Toon posts:

Kan iemand mij magix audio cleaning lab 2005 uitleggen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig mijn rips nog schoner te maken qua geluidskwaliteit. Maar ik weet niet hoe magix audio cleaning lab 2005 deluxe werkt. Er zitten nogal veel functies op.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.jong8/hi.jpg

En weet iemand wat dat peak miminum -6.71 and peak change +6.71 precies betekent?
Want ik normalize normaal altijd in wavelab maar als ik dat gelijk in magix kan doen zou dat wel beter zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.jong8/hii.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Btw ik heb eindelijk de goede set up voor het rippen. Bedankt iedereen voor eerdere hulp.

Verwijderd

Topicstarter
niemand die hier magix gebruikt?

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:37
Wat rip je dan precies? Rip je van analoge FM radio? Van plaat? Rip je van Cd?

Verwijderd

Topicstarter
Tha Lord schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:22:
Wat rip je dan precies? Rip je van analoge FM radio? Van plaat? Rip je van Cd?
Ik rip platen naar 320 kpbs mp3. En die wil ik dan cleanen in magix.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Het is niet de bedoeling dat je je topic iedere paar uur kickt. Je moet minimaal 24 uur wachten!

Verder is het nog de vraag wat je ript, en of je dat wel goed doet. Een goed begin is immers het halve werk. Verder zou ik niet teveel "spelen" met dit soort dingen. Je verneukt meer dan je goed maakt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:12
jweettoch,

Op GoT verwachten we dat je een thread op een nette manier behoudt. Alhoewel ik geen flauw idee over het onderwerp heb, kan ik daar niet over oordelen. Echter...

Er bestaat zoiets als een Edit knop. Rechtsboven jouw posts. Het zou erg prettig zijn als je hiervan gebruik zou maken. In plaats daarvan, heb je nu na een minuut of 15 de thread omhoog gebumpt.

En dat geldt al helemaal voor jouw tweede posts. 6 uur later (Het minimum is 24 uur voordat je hier op GoT mag bumpen) maak je een post: "Niemand hier die Magix gebruikt?" Vast wel. Er zitten best veel mensen op GoT. Echter, het is HALF 4, de meeste mensen werken nu. Ik niet, ik heb dus niks beters te doen dan newbies bashen. Het spreekt echter voor zich dat de meeste mensen pas rond 6 uur replies kunnen geven, het is dus ook niet nodig om te gaan bumpen, zo hard gaat het allemaal niet, op het moment.

Trouwens, ik denk dat het slim is om eens te gaan lusiteren, en uit te vinden wat jij fout vindt. Vind je dat er te veel bas in zit, te veel hoog, zitten er klikjes in? Probeer die dan te verhelpen door simpelweg te experimenteren. Immers is het alleen maar smaak waar je het over hebt, je moet zelf ontdekken wat jij wilt verbeteren/verhelpen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-02 10:49
Ik zou in ieder geval eerst rippen naar wav, dan bewerken en dan pas omzetten naar mp3 (met LAME). Nu krijg je 2x mp3 encoding en dat wil je niet.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Vooral opnemen in 24 bits als het ff kan. Opletten dat de input al op zo hoog mogelijk volume opneemt. Dan alle bewerkingen doen, en uiteindelijk downsampelen maar 44.1/16 bit met goede dither, en daarna pas naar mp3 omzetten.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
heb je zo nix als een handleiding ?

die dient toch om uitleg te krijgen over het gebruik van een programma ....

als je niet weet hoe iets werkt is dat de eerste stopplaats, net zoals de "F1"-knop en google of een andere zoekmachine...

we willen best helpen, maar je handje vasthouden en alles voorkauwen doen we niet hoor

Verwijderd

Topicstarter
Benn0 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:06:
Ik zou in ieder geval eerst rippen naar wav, dan bewerken en dan pas omzetten naar mp3 (met LAME). Nu krijg je 2x mp3 encoding en dat wil je niet.
Hoezo wil ik niet 2x mp3 encoding?

Verwijderd

Topicstarter
soulrider schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:19:
heb je zo nix als een handleiding ?

die dient toch om uitleg te krijgen over het gebruik van een programma ....

als je niet weet hoe iets werkt is dat de eerste stopplaats, net zoals de "F1"-knop en google of een andere zoekmachine...

we willen best helpen, maar je handje vasthouden en alles voorkauwen doen we niet hoor
Op google kan ik geen handleiding vinden en ik heb geen legale versie van magix dus..

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:37:
Wat dacht je van kwaliteitsverlies.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:38:
Op google kan ik geen handleiding vinden en ik heb geen legale versie van magix dus..
Foei!

Zoals gezegd, gewoon experimenteren... Al die opties zijn toch allemaal behoorlijk voor de hand liggend.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 24-10-2006 16:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:37:
[...]

Kwaliteitsverlies. En er bestaat ook een edit knop trouwens, voorkomt dubbelposten.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:09
En voor de critici hierboven bestaat dit ook nog » Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif ;)

Maarem, had GoT geen policy van dat we niet kunnen/mogen helpen bij minder legale software?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:38:
[...]

moet je ook niet zoeken achter een handleiding maar achter dat waar je vragen over hebt...

wrs genog fora te vinden van mensen die dat gebruiken

en "help" bestaat ook in illegale versie's ;)

btw google'en enkel al op de naam van'tprogramma bracht me tot de producent zijn naam en al rechtstreeks tot een beginners hulpje:
http://site.magix.net/dut..._cache=1&version=standard

maw: kies je zoektermen met verstand :+

Verwijderd

Topicstarter
soulrider schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:57:
[...]

moet je ook niet zoeken achter een handleiding maar achter dat waar je vragen over hebt...

wrs genog fora te vinden van mensen die dat gebruiken

en "help" bestaat ook in illegale versie's ;)

btw google'en enkel al op de naam van'tprogramma bracht me tot de producent zijn naam en al rechtstreeks tot een beginners hulpje:
http://site.magix.net/dut..._cache=1&version=standard

maw: kies je zoektermen met verstand :+
Die site ben ik ook al langs geweest. Maar geen een site legt uit wat ik nou precies moet doen om mijn rips te cleanen.

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-02 10:49
deepspace schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:15:
Vooral opnemen in 24 bits als het ff kan. Opletten dat de input al op zo hoog mogelijk volume opneemt. Dan alle bewerkingen doen, en uiteindelijk downsampelen maar 44.1/16 bit met goede dither, en daarna pas naar mp3 omzetten.
Kun je het niet beter rippen in 16 bits 44.1KHz en het gewoon zo laten als dat je eind formaat is?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Benn0 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 19:20:
Kun je het niet beter rippen in 16 bits 44.1KHz en het gewoon zo laten als dat je eind formaat is?
Nee. Ten eerste heb je als je gaat bewerken dan meer afrondingsfouten, en ten tweede kun je door het downsampelen dither toepassen, waardoor je meer resolutie krijgt dan een directe 16 bit recording.

Pagina: 1