Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik zoek een nieuwe case en koelers!

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• De Priester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 18:29
Hey Tweakers,

Ik heb momenteel een erg saai Aopen zwart bakje en ben deze meer dan zat. Afgelopen zomer heb ik gemerkt hoeveel winst je kunt behalen uit je pc als je een goede kast en koeling hebt (wat ik dus NOG niet heb).

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe case, ik wil iets met een sidewindow en het liefst coole lichtjes :9~

Ik ben zelf niet een casemodder 8)7 , moet zeggen dat ik het enorm cool vind maar heb er de tijd niet voor en heb twee linker handen die ik liever niet openhaal met gevaarlijke snij en boorvoorwerpen. Wat ik wil is dus een semi premodded case, denk hierbij bijvoorbeeld aan de Thermaltake Aguila (erg mooie kast).

Ik wil een kast hebben die erg goed kan koelen, er gelikt uit ziet en waar ik nog wat koelers en lichtjes aan toe kan voegen (mocht dit nodig zijn).

Ik heb momenteel een AMD 64 socket 754, een Sapphire X1600pro 512mb AGPkaart en twee harddisks. Zal jullie niet vervelen met de specs want die hoop ik toch deze zomer te veranderen.

Ik zoek een kast, met goede koeling, hoge kwaliteit, iets moois voor het oog (het liefst wat ik gedurende de nacht wel uit kan zetten als de pc nog aan het downloaden is). Iets waarbij stof zoveel mogelijk buiten de kast gehouden wordt (heb hoogpolig stoffige vloerbedekking). Een kast waar ik de komende 3/4 jaar mee vooruit kan terwijl de inhoud ieder jaar zal wijzigen (met uitzondering natuurlijk van een koelertje wat hier en daar vervangen moet worden). Ben niet bepaald een fan van waterkoeling (ben iemand van het type water en pc gescheiden houden). Ik hoef geen cpu koeler aangezien ik deze toch wil vervangen over een paar maanden en wil eigelijk een dermate goede kast hebben dat de kast zelf al genoeg koelt.

Welke kasten kunnen jullie mij aanraden? Welke extra koelers en supplies? Van displays tot swtiches voor de koelers, van ledbars tot grillfans. Ik zoek een kast waarbij ik simpelweg wat supplies kan aanschaffen en dan in een dag of twee/drie alles perfecto heb.

Hopelijk is mijn verzoek een beetje duidelijk ;)

EDIT

Ben voornamelijk op zoek naar MIDItowers, een bigtower is leuk maar heb niet zoveel ruimte en hardware. Kasten kan ik inderdaad voor rondkijken maar het zijn er zoveel en heb geen flauw idee waar ik moet beginnen. Heb de Thermaltake Aguila als voorbeeld gekozen omdat ik dit een gave kast vind en deze eigelijk wel wil halen maar omdat het om een redelijk bedrag gaat wil ik eerst andere suggesties afgaan voor ik deze koop.

Ben ook enorm benieuwd naar supplies zoals mooie koelers, leds, lightbars, displays (temp, fancontrol) en grills. Maar weet niet waar ik moet beginnen vandaar ook het verzoek tot advies. Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door De Priester op 24-10-2006 12:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, kijk gewoon rond wat je zelf mooi vind. Ik kan je wel een aantal kasten aanraden (CM stacker, CM Centurion 5) omdat ik dat redelijk mooie kasten vind. Meer persoonlijk vind ik de Inwin Q500 ook een prachtige kast, en dat Aopen LX45 vind ik eveneens geweldig.

Verder zou ik je alleen willen aanraden bij dingen als Sweex weg te blijven, want dat is rotzooi.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dikke Lian Li kopen?
CM vind ik zoooooo pauper :/
en ze zijn iig groot.

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 13:50
Ten eerste: welkom bij Tweakers :)

Ten tweede: wij kunnen niet bepalen wat jij een mooie case vindt. De ene houdt van een halve flipperkast de andere heeft liever een zo sober mogelijke kast. Loop eens door wat webwinkels op zoek naar een aantal kasten die je mooi vindt. Ga daarna reviews na van deze kasten en maak op basis daarvan je keuze.
Hetzelfde verhaal geldt voor koelers, ledjes, fancontrollers en ander brol.

Om toch een klein beetje houvast te geven:
Sweex is inderdaad gammele troep, maar ook erg goedkoop.
Cooler master, Aopen, Thermaltake is een goede middenmoter.
Lian Li heeft over het algemeen hele strakke aluminium kasten, maar is wel duur.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Over lichtjes en toei, dit kan je altijd aanpassen, met wat (zeer) simpele electronica kan je met een schakelaartje alles laten schakelen, ikzelf heb het ook, wat mijn monitoren, speakers, en alle verlichting aan de voorkant van mijn kast schakelt.
En omdat mijn pc er stil gemaakt is, vergis ik me zelfs zelf nog wel eens of mijn pc nou uit of aan staat ;)

Heb btw zelf een gratis gekregen kast waar zelfs nog een pentium 2 inzat (een oude vobis highscreen kast, degelijk, makkelijk open te maken, afzichtelijk maar koste niks ;) )

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Bij de nieuwsberichten vind je ook dikwijls round-up's van behuizingen enzo, je kan wat rondkijken bij mod's die anderen hebben gedaan, wat webshop's doorbladeren. Kortom, mogelijkheden genoeg om te vinden wat je zoekt.
Deze gaat dicht, de vraag is te basic.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.