Toon posts:

[JS] HTMLFieldSetElement uitlezen via DOM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende fieldset:
HTML:
1
2
3
4
<fieldset>
  <legend><a href="#">Behangplak</a></legend>
  <div>Hier veel mooie geheime dingen!</div>
</fieldset>

Waarmee lees ik nu de naam van de legend uit? Met andere woorden: de titel van de legend binnen de a-tag?
JavaScript:
1
2
3
legend = node.getElementsByTagName('legend');
legend[0].innerHTML; // Geeft uiteraard inclusief de a-tag
legend[0].title;     // Geeft "null"

Ik heb gezocht via Google op HTMLFieldSetELement, maar dan kom ik op sites waar de complete DOM beschreven staat, maar waar niet op staat hoe je de properties ook daadwerkelijk kunt uitlezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:47:
Ik heb de volgende fieldset:
HTML:
1
&#8230;

Waarmee lees ik nu de naam van de legend uit? Met andere woorden: de titel van de legend binnen de a-tag?
JavaScript:
1
&#8230;

Ik heb gezocht via Google op HTMLFieldSetELement, maar dan kom ik op sites waar de complete DOM beschreven staat, maar waar niet op staat hoe je de properties ook daadwerkelijk kunt uitlezen.
Dit is een makkelijke manier om de tekst van de hyperlink te verkrijgen (getest). Het commentaar spreekt eigenlijk voor zich.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// Legend grijpen
nodesLegend = document.getElementsByTagName('legend');
nodeLegend  = nodesLegend[0];

// Inhoud van anchor grijpen
nodeA = nodeLegend.childNodes[0];
nodeAText = nodeA.childNodes[0];

// Doe je ding
alert(nodeAText.nodeValue);

Verwijderd

Topicstarter
Dank je! Nu heb ik iets om vanuit te gaan. Ik ga meteen kijken of ik op deze manier ook andere elementen kan uitlezen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:59:
Dank je! Nu heb ik iets om vanuit te gaan. Ik ga meteen kijken of ik op deze manier ook andere elementen kan uitlezen :)
Mijn oplossing werkt gewoon via DOM, dus is toe te passen op praktisch alle elementen. Als je DOM een beetje kent is het een verademing om mee te werken.