Toon posts:

[SQL Server 2000] Problemen met DTS en jobs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een windows 2003 server (US) installatie met daarop een engelstalige versie van MS Sql Server 2000 draaien..

Op deze sql server staat een DTS package die wat gegevens importeert vanuit een csv bestand. Deze gegevens worden met een nederlandstalig pakket van office geproduceerd.

Het probleem nu is dat zodra ik de package run er iets mis gaat met de nummerformattering. Omdat sql server (denk ik) een komma getal aanziet voor een duizendtal, maar hij 'netjes' van 342,25 34225, wat dus niet bepaald goed is :)

Heeft iemand ideeen hoe ik dit goed krijg??

PS: de taal van de user (sa) staat op NL en de MSSQLSERVER en SQLSERVERAGENT service draaien allebei op een lokaal serveraccount welke wel de NL taalinstellingen heeft.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Wilde gok: kan je bij de disconnected properties van je Excel connection niets wijzigen? Ik zie daar o.a. een Locale Identifier bij staan. Geen idee of je daarmee het gedrag kan wijzigen.

Andere (ranzige) oplossing: activex task maken in de datatransform (ipv copy column) die de gegevens van de betreffende kolom 'converteert'.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
ja heb dat laatsrte dus maar gedaan.. misschien ranzig, maar het werkt nu en er was haast bij :)

tnx iig...