[XP] opstarten blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

• msterren
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05-2023
Sinds kort heb ik problemen met mijn computer, opstarten van windows XP lukt niet meer.
Als hij opstart krijg ik een blauw scherm net voor het laden van windows, hierna start hij opnieuw op, ik kan de tekst niet lezen aangezien dit te snel gaat.

Ik heb geprobeerd alles te ontkoppelen en weer opnieuw in te steken, maar dat had geen nut, na dat ik een andere HD aangesloten had starte hij wel op.

Ben ik nu blijvend mijn gegevens kwijt, of kan ik er nog iets aan doen?

mvg

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:29
Probeer XP eens te installeren op die andere schijf om vervolgend via de verse installatie de oude HDD te benanderen.

XP is btw geen Server. had het beter in windows clients kunnen zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door ErikCornelissen op 24-10-2006 12:34 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
XP is geen server dus ik verplaats je topic even van Windows Servers en Software naar Windows Clients

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

druk herhaaldelijk op F8 tijdens het opstarten tot je een keuze menu krijgt te zien.

Kies hier voor laatst bekende goede configuratie ( of iets dergelijks, kan ook in het engels zijn)

Hij pakt nu de laatst bekende instellingen die nog wel werken.

Als dat niet lukt kan je nog proberen een repair ui te voeren. Door van de XP cd te booten kom je in een blauwscherm, dit blauwe scherm ( in tegenstelling tot jou probleem ) hoort naar voren te komen. Wacht tot deze klaar is met laden en kies voor een systeem herstel of reparatie.

Als dat nog niet helpt dan pas zou ik een 2e installatie proberen

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:49:
druk herhaaldelijk op F8 tijdens het opstarten tot je een keuze menu krijgt te zien.

Kies hier voor laatst bekende goede configuratie ( of iets dergelijks, kan ook in het engels zijn)

Hij pakt nu de laatst bekende instellingen die nog wel werken.

Als dat niet lukt kan je nog proberen een repair ui te voeren. Door van de XP cd te booten kom je in een blauwscherm, dit blauwe scherm ( in tegenstelling tot jou probleem ) hoort naar voren te komen. Wacht tot deze klaar is met laden en kies voor een systeem herstel of reparatie.

Als dat nog niet helpt dan pas zou ik een 2e installatie proberen
Ik zou dit niet doen; een BSOD kan ook op een fout in de hardware duiden.
  1. Houd, na de BIOS, F8 ingeduwd. Kies hier voor iets als 'foutcodes weergeven'. Je BSOD blijft nu staan, en is niet meteen weg. De code's die je krijgt schrijf je even op, en gooi je door Google heen.
  2. Levert dit niets op? Ga dan weer naar het boot-menu, en kies voor de 'laatst bekende configuratie' oid.
  3. Weer mis? Repareren vanaf de CD.
  4. Nog niet? Opnieuw installeren.
Maargoed, zoek echt goed op die codes. Als er wat hardware kapot of gaar is, en je weet het, is de oplossing niet moeilijk.. ;)