Toon posts:

Probleem met netwerk kan niet tegelijk spelen met quake 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren ,

Ik heb een probleem met mijn entwerk ik kan niet met 2 pc tegelijk een spel spellen dat quake engines gerbuikt. Ik snap er echt nisk van want ik kon dit eerder altijd wel. Het is de laatste tijd ook nog eens zo dat guildwars het ook neit meer doet.

Ik heb wel 2 routers achter mekaar
CopperJet 1616-2P
en een belkin pre n
ik maak gerbuik van bbned abel telecom is de provider

Kan iemadn mij verder helpen met dit probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 13:44 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:13
Heeft het gewerkt met 2 routers?
Zo niet, is dat je probleem.
Wat je zou kunnen doen is de laatste van je routers tot Switch degraderen (hoe dit gaat kan ik je jammergenoeg voor jouw routers absoluut niet vertellen).
Wat je kan doen is tijdelijk een switch tussen de computers zetten om te kijken of het dan wel werkt of, de kabel voor het internet uit je laatste router te trekken (degene bij de computers) zodat je geen verbinding met de eerste router meer hebt. Werkt het dan wel, dan wordt door beide routers iets teveel tegengehouden.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Staat de 1616-2P in routing mode (eigenlijk alleen nodig voor VOIP) of niet? Standaard staat de 1616 in bridge mode.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 24-10-2006 14:06 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
hij staat inderdaad in routing wij hebben namelijk voip! het ligt aan de belkin pre n ik heb ent met switch geprobeerd. en dan doet hij het wel enkel nadeel is dat je geen firewall kan inschakelen want dan doet alleen de internet explorer het heel raar.

trouwens als je de router van de routing mode afhaalt hoe kan ik er dan nog inkomen ??? want ik heb namelijk de pre n nodig voor draadloos inet

• Arunia
Ikzelf heb mijn WRT54GX2 (Linksys router) ingesteld zonder routing, waarbij WiFi bij mij gewoon werkt.
Wat je wel moet doen is de kabel van de andere router in je Belkin niet in de WAN poort te steken, maar gewoon in één van de ethernet aansluitingen. Daarnaast DHCP uitschakelen en dit door de eerste router laten regelen.

Verwijderd

Topicstarter
aaha ja ik kan hem wel in switch mode zetten maar hoe kan ik later in de de belkin weer komen want ik meot er wel nog bij kunnen komen lijkt mij. Ik weet namelijka ls ik hem op switch instel dat ik er met 192.168.2.1 neit meer bij kan komen?

Ook is de vraag ik meot firewall uitlaten in de copper maar is er dan een groot risico dat er iemand in mijn netwerk komt>>???

Ik heb namelijk alleen virusscanners op de pcs erachter.

• Arunia
als het goed is krijgt je router/switch via dhcp (wel instellen! op je "switch") een ipadres toegewezen van je eerste router. Dit is het adres waar je dan weer op je router kunt inloggen.
Meestal is dit de eerste die je router uit geeft.
De firewall kun je volgens mij niet meer gebruiken, maar je kunt toch wel van je modem (als dat de eerste router is) de firewall gebruiken?

Tja, of het veilig is om zonder firewall te werken.
Voor aanvallen van buitenaf zou ik zeggen ja. Simpelweg omdat jij echt niet interessant bent voor echte hackers. Daarnaast werkt een firewall ook voor aanvallen die vanaf jou computer uitgevoerd worden. Er valt veel over te zeggen. Overigens kun je de firewall ook softwarematig regelen op de pc's zelf.

Verwijderd

Topicstarter
heel erg ebdankt voor de info die je me tot nu toe hebt gegeven nee firewall in de copperjet kan ik neit aanzetten wel Intrusion Detection. Maar firewall wil gewoon neit in verband met spellen spelllen en msn wordt dan geblokt :P

heumz ik heb nu me router opgoed ingesteld maar er is emt geen mogelijkheid meer op te komen :(
dus das wel rot :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 16:12 ]

• Arunia
Als het goed is kun je in de dhcp lijst van je eerste router kijken welke adressen hij heeft uitgegeven. Daar zit het adres bij van de andere router.
bij de firewall moet je natuurlijk wel de juiste poorten open zetten.
Als bijvoorbeeld poort 80 gesloten is, dan kun je al helemaal niet internetten via je browser.
Welke poorten je open moet zetten voor welk programma om contact met het internet te maken kun je hier vinden: http://www.portforward.com/

Daarnaast is het altijd problematisch met 2 routers achter elkaar.
Wat zou kunnen is alle poorten op de internet router door sturen naar het ip-adres volgende router op zowel TCP als UDP. Dat is poort 1 tot en met 65535 (als ik het goed heb).
Hierna zou je (als alles goed gaat) op je Belkin router de poorten weer door kunnen sturen naar je pc's. Maar dan weet ik niet of de Quake spellen gaan werken.

Verwijderd

Topicstarter
ja ikw eet dat het bagger is maar quake spellen werken wel zolang je maar met 1 pc connect. Maar me copper geeft nog maar 1 ip uit raar genoeg ik ga het nog eens proberen laat wle van em horen als het lukt

Deze disable ik dan werkt quake en alels wel alleen dan meot ik nog uitvinden hou ik weer in de belkin kan komen

Nat enable ik

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb nu dus dhcp uitgezet in de belkin en ook het ik hem op nat gezet. Het is nu wel mogelijk om games te spelen tegen emkaar alleen ik kan maar niet meer in de belkink komen heel raar. Ook kan ik neit zien in de copper welke ips hij geeft maa rik ben hele rijtje afgeweest maar geen succes !

mvg,

danny

• Arunia
Dat is heel raar,
Heb je ook de kabel van je eerste router naar je Belkin eruit gehaald zodat de Belkin geen ip-adres meer krijgt van je eerste router? Als het goed is (eventueel met een reset van de router) zou hij weer z'n eigen ip-adres moeten krijgen.
Als je er dan weer op kunt, moet je hem in de range van je andere router een vast ip-adres geven. Denk dat de fout is. Als het goed is kun je dan weer contact met hem krijgen. Het is zaak dat je hem in de range van je andere router zet dus bijvoorbeeld als je andere router ip-adressen geeft in 192.168.2.10 tot 192.168.2.50, dat je hem dan in die range een ip-adres geeft. Ikzelf heb daar dan de eerste gegeven, maar het zou niets uit moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
zit nisk anders op dan een andere router

• Arunia
Als je Belkin als Switch is gedegradeerd, dan worden de DHCP instellingen doorgevoerd vanuit de eerste router. Dan is de Belkin niet meer als een apparaat waar een IP-adres aan gegeven wordt.
De eerste router moet op DHCP staan en de Belkin moet een vast IP krijgen in de range van wat de eerste router uit geeft.
Dan krijgen de computers namelijk een IP van de eerste router en ook de computers die via WiFi inloggen.
Pagina: 1