Toon posts:

PST-bestand van 1,14 Gb

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Op mijn stage zat iemand met het volgende:
In Outlook heeft ie een persoonlijke map, maar elke keer als ie daar iets mee wil doen, loopt het gigantisch vast.
Nu ben ik erachter gekomen dat het .pst bestand van die map een grootte heeft van 1,14 Gb.
Is het misschien een idee om dat hele zaakje op een DVD te bakken, zodat ie er nog wel bij kan?
Van de andere kant lijkt het me ook weer niet zo handig, omdat je dan alleen nog maar gegevens kunt lezen, en niet meer bewerken.
Ow ja, en hoe krijg het voor elkaar om de hele mapstructuur van zo'n pst-bestand op een DVD te bakken?

(Als het niet kan, sorry voor de domme vraag :) )

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is

Alvast bedankt!

Verwijderd

Op mijn werk scannen wij elke week de personal folders van de medewerkers opzoek naar te grote pst-files. Die medewerkers krijgen vervolgens een mailtje met de vraag of ze het willen opschonen, of laten branden op een DVD en vervolgens verwijderen uit hun personal folder. Veel medewerkers kiezen voor de DVD. PST-file gewoon op DVD branden, de medewerkers nemen het dan vaak mee naar huis om het daar weer in te voegen in hun mailclient. Mapstructuur zit in de pst-file verwerkt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan Outlook trouwens wel een PST vanaf DVD benaderen aangezien hij er dan geen write toegang tot heeft? Staat me iets van bij dat ik dat ooit eens geprobeert heb en dat dat toen niet lukte daardoor.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 24-10-2006 13:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 14:49
Volgens mij kan je een .PST file op CD of DVD zelfs niet eens lezen. Dit omdat het bestand dan read-only is. Dan wil/kan outlook hem al niet meer openen. Dan moet je het bestand dus eerst weer naar je harddisk kopieren voordat je hem kan lezen.

Correct me if I am wrong :+

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:30:
Hey,

Op mijn stage zat iemand met het volgende:
In Outlook heeft ie een persoonlijke map, maar elke keer als ie daar iets mee wil doen, loopt het gigantisch vast.
Nu ben ik erachter gekomen dat het .pst bestand van die map een grootte heeft van 1,14 Gb.
Is het misschien een idee om dat hele zaakje op een DVD te bakken, zodat ie er nog wel bij kan?
Van de andere kant lijkt het me ook weer niet zo handig, omdat je dan alleen nog maar gegevens kunt lezen, en niet meer bewerken.
Ow ja, en hoe krijg het voor elkaar om de hele mapstructuur van zo'n pst-bestand op een DVD te bakken?

(Als het niet kan, sorry voor de domme vraag :) )

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is

Alvast bedankt!
Outlook loopt vaker vast (vooral uit office 2000, als je upgrade naar office 2003 zou het minder problemen moeten opleveren) met grote pst bestanden. Liefst hou je ze kleiner dan 1 gb en dan begin je een nieuwe.

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 12:42
Gunner schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:18:
Kan Outlook trouwens wel een PST vanaf DVD benaderen aangezien hij er dan geen write toegang tot heeft? Staat me iets van bij dat ik dat ooit eens geprobeert heb en dat dat toen niet lukte daardoor.
Importeert Outlook een PST bestand niet alleen? Hij leest de gegevens en zet ze daarna in zijn eigen bestand toch? Dan hoef je je daar iig niet druk over te maken

hmz...

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:18:
Heb het eens vanaf een cd-rom getest, functioneerde prima.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:24

Tourniquet

Hiya, fellas!

Via File / Open / Outlook Data File... lukt het iig niet een pst file te openen vanaf CD of DVD. Outlook heeft inderdaad schrijfrechten nodig op het bestand. Importeren zal best gaan, maarja dan schrijft hij natuurlijk weer wel een > 1 GB file weg.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
Probeer om dit pst bestand wat te verkleinen, de 1gb is inderdaad een grens waarna het lastig wordt voor outlook. Vanaf 1,5 (dit weet ik niet zeker wel 1,x) opent de pst helemaal niet meer en kun je ook niet meer recoveren. Zorg dus dat deze pst kleiner wordt (een aantal mappen verslepen naar een nieuwe bijvoorbeeld) en ga veder met een nieuw pst bestand. Als de gebruiker dat niet wil helpt het meestal om uit te leggen dat de pst binnenkort helemaal niks meer doet

• cybero
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 22:21
Ja klopt dat probleem met pst op CDs heb ik ook gehad. Ik weet niet meer of het op te lossen is. (Behalve dan kopieren naar de HD of importeren in outlook) Wellicht dat het niet zetten van read-only attribuut op de CD helpt of niet de gewone pst te pakken maar een archive te maken.

