Ik heb laatste een 2e hands 6800GT gekocht. Het betreft een XFX variant met een NV5 Silencer erop. De kaart loopt op 400MHz core, 1100MHz geheugen en 1.3v, zelfde als de Ultra. De temperaturen die ik meet zijn niet abnormaal, het warmste ooit was 85 graden met 16xAA en 8xAF. Non-stressed is de kaart zo'n 55 graden. Ik heb verder Coolbits geactiveerd (OC addon voor de driver) maar de kaart loopt gewoon op de Ultra speeds.
Ik heb een aantal problemen:
Ik heb een aantal problemen:
- Op willekeurige momenten, vaak niet eens als ik em stress, schiet de temperatuur van de sensor van de core naar negatief. Als dit gebeurt blijft mijn computer elke seconde ongeveer een tiende van seconde hangen, hetgeen resulteert in flinke haperingen. Dit blijft zo totdat ik de computer uitzet en weer aan zet, alleen een reboot lost het probleem niet altijd op. Wat ik wel vreemd vind is dat mijn hele computer dan die haperingen ondervindt, ook het geluid. Is dit dan wel 100% te wijten aan de graka?
- De kaart flikkert soms heel even, soms krijg ik heel even (nog geen seconde) een zwart scherm.
- Als ik de 3D Mark 03 Demo (dus niet de gewone benchmark) draai, gaat het mis bij de intro, als je de kaart enzo ziet met die retro style. Zomaar ineens gaat heel het beeld vreemd doen en zie ik rare kleuren, hij hangt niet compleet maar er is niks meer mee te beginnen en moet dan hard shutdown doen.