log in via de Internet Explorer (sluit outlook als je Outlook CRM client hebt draaien)
- Ga naar instellingen -> aanpassing -> aanpassingen exporteren.Klik op alle aanpassingen exporten. Er wordt een XML file aangemaakt waarin al je aanpassingen kwa velden, schermen, javascripts etc in komen te staan. Deze kan je opslaan en eventueel later weer inlezen via instellingen -> aanpassing -> aanpassingen importeren.
Let op, een aantal zaken worden niet gexporteerd zoals b.v. Users, Workflows, sjablonen etc.

2. Het checken van de OU gaat niet in AD User & Computers omdat dit geen AD OU is, maar de naam waarmee je CRM geinstalleerd hebt. Om deze naam te checken ga je naar Instellingen -> Instellingen -> Instellingen voor Business Units -> Business Units. Daar staat altijd Minimaal 1 BU en de naam van deze BU is de OU naam.
Je kunt de naam ook terugvinden bij configuratiebeheer (waar je ook de licenties toe kan voegen). De naam van de licentie is de naam welke je opgegeven hebt bij de installatie.

Tip voor de volgende installatie.
Na het invullen van alle gegevens krijg je voor de daadwerkelijke installatie begint een overzicht met de door jouw ingevulde informatie (OU naam, servernaam etc.) Kopieer dit naar een text file. Deze kan je altijd weer gebruiken om te zien hoe je de vorige installatie gedaan hebt,
Bassio heb wellicht het probleem gevonden, wij hebben een aantal test users aangemaakt in CRM configuratiebeheer, maar dit zijn er te veel voor de licentie die we nu hebben. Het probleem is echter dat ik de gebruikers niet kan verwijderen. Zie dit topic:

[CRM 3.0] User delete mogelijkheid is er niet op server

Heb jij enige idee hoe dit op te lossen? Is wellicht de oplossing voor mijn licentie probleem van nu.

• bassio
Je kunt gebruikers inderdaad niet verwijderen. Dit heeft o.a. te maken met het feit dat er al acties, accounts etc aan die gebruiker hangen. Disabelen is de makkelijkste manier. Dan gebruikt de user geen licentie meer en kan je weer nieuwe users toevoegen.

Wat je ook kan doen is in configuratiebeheer een user wijzigen. Dit gaat alsvolgt.
CRM User A is nu gekoppeld aan Active Directory User A. Maar je Wilt Active Directory User B in CRM gaan gebruiken en CRM user A niet meer gebruiken.

Open configuratiebeheer van MS CRM. Klik op Gebruikersbeheer en vervolgens op de OU naam. Alle gebruikers komen naar voren. klik CRM User A aan -> rechtermuisknop en kies voor account wijzigen. Type de AD naam van User B in en klik op Check Names. Als hij een geldige AD account heeft wordt de naam onderstreept. Klik vervolgens op OK. User B is nu een CRM gebruiker en User A niet meer.

Let op! Alles wat in CRM gekoppeld was een User A, is nu gekoppeld aan User B.

Laat maar weten of dit gelukt is.

Zorg er overigens voor dat je nooit een User uit de AD verwijdert, als deze nog een CRM user is. Eerst moet de user los zijn van CRM, dan pas kan je hem uit de AD verwijderen.

Succes

• Operations
bassio schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:43:
Je kunt gebruikers inderdaad niet verwijderen. Dit heeft o.a. te maken met het feit dat er al acties, accounts etc aan die gebruiker hangen. Disabelen is de makkelijkste manier. Dan gebruikt de user geen licentie meer en kan je weer nieuwe users toevoegen.

Wat je ook kan doen is in configuratiebeheer een user wijzigen. Dit gaat alsvolgt.
CRM User A is nu gekoppeld aan Active Directory User A. Maar je Wilt Active Directory User B in CRM gaan gebruiken en CRM user A niet meer gebruiken.

Open configuratiebeheer van MS CRM. Klik op Gebruikersbeheer en vervolgens op de OU naam. Alle gebruikers komen naar voren. klik CRM User A aan -> rechtermuisknop en kies voor account wijzigen. Type de AD naam van User B in en klik op Check Names. Als hij een geldige AD account heeft wordt de naam onderstreept. Klik vervolgens op OK. User B is nu een CRM gebruiker en User A niet meer.

Let op! Alles wat in CRM gekoppeld was een User A, is nu gekoppeld aan User B.

Laat maar weten of dit gelukt is.

