[HTML] Render problemen met frameset in IE 6

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb een vrij ernstig render probleem in IE. Als ik m'n pagina in IE bekijk krijg ik allemaal gleren in de tekst en afbeeldingen gedupliceerd. Als het probleem zich niet direct voor doet, komt het wel als de tekst meerdere keren geselecteerd wordt. Het probleem doet zich niet alleen op mijn computer voor, maar schijnt bij IE 6 in het algemeen voor te komen.

Als ik de afzonderlijke pagina's bekijk bekijk zonder frameset heb ik geen probleem.

Het gaat om de volgende site: *knip*

In FF heb ik vanzelfsprekenderwijs geen problemen...

[ Voor 5% gewijzigd door Fles op 25-10-2006 09:28 ]

Verwijderd

Fles schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:27:
Ik heb een vrij ernstig render probleem in IE. Als ik m'n pagina in IE bekijk krijg ik allemaal gleren in de tekst en afbeeldingen gedupliceerd.
Dit kwam ik in IE 6 laatst ook tegen. Het was geen CSS-bug, in elk geval niet zoals wij die kennen. Bij het selecteren van tekst gooide IE alles grafisch helemaal door de war. Ik heb er verder geen aandacht aan geschonken, maar vreemd vond ik het wel.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Ik heb het ook gehad, bij het scrollen werd alles 1 grote veeg, alsof de verf doorliep zeg maar. De oplossing was geloof ik het verwijderen van het achtergrondplaatje, die heb ik daarna maar op een andere manier ingepast.

• Fles
André schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:39:
Ik heb het ook gehad, bij het scrollen werd alles 1 grote veeg, alsof de verf doorliep zeg maar. De oplossing was geloof ik het verwijderen van het achtergrondplaatje, die heb ik daarna maar op een andere manier ingepast.
Zonder achtergrond afbeelding heb ik het probleem niet idd. Maar het is wel vreemd dat hij het in zowel de header als het hoofdvenster doet. Als in de header over de knoppen gegaan wordt met de muis, flipt hij ook.

Verder zie ik nog niets over deze bug op www.positioniseverything.net...

[ Voor 6% gewijzigd door Fles op 24-10-2006 11:48 ]

Verwijderd

Volgens mij moet je voor frames trouwens het volgende doctype gebruiken:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

en niet die van strict.

[edit]Lol ik dacht werkelijk dat ik net strict zag staan :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 11:50 ]

• Fles
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:48:
Volgens mij moet je voor frames trouwens het volgende doctype gebruiken:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

en niet die van strict.
Je hebt gelijk. Ik heb het aangepast, hoewel dit het probleem niet oplost toch bedankt.

Ik ben er inmiddels achter dat het alleen in combinatie met background-repeat voorkomt. Zowel met repeat-x, repeat-y als no-repeat. Het deel waar de achtergrond NIET zit gaat flippen.

DUS wat ik nu gedaan heb, is de achtergrond in het hoofdvenster verbreden, zodat het witte gedeelte ook in de achtergrond zit. En de foto in de kop heb ik als achtergrond in een div gezet.

[ Voor 31% gewijzigd door Fles op 24-10-2006 12:49 ]

Pagina: 1