[Openoffice] enters omzetten

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik sindskort OpenOffice.org en ik wil in een lijst met IP-adressen, elk op een nieuwe regel de nieuwe regel omzetten in een | . Vrij basic lijkt me, ik weet dat dit met regular expressions kan en ik heb het in het verleden al veel vaker gedaan, maar nu kom ik er niet uit. Zowel met Oo Writer als Notepad++.

Ik doe "search & replace" (vinkje bij 'regular expressions') en probeer dan " \n " om te zetten naar " | " (of iets anders). Dat wil niet. Ook " \r " , " \p " etc. wil allemaal niet.

Kan iemand mij een tip geven wat ik fout doe en hoe het wel moet?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
\n heeft dan ook weinig met regular expressions te maken, $ is wat je zoekt.

• Palomar
  • Niet online
Zou je dan wat duidelijker kunnen zijn, want $n, $r etc. werken ook niet. En of dit nou regular expressions of wat dan ook heet maakt me niet uit, het gaat me er alleen om dat ik enters (of newlines) om kan zetten naar een ander karakter. Als ik het me goed herinner deed ik dit in Word gewoon met '\n' of '\r'.

Als ik zoek met google of got krijg ik ook aldoor te lezen dat ik '\n' moet gebruiken :/

• blaataaps
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:06:
Zou je dan wat duidelijker kunnen zijn, want $n, $r etc. werken ook niet.
Ik ben heel duidelijk :)
$ werkt hier gewoon in oowriter 2.0.2:
code:
1
$   Matches the end of the line (or any line, when applied in multiline mode)
En of dit nou regular expressions of wat dan ook heet maakt me niet uit, het gaat me er alleen om dat ik enters (of newlines) om kan zetten naar een ander karakter.
\n is geen regexp-syntax, net zo min als een 'a' dat is, maar toevallig iets dat soms gebruikt wordt om een newline aan te geven (en is ook nog eens platformafhankelijk).
Als ik het me goed herinner deed ik dit in Word gewoon met '\n' of '\r'.

Als ik zoek met google of got krijg ik ook aldoor te lezen dat ik '\n' moet gebruiken :/
http://en.wikipedia.org/wiki/Regular_Expressions :)

• Palomar
  • Niet online
Haha thanks, het was idd gewoon $ :P Ik weet niet waarom het de eerste keer nou niet lukte, ws. omdat dat vinkje bij 'reg. expressions' aldoor weer uitgaat als je een nieuw search doet en ik hem vergat aan te zetten. Ik was wat frusty omdat ik hier al een uur naar aan het zoeken was :P Anyway nogmaals bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 24-10-2006 13:16 ]

• blaataaps
  • Niet online
Graag gedaan :)
Pagina: 1