Overigens is het maken van een archive wel een oplossing in dit geval. Maak een archive waar zeg alles ouder dan een maand inzit. Deze kun je dan op DVD zetten en gewoon naast de outlook.pst laten staan. Je kunt de archive.pst gewoon openen in outlook naast de gewone folders. Dus mocht je nog wat nodig hebben kun je er toch snel bij. Voordeel is dat de archive.pst niet zo vaak word aangesproken en daardoor het systeem sneller is door de kleine outlook.pst die toch het meest word gebruikt.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 11:18
Heb je je PST al eens gecompact? Scheelt meestal een hele hoop..
1.1GB is wel erg groot.. anders archiveren per jaar of zelf per maand.

Pvouput live

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

CSA -> OFF

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Krypt schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:28:
Heb je je PST al eens gecompact? Scheelt meestal een hele hoop..
1.1GB is wel erg groot.. anders archiveren per jaar of zelf per maand.
Onderschat niet hoeveel email gebruikers kunnen verzamelen. 1.1GB is nog niet zo heel groot. Theoretische max is geloof ik 2GB

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, bedankt voor de reacties!
Weten jullie toevallig ook hoe ik in Outlook die Persoonlijke map kan importeren en kan bewerken zonder dat mijn systeem daaronder lijdt?

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:43:
Jongens, bedankt voor de reacties!
Weten jullie toevallig ook hoe ik in Outlook die Persoonlijke map kan importeren en kan bewerken zonder dat mijn systeem daaronder lijdt?
Je kan het bestand gewoon met Bestand -> Openen -> Outlook gegevens bestand openen.
Daar lijd je systeem wel onder, echter als je klaar bent met opschonen koppel je hem weer los.

Je hebt trouwens ook een pst-check tool. ff zoeken waar ie staat..

Gevonden:
De tool staat hier:
c:\program files\common files\System\Mapi\1043
en heet Scanpst.exe

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door wmeester op 24-10-2006 13:53 ]

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik zou wel voorzichtig zijn met dat programma, heb erover gelezen dat als je pst beschadigd is, hij alle onleesbare zaken wist. Dus zou je vantevoren een kopie moeten maken.

maar nogmaals, hier is je pst gewoon te groot, dus open hem eenmaal, en deel hem in 2en :)

Verwijderd

Ik maak altijd een kopie van de PST
Met die kopie ga ik vervolgens aan de slag.
Via advanced find ga ik op zoek naar mails van 2006 en die gooi ik weg.
Daarna compact ik de PST
Dan brand ik de PST op DVD/CDROM

Daarna nog een kopie maken van de PST
Met die kopie ga ik vervolgens aan de slag.
Via advanced find ga ik op zoek naar mails van 2005 en eerder en die gooi ik weg.
Daarna compact ik de PST
Resultaat is een PST van 2006

Mocht ik oude mailtjes nodig hebben kan ik die altijd van DVD\CDROM inlezen en als ik alles gechecked heb kan het originele PST weg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 16:18 ]

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:25
Wat cwt aangeeft is ook waar ik naar toe wil. Dit zou met de ingebouwde Archive functie van Outlook moeten kunnen, maar geeft bij mij niet het gewenste resultaat. Ik heb eens gelezen dat dat komt omdat de 'modified' date door bv virusscanners toch gewijzigd wordt, zodat Outlook archivering niet werkt zoals verwacht. Handmatig zoals cwt het doet kan maar is erg omslachtig.

Ik weet dat er voor Exchange tooltjes bestaand hiervoor, voor Outlook weet ik het niet. Iemand? Voor de duidelijkheid, dit is wat ik het liefste zie:
  • instellen tussen welke data je wilt archiveren
  • selectie send/receive datum gebruiken
  • selectie archiveren (verwijderd de berichten uit pst) of backuppen (laat de berichten in pst staan)
  • slaat eea in een pst op MET directory structuur, adresbestand, rules, etc.
PS gebruik Outlook 2003 op XP pro.

Verwijderd

Handmatig zoals cwt het doet kan maar is erg omslachtig.

Copy paste en wat extra info richting gebruiker en je laat het hem/haar lekker zelf doen, het is tenslotte zijn/haar eigendom ;-)
Pagina: 1