[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Verwijderd
Meestal (als bijde kaarten PCI zijn) is de telling meestal van rechts naar links als je voor je comp. zit. (of van boven naar onder bij een tower model)
Andere metgode is gewoon configgen, en als je daarmee klaar ben ff een 'ifconfig' en dan de MAC-adressen noteren. Deze staan bijna altijd ook op de kaart vermmeld!!!
Andere metgode is gewoon configgen, en als je daarmee klaar ben ff een 'ifconfig' en dan de MAC-adressen noteren. Deze staan bijna altijd ook op de kaart vermmeld!!!
Verwijderd
Ik heb zelf SuSe 6.4 en heb de buiten wereld op eth0 en mijn eigen (intern netwerk) kleine wereldtje op eth1.
En als ik kan ik ze ook omdraaien dus eth1 buiten en eth0 binnen. Maar dan moet ik ook d rest aanpasssen zoals vuurmuur, webmin etc.
Is volgens mij maar net hoe hebbe wilt. Maar je moet rekening houden dat als je een vuurmuur ofzo installeerd.
En als ik kan ik ze ook omdraaien dus eth1 buiten en eth0 binnen. Maar dan moet ik ook d rest aanpasssen zoals vuurmuur, webmin etc.
Is volgens mij maar net hoe hebbe wilt. Maar je moet rekening houden dat als je een vuurmuur ofzo installeerd.
Verwijderd
Vergeet niet gelijk een up2date te draaien en kernel 2.4.0 / 2.4.1 te installen!
Lost gelijk wat problemen op en iptables zit ook gelijk standaard in kernel 2.4.x
Zelf heb ik nog geen 2.4.1 geinstalleerd maar ben wel uitermate tevreden over 2.4.0
Omdat je het over @home hab ga ik er maar ff vanuit dat je op de kabel zit / gaat en dan is een iptables (of ipchains als je wilt, maar heeft minder mogelijkheden als iptables) toch wel een must.
Lost gelijk wat problemen op en iptables zit ook gelijk standaard in kernel 2.4.x
Zelf heb ik nog geen 2.4.1 geinstalleerd maar ben wel uitermate tevreden over 2.4.0
Omdat je het over @home hab ga ik er maar ff vanuit dat je op de kabel zit / gaat en dan is een iptables (of ipchains als je wilt, maar heeft minder mogelijkheden als iptables) toch wel een must.
Ik heb een tower model. Dus als ik voor mijn PC zit en van boven naar beneden ga tellen, dan kom ik uit op ETH0=intern en ETH1=@home
Kewl...
En mocht dat niet kloppen dan zal ik eens naar de MAC-adressen kijken.
Beide bedankt!
Kewl...
En mocht dat niet kloppen dan zal ik eens naar de MAC-adressen kijken.
Beide bedankt!
Bedankt voor de tip, maar moet het eerst maar eens aan de praat zien te krijgenOp woensdag 31 januari 2001 13:25 schreef oudakker het volgende:
Vergeet niet gelijk een up2date te draaien en kernel 2.4.0 / 2.4.1 te installen!
Zit inderdaad op de kabel...
In de toekomst moet IP Masq ook gaan werken zodat me roomy ook kan inetten als ik onder Linux bezig ben. Maar zover is het nog niet en daarvoor gaan we eerst weleens TFM readen
Als je weet wat voor type kaartjes het zijn kan je met dmesg kijken welke driver voor welk kaartje gebruikt wordt. En anders kan je aan het eerste stuk van het MAC-adres zien van welke fabrikant het desbetreffende kaartje is. Erg makkelijk!
Verwijderd
Met beetje mazzel zijn het 2 verschillende merken kaarten dan kan je aan driver en/of melding in /var/log/messages (dmesg) zien welke kaart welke linux-device voorstelt...
Pagina: 1