[JS] Alternatief voor prompt()?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een alternatief voor prompt().

Ik gebruik nu prompt() om bepaalde gegevens in te voeren in een formulier, maar omdat ik prompt() niet kan positinioneren kan het misschien verwarrend zijn voor de gebruikers. In IE komt de prompt namelijk linksbovenin het scherm te staan in plaats van netjes in het midden (Fx).

Is er dus:
òf een manier om de prompt() toch te positioneren (ik kan hier op Google niks over vinden en denk zelf eigenlijk ook dat het niet gaat)?
òf een alternatief voor prompt dat wel te positioneren is?

Bij voorbaat dank. :)

edit:
Oeps, in het verkeerde forum gepost. Kan iemand dit topic even naar Webdesign, Markup & Clientside Scripting schoppen? O+

[ Voor 14% gewijzigd door Tanuki op 24-10-2006 14:30 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 09:09
De prompt kan je niet positioneren, maar je kunt natuurlijk wel met window.open een nieuw venster openen, en deze positioneren, en hierin dan met html je prompt box immiteren.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

Voor IE zou je een ModalDialog kunnen gebruiken

Intentionally left blank

• Tanuki
  • Niet online
UniCache2 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:32:
De prompt kan je niet positioneren, maar je kunt natuurlijk wel met window.open een nieuw venster openen, en deze positioneren, en hierin dan met html je prompt box immiteren.
Dat kan ik wel doen, maar het probleem is dat ik dan een popup krijg die waarschijnlijk door popupblockers geblokkeerd gaat worden. Ook heb ik dan het probleem dat de code na window.open() gewoon uitgevoerd wordt, die wil ik pas uitvoeren als er iets is ingevuld in mijn prompt (of hetgeen wat ik dan ga gebruiken).

edit:
Crisp: Ik had al gekeken naar de modaldialog, maar volgens mij heb ik daar precies hetzelfde probleem, of niet? Hetgeen ná de modaldialog-aanroep staat wordt meteen uitgevoerd, dit moet pas wanneer er iets is ingevuld.

[ Voor 15% gewijzigd door Tanuki op 24-10-2006 14:36 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

l0c4lh0st schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:35:
[...]

Dat kan ik wel doen, maar het probleem is dat ik dan een popup krijg die waarschijnlijk door popupblockers geblokkeerd gaat worden. Ook heb ik dan het probleem dat de code na window.open() gewoon uitgevoerd wordt, die wil ik pas uitvoeren als er iets is ingevuld in mijn prompt (of hetgeen wat ik dan ga gebruiken).
IE7 blocked default ook prompt() ;)
edit:
Crisp: Ik had al gekeken naar de modaldialog, maar volgens mij heb ik daar precies hetzelfde probleem, of niet? Hetgeen ná de modaldialog-aanroep staat wordt meteen uitgevoerd, dit moet pas wanneer er iets is ingevuld.
Nee, daarom juist een modaldialog - die wacht met executie van JS totdat er gereturned is (en je kan een returnvalue teruggeven).

Intentionally left blank

• Tanuki
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:40:
[...]

IE7 blocked default ook prompt() ;)

[...]

Nee, daarom juist een modaldialog - die wacht met executie van JS totdat er gereturned is (en je kan een returnvalue teruggeven).
Oké, ik heb het werkend gekregen.

Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat ik de statusbalk niet weg kan krijgen.

Ik heb status: no; geprobeerd (zoals omschreven in de pagina van Microsoft die de modaldialog uitlegt), maar ik blijf heel fijn een statusbalk zien. 8)7

Weet iemand toevallig hoe ik die weg kan krijgen?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Best kans dat dat tegenwoordig ook niet meer kan of een setting is geworden

Intentionally left blank

• Tanuki
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:52:
Best kans dat dat tegenwoordig ook niet meer kan of een setting is geworden
Waarom staat dat dan niet op die pagina omschreven? :(

Bedankt in ieder geval voor de hulp! :)

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Persoonlijk gebruik ik voor dit soort dingen een aangepaste thickbox versie. Vind 't voor op het web een natuurlijkere manier dan prompt() of (modal) dialogs.
Pagina: 1