Toon posts:

[Exchange 2000] mail blijft lang in de que staan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een erg grote vertraging in alle inkomende mail, als ik in de exchange system attendant kijk
Bij:
Servers > Protocols > SMTP > Qeues
Staat er overal de melding "enumerate messages from the que node"

Iemand dit probleem welleens gehad/opgelost? :)

Verwijderd

heb je al eens een woordenboek gepakt en "enumerate" opgezocht? Dit staat er namelijk ook als er geen mailtjes in de queue staan.
Overigens zijn de meeste queues die je hier zit staan, uitgaande mails :P

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 16:13 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Logs heb ik inderdaad hoger gezet, zodat ik kan zoeken op mail via de message tracker, maar mails die verstuurd zijn en niet anagekomen zijn kan ik hiermee ook niet teurg vinden.. erg raar.

Het gaat om 1 server waar het op draaid.
In de logboeken kan ik niks terug vinden.

Het probleem is dus dat sommige mail direct aankomt en andere niet of met erg lange vertraging.
Ik had eigenlijk geen idee waar ik moest gaan zoeken, dus kwam ik bij die que uit, maar dat gaat dus over inkomende mail..

Waar zou ik dan nog kunnen kijken?

Verwijderd

Je zou de exchange mail flow analyzer eens kunnen proberen:
http://msexchangeteam.com/archive/2006/08/02/428569.aspx

Verder, heb je anti spam en/of antivirus draaien op die server? Zoals bijvoorbeeld file level antivirus die ook poort 25 scant?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 16:41 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 09:12
Het probleem is dus dat sommige mail direct aankomt en andere niet of met erg lange vertraging.
Ik had eigenlijk geen idee waar ik moest gaan zoeken, dus kwam ik bij die que uit, maar dat gaat dus over inkomende mail..
Heb je het message tracking center al bekeken? Wellicht ligt het probleem gewoon bij de clients of de verzenders. Check de tijden met 1. wanneer de mail verzonden is. 2. de mail op de server is aangekomen en 3. de mail in outlook bij de gebruiker is aangekomen.

Mocht het bij de gebruikers zelf laat aankomen maar niet op de server, ga dan eens kijken opf exchange cache modus aanstaat of dat ze misschien offline werken ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1