Zorg er overigens voor dat je nooit een User uit de AD verwijdert, als deze nog een CRM user is. Eerst moet de user los zijn van CRM, dan pas kan je hem uit de AD verwijderen.

Succes
Het gekke is alleen dat ik voorheen altijd idd onder configuratiebeheer gebruikers had staan, maar nu staat er alleen nog maar licentie beheer. Dat heb ik al eens eerder gehad, en toen was het een kwesite van via venster een ander venstertje openen maar nu is gebruikersbeheer wel echt weg lijkt het.

En verder is er geroepen dat ik moest kijken of ik de licentie kon toevoegen ipv bijwerken, maar ik heb alleen maar de optie bijwerken toevoegen heb ik volgens mij niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 26-10-2006 11:27 ]

• bassio
Weet je zeker dat de user waarmee CRM geinstalleerd is ook de user is waar je me inlogt en dat deze user ook CRM administrator is?

Configuratiebeheer kijkt namelijk ook naar de user waarmee deze gestart wordt (de ingelogde gebruiker). Wanneer dit geen CRM user is of niet de juiste rechten heeft kan je ook geen users toevoegen.

Kijk dus even in CRM wie gekoppeld is aan het administrator account in CRM (is deze niet disabled) en gebruik deze om in te loggen op de CRM server.

• Operations
bassio schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:50:
Weet je zeker dat de user waarmee CRM geinstalleerd is ook de user is waar je me inlogt en dat deze user ook CRM administrator is?

Configuratiebeheer kijkt namelijk ook naar de user waarmee deze gestart wordt (de ingelogde gebruiker). Wanneer dit geen CRM user is of niet de juiste rechten heeft kan je ook geen users toevoegen.

Kijk dus even in CRM wie gekoppeld is aan het administrator account in CRM (is deze niet disabled) en gebruik deze om in te loggen op de CRM server.
Okee dat was inderdaad het probleem, heb nu wel weer gebruikersbeheer staan. Maar hoe disable ik accounts dan? Het verhaal van account wijzingen en dan nieuwe AD users kiezen werkt wel maar zo kom ik niet van me te grote hoeveelheid gebruikers af.

Edit-
Geweldig! Denk test nu met deze account nogmaals of ik de licentie kan aanpassen en nu werkt het wel!!! Helemaal top Bassio en de rest uiteraard. Zit nu alleen dus nog even met hoe disable ik die users.

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 26-10-2006 21:51 ]

• bassio
Dat doe je gewoon binnen CRM zelf. Ga naar instellingen, Instellingen voor Business Units, Gebruikers. Klik een gebruiker aan -> meer acties -> Uitschakelen. Voila...

De users blijven wel bestaan, maar hebben nemen geen licentie meer in gebruik.

Succes.

• Operations
bassio schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:52:
Dat doe je gewoon binnen CRM zelf. Ga naar instellingen, Instellingen voor Business Units, Gebruikers. Klik een gebruiker aan -> meer acties -> Uitschakelen. Voila...

De users blijven wel bestaan, maar hebben nemen geen licentie meer in gebruik.

Succes.
En wat zijn de gebruikers binnen het CRM configuratiebeheer (dus niet webbased)scherm dan die je aan kan maken? Enne als ik hem disable kon ik hem ook weggooien uit de AD toch? En is het mogelijk om de BU/OU te renamen?

• bassio
De gebruikers zijn in allebei de schermen zichtbaar. Maakt in principe niet uit waar je ze aanmaakt. Je moet alleen wel binnen CRM de rollen toevoegen aan een gebruiker.

Wanneer je een user gedisabled hebt, zou ik hem niet weggooien uit je AD. Er kunnen wellicht nog acties etc binnen CRM aan die user hangen. Wanneer je de user uit AD gooit kan je daarmee problemen krijgen. Kijk even terug in het topic waarin ik aangaf hoe je een nieuwe AD user aan een bestaand CRM account kunt koppelen.

Binnen CRM is de BU/OU die je aangeven hebt bij de installatie niet te wijzigen. Ook niet bij een herinstallaie wanneer je de bestaande databases wilt behouden. Je moet dan dezelfde OU naam gebruiken.

offtopic:
Iets zegt mij dat je niet nagedacht hebt over de impact en de complexiteit van Microsoft CRM, het gebruik daarvan en alles wat er bij komt kijken. Wellicht is het handig om dat alsnog een keer te doen en dan weer opnieuw te beginnen?
Pagina: 1