PC Chips probleem, cpu word te warm

Pagina: 1
Acties:

• Fish2281
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06-2023
Hey,

Ik heb een oude pc gerecupereerd van een vriend van me die nog niet zo slecht is namelijk een AMD1400+ . Ik vermoedde al dat het waarschijnlijk om een CPU Onboard ging en dat was ook zo. Het grote probleem met dit moederbord is dat de cpu er vast op zit, er zit niet eens een socket op ! Ik wou deze even testen maar kreeg regelmatig bsod's.... Blijkt dan na controle dat in de bios na 1-2min de cpu al boven de 70° graden zit. Ik vermoed dus dat de coolfan+sink het niet meer haalt. Iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen ? Een custom heatsink maken ? Ik durf de heatsink niet van de cpu te halen want ik vrees dat ik hem dan ga breken. Hij zit er echt hard op vastgelijmd precies....

Thanks alvast voor een antwoord !

Lalalala.... :) Watercooling rocks

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 08:43
Hmm, ja das altijd vervelend met die geplakte koelers. ;(

Maar wat je kan doen:
Neem een doek en wikkel dat om de Heatsink, ter bescherming van je hand.
En tordeer deze totdat je een beweging constateerd, meestal gaat dat gepaard met een krak geluid.

Check dan of je CPU nog heel is _/-\o_

Maar voor dat je dat gaat doen: heb je al een ander koeler die je er op kan maken.
Ik heb hier nog wel 2 componenten thermo lijm, van zallman.

Veel success

Oja, heet stoken met een fohn kan wel, maar let wel op dat je geen verfbrander gebruikt, anders smelt je de CPU connecties weg, en heb je in eens een OFF-Board CPU >:)

[ Voor 15% gewijzigd door cyctech op 24-10-2006 14:27 ]

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-05 20:04
ik zou eerst even met tafel ventilator ofzo testen of je hem stabiel kan krijgen.

• Fish2281
Wel der zit momenteel nog een heatsink met een cooler op die niet speciaal traag draait ofzo... Kan natuurlijk het er gewoon zachtjes afbreken , zien of em nog heel is en dan m'n peltier er op smijten >:)

Nu het andere probleem is dat die heatsink er gewoon op zit met 2 schroeven boven of onder... Heel rare constructie. Beetje zoals de sockets 370 van in der tijd maar dan met 2 schroeven ipv 2 clips... Heb je dat nog liggen ?

• Fish2281
Oh trouwens, +70° voor zo'n 1400+ cpu is way over spec zeker ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat het is, die cpu is echt op het bord gesoldeerd met daarop gewoon een opgeschroefde koeler. Het probleem is dat je deze koelers er vrijwel nooit af kunt halen. Er zit over het algemeen geen pasta tussen maar lijm :X Ik heb hier een aantal van die dingen tegen de muur hangen en het is echt geen vrolijk spul dat ertussen zit.

Mocht je het ding er toch af gaan halen, wees dan heel voorzichtig, kans dat je je cpucore sloopt is zeer groot (ik heb er zelfs 1 compleet doormidden getrokken :X)
Pagina: 1