Dual Cores,Nu kopen of wachten?

Pagina: 1
Acties:

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Hoi mensen, ik ben voor een vriend van een systeem bij elkaar aan het sprokkelen. EN het gaat goed maar het probleem waar ik nu tegen aan loop (en wat je altijd hebt eigelijk) is de vraag of ik even moet wachten of niet. Want ik weet niet precies wanneer die Quad cores uit komen, en of het reeel is erop te wachten, en gaan de dual cores dan ook in prijs zakken?
Sorry als het een beetje newb vragen zijn, maar het is bij hardware altijd door de bomen het bos niet meer zien als je er even uit bent. Maar ik hoop dat iemand antwoord heeft, en als het al gevraagd is sorry ik kon er geen topic over vinden.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Quad cores laten niet lang meer op zich wachten, maar je moet wel een heel fanatieke multitasker zijn wil je nu niet genoeg hebben aan snelle dual cores zoals een X2 5000 of E6600. Imho kan je nu net zo goed een systeem samenstellen op basis van een Core 2 Duo, met een moederbord dat geschikt is voor de Kentsfield quad cores. Dan is er later nog een vrij goedkope upgrade mogelijk.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 12:28

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je iets wil voor een bepaald budget, nu kopen, want op dit moment heb je een pc nodig.
en niet over 3 maanden, dan zijn er weer nieuwe dingen.

en ik denk dat dit topic iets meer voor CSL is.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik weet niet wat je vriend met zijn PC gaat doen, maar zolang het geen echte serverzaken zijn dan is een dualcore meer als voldoende. Zolang de huidige software geen goed gebruik maakt van meerdere cores heeft het weinig nut. Soms vraag ik me af waarom ik een dualcore heb gekocht ik merk er niet veel van... maar het is natuurlijk we een leuk gevoel dualcore en zeker quadcore. Een tweede vriendin lijkt me ook wel leuk.... wat kost dat?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55
Als hij nu een systeem nodig heeft gewoon een dualcore scoren, dat is in de praktijk meer dan voldoende snel (quadcore is eigenlijk alleen in erg specifieke situaties interessant, dus ik zie het, wanneer die uitkomen, ook nog niet hard gaan met die vierkernige en in eerste instantie erg dure cpu's).

Eigenlijk staat altijd wel een opvolger van iets op het punt z'n opwachting te maken, neem b.v. de DX10 GPU's, zodat je tot in de eeuwigheid kunt blijven wachten. Leg je er maar bij neer dat eenmaal gekocht je achter de feiten aanloopt, maar dat hoeft helemaal niet erg te zijn :)

Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

2 november is de kenstfield beschikbaar voor veel geld.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Ik denk dat je gewoon een dualcore-systeem zou gaan moeten halen. Aan die cores meer heb je voorlopig vrij weinig en daarbij kun je het geld, dat je daarmee uitspaart, vast beter gebruiken.

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 10:07

TCR

pfffffffff

Je moet gewoon altijd kopen wat je nu nodig denkt te hebben tenzij je aan de vooravond staat van een nieuwe ontwikkeling. Bijv. Een week voor de release van een nieuwe generatie Videokaarten eentje voor full-price uit de oude generatie kopen. Zo ben ik blij dat ik toe der tijd even een x aantal weekjes heb gewacht op de venice core cpu's. Maar die quadcores gaan voor 95% van de gebruikers niks beters brengen dus ik zou gewoon voor een dual core gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door TCR op 28-10-2006 10:49 ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

@multipasser

De kentsfield is nou al beschikbaar hoor, kijk maar op een hoop veilingsites, zoals ebay, daar vind je ze wel

www.koopeendroom.nl

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

mja dat zijn ES's. :)

Is de QX6700 zelf ook niet unlocked als je hem koopt? Vandaar de Extreme Edition?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

De ES is vaak niet gelocked, dus een heel leuk speeltje om mee over te klocken :P

www.koopeendroom.nl

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 18:07
Hoe zit het nou eigenlijk met die Core Duo processoren?

Draai je nou bijvoorbeeld 2x1Ghz (2Ghz) of heb je echt 2 cores die 2Ghz doen?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 09:25
Ballebek schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:02:
Hoe zit het nou eigenlijk met die Core Duo processoren?

Draai je nou bijvoorbeeld 2x1Ghz (2Ghz) of heb je echt 2 cores die 2Ghz doen?
2x 2GHz, dus in programma's die optimaal gebruik ervan kunnen maken (bijv. 3d renders) heb je 100% snelheidswinst ten opzichte van 1x 2Ghz. (uitgaande van hetzelfde model natuurlijk)

• Uberprutser
-DG- schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:05:
[...]

2x 2GHz, dus in programma's die optimaal gebruik ervan kunnen maken (bijv. 3d renders) heb je 100% snelheidswinst ten opzichte van 1x 2Ghz. (uitgaande van hetzelfde model natuurlijk)
Alleen als ik kijk naar CPU-Z schermpjes van mensen die standaard draaien, geeft ie bij een T7200 bijvoorbeeld aan dat de core speeds 1Ghz zijn en in totaal 2Ghz (dus 2x 1Ghz) ?

Afbeeldingslocatie: http://www.pconline.com.cn/notebook/news/sudi/0608/pic/tcl_t41_t7200_16.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 28-10-2006 23:11 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Het antwoord staat in het plaatje.....selecteer eens processor 2... :+

Mooooooeeeee......

• Uberprutser
Black Piet schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:15:
Het antwoord staat in het plaatje.....selecteer eens processor 2... :+
Wou het net wegeditten :P

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:25
Ballebek schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:11:
[...]

Alleen als ik kijk naar CPU-Z schermpjes van mensen die standaard draaien, geeft ie bij een T7200 bijvoorbeeld aan dat de core speeds 1Ghz zijn en in totaal 2Ghz (dus 2x 1Ghz) ?

[afbeelding]
waarshijnlijk omdat dit een laptop is en de core langzamer laat draaien om energie te sparen.
als je een zware toepasing start zal de core vanzelf naar 2,0 gaan.
want de T7200 is eigenlijk 2x 2,0 Ghz

[ Voor 6% gewijzigd door martijn- op 28-10-2006 23:38 ]

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
dat laatste staat ook in plaatje, check multiplier..
Pagina: 1