[CSS] Selectieve rotzooi?

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Goed.. ik probeer nu via CSS achtergrondafbeeldingen te defineren voor tabel cellen (td's)

nu heb ik even simpel gezegd, 3 td's, 3 afbeeldingen, 3 classes, 3 verwijzingen..

css (extern):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
.banner {
background-image:
url('/banner.png'); }

.menu {
background-image:
url('/menu.png); }

.main {
background-image:
url('/main.png); }

en in de html file wordt het zo opgeroepen:
code:
1
2
3
4
5
<td class="banner">

<td class="menu">

<td class="main">

De afbeeldingen zijn geupload naar de server, extensies zijn exact het zelfde, en nu laat hij alleen de banner afbeelding zien, en hij vertikt het om de menu en de main afbeeldingen weer te geven.. terwijl alles identiek is... het is zelfs ge-copy-paste van elkaar... vage rotzooi? help plz

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ze zijn niet identiek, fout in de css

[ Voor 27% gewijzigd door LuCarD op 24-10-2006 11:23 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Thrilled
crap ik zie het... :'(

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 14:57
Afsluitquote ben je vergeten
code:
1
2
url('/menu.png);
url('/main.png);

• Thrilled
Om gelijk even van de gelegenheid gebruik te maken

Hoe zorg ik dat alleen de tekst in een tabel zoveel pixels van de rand vandaan gaat staan en niet ook de achtergrond afbeelding meeneemt.. als ik ga klooien met het padding element en bijvoorbeeld op 5px zet, verschuift niet alleen de tekst 5px van de rand, maar ook de achtergrond afbeelding..

Verwijderd

Misschien is het een tip om een editor te nemen die dit soort fouten zelf laat zien (dmv kleur oid). Ik gebruik zelf Notepad++. Werkt erg prettig!

Verwijderd

Thrilled schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:56:

Hoe zorg ik dat alleen de tekst in een tabel zoveel pixels van de rand vandaan gaat staan en niet ook de achtergrond afbeelding meeneemt.. als ik ga klooien met het padding element en bijvoorbeeld op 5px zet, verschuift niet alleen de tekst 5px van de rand, maar ook de achtergrond afbeelding..
Als je je tekst netjes in <p>'s en dergelijke hebt staan kun je die een margin meegeven. Anders kun je je background een negatieve offset meegeven (background-position : -5px -5px)

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Thrilled schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:56:

Zet de tekst in een <p></p> en geeft die een leuke margin/ padding? niet getest, maar zou moeten werken

• Thrilled
uhm nja het zit zo..

ik heb een tabel, met achtergrond afbeelding.. in die tabel staat een stukje ASP code ...die asp code staat nu al omcirkeld met een div, en in de css geef ik die margin mee...

kan ik die asp code gewoon omvatten met <p> tags of gaat dat niet werken?

edit/

Jup werkt dus...

[ Voor 22% gewijzigd door Thrilled op 24-10-2006 12:09 ]

Pagina: 1