[Dreamweaver] Opmaak van PHP file word niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Tweakers,

Op dit moment zit ik zit met het volgende probleem;
Ik heb een desktop computer met Win XP Pro en Dreamweaver 8. Hier op heb ik een website gemaakt en geschreven in PHP. Als ik een PHP file open op deze desktop computer dan kan ik deze gewoon goed bewerken en krijg ik ook goed de opmaak van deze pagina te zien.

Daarnaast heb ik nog een laptop met Win XP Home en Dreamweaver 8. Echter als ik een PHP file hier probeer te openen krijg ik gewoon een blanco pagina te zien. Waar ik normaal gesproken dus opmaak (achtergrond, foto's, tekst, tabellen etc.) zou moeten zien zie ik nu een blanco veld. Als ik de PHP file hernoem naar HTML dan krijg ik alles ook goed te zien op de laptop. Echter is dit niet de bedoeling.

Hoe krijg ik het voor elkaar om op deze laptop het zo voor elkaar te krijgen dat ik ook gewoon de opmaak in PHP files kan inlezen in Dreamweaver, deze kan bewerken en dus geen blanco veld krijg te zien?

Zou het eventueel met de Home of Pro versie te maken kunnen hebben? Ik kan hier helaas niets vinden op Tweakers of Google.

Ik hoop dat iemand het probleem kent of een oplossing hiervoor heeft.

Alvast mijn dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In principe heeft het helemaal niks te maken met pro of home. Het weergeven is puur een dreamweaver dingetje. Open je je pagina op de laptop trouwens wel in dreamweaver? En heeft dreamweaver verder ook nog settings mbt het gebruik van php?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
Ik open op de laptop ook inderdaad de PHP file gewoon met Dreamweaver. Precies zoals ik het op de desktop computer ook doe. Verder zijn het gewoon schone installaties geweest op beide systemen. Heb niet aan de instellingen gezeten, dus na de installatie gewoon gelijk ermee gewerkt. Heb nog wel even onder "view" gekeken of daarin een verschil zat maar deze waren ook gewoon gelijk.

Er zijn genoeg settings mbt het bekijken van een pagina. Echter zijn deze wel gelijk met de desktop (naar mijn weten). In ieder geval is na beide installaties niet iets verschillends gedaan met de instellingen, deze zijn gewoon gebleven zoals ze met de setup meekwamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Topicstarter
*schopje*