Toon posts:

Windows Movie Maker: blokkerig

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ha Tweakers,

ik heb een probleem met Windows Movie Maker. Ik heb met behulp van HyperCam een filmpje gemaakt van een bepaald proces op mijn beeldscherm. Nu wil ik in WMM dit filmpje wat gaan bewerken. Als ik het filmpje importeer en afspeel, ziet het beeld er gewoon goed uit. Als ik het filmpje echter naar de timeline plaats om het te gaan bewerken, gaat de kwaliteit hard achteruit. Ik plaats hierbij even 2 screenshots. De 1e shot laat het geimporteerde filmpje zien; de kwaliteit is goed. De 2e screenshot laat het filmpje zien wanneer het vanuit de timeline geopend wordt. Het is niet om aan te zien. Ik heb ook al geprobeerd het filmpje in alle mogelijke formaten op te slaan, maar het resultaat is beroerd. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Het gaat dus al mis bij het plaatsen van het filmpje op de timeline.

Bedankt alvast!

Screenshot 1

Screenshot 2

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Wil je aub ff die plaatjes omzetten in een web waardig formaat, zoals png of jpg? Een zo'n plaatje is 3.7 MB :X

ontopic: je probleem zal wel met resultie te maken hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 24-10-2006 14:07 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22
doen ze dat niet om ervoor te zorgen dat het werken met het materiaal vloeiend verloopt? Wat gebeurt er als je je filmpje opslaat?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Realiseer je dat de resolutie van PAL video slechts 720 bij 576 is. Jouw plaatjes lijken veel groter, en dus past WMM het aan en dan krijg je dit resultaat.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Volgens mij werk je tijdens het monteren inderdaad met een variant met hogere compressie. Exporteer je gemonteerde filmpje eens. Ik vermoed dat de kwaliteit daarvan (afhankelijk van de gekozen compressie?) een stuk beter is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Plaatjes heb ik even aangepast qua grootte en formaat. Als ik het filmpje vanuit WMM exporteer is de kwaliteit echt slecht in vergelijking met het originele filmpje. Ik heb verschillende compressies geprobeerd, maar de kwaliteit blijft slecht.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Welke compressies heb je geprobeert? Het grootste deel van de compressies die daar staan hebben allemaal een (veel) lagere resolutie dan het orginele fimpje. Dit is omdat wmm ooit bedoeld was voor filmpjes op internet en televisie (pal).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
High quality video
High quality video (pal)
DV-Avi (pal)

Hierbij was DV-Avi nog het slechtst, het beeld trilt daar heel erg. De andere compressies geven nog mindere resultaten. De resolutie van het originele filmpje is 1280*996 en ziet er perfect uit. Vrij groot inderdaad, maar ik wil het laten zien tijdens een presentatie, vandaar deze resolutie. Ik heb ook Cyberlink Powerdirector en Adobe Premiere geprobeerd, maar die geven eigenlijk hetzelfde resultaat.

• martin2005
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:33:
High quality video
High quality video (pal)
DV-Avi (pal)
Nogmaals.... videoresolutie is 720x576..... jouw begin resolutie is hoger, die wordt gewoon verkleind, en dat wordt er niet mooier op.
Hierbij was DV-Avi nog het slechtst, het beeld trilt daar heel erg. De andere compressies geven nog mindere resultaten. De resolutie van het originele filmpje is 1280*996 en ziet er perfect uit. Vrij groot inderdaad, maar ik wil het laten zien tijdens een presentatie, vandaar deze resolutie. Ik heb ook Cyberlink Powerdirector en Adobe Premiere geprobeerd, maar die geven eigenlijk hetzelfde resultaat.
Het trillen wordt denk ik veroorzaakt door het verschil in interlaced versus non-interlaced. Het opgenomen filmpje is non-interlaced (want is je beeldscherm output). DV video is wel interlaced, dus worden alle frames in 2en gehakt....en dat zie je.
Overigens: als het voor een presentatie is.... check je dan eerst even de resolutie van de beamer? De meeste die in bedrijven rondzwerven zijn nog 800x600 en als je mazzel hebt 1000-nogwat bij 800 of zo. Kom jij met je filmpje met een hogere resolutie (hoe dat dan ook lukt is vraag 2), dan zie het er ook niet uit.

• martin2005
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:33:
Ik heb ook Cyberlink Powerdirector en Adobe Premiere geprobeerd, maar die geven eigenlijk hetzelfde resultaat.
Overigens moet je volgens mij in Premiere de projectsettings handmatig kunnen aanpassen. Je moet dan niet kiezen voor een standaard template als DV-AVI, maar alle settings als framesize en interliniering met de hand instellen. Dit moet je doen direct nadat je een nieuw project hebt geopend (creeerd), niet later als je er al mee bezig bent gegaan.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor een presentatie zou ik sowiso geen filmpje maken van screenshots...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• martin2005
deepspace schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:17:
Voor een presentatie zou ik sowiso geen filmpje maken van screenshots...
Ik denk dat-ie een filmpje heeft gemaakt van een serie bewerkingen/handelingen op de pc.
Anders is het idd vrij zinloos.....

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
windows movie maker is heel goed in het verpesten van beeld,
zelfs zo goed dat gemaakte avi's in windows movie maker, vaak niet goed of helemaal niet geopend kunnen worden in bijvoorbeeld pinnacle of premiere pro

ik kan je aanraden om pinnacle/premiere aan te schaffen of een ander goed videobewerk pakket
windows movie maker sucked echt donkeyballs

Verwijderd

Topicstarter
Ok, in Cyberlink Powerdirector lukt het me nu wel om na wat bewerking het filmpje op te slaan in een acceptabele kwaliteit. Ik sla hem op als Avi met de Microsoft Video 1 compression codec in 1024*768. Het originele filmpje van slechts 8 mb wordt hierbij ineens wel 950 mb :/ Beetje veel wel dus. Iemand een suggestie om het filmpje wat te verkleinen met behoud van kwaliteit?

Verwijderd

X264 als codec?
Pagina: 1