wat is er leuk aan een RPG?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
ik speel eigenlijk nooit een rpg('k weet niet waarom, op één of andere manier lijkt het me niet leuk)

want ik wil toch is 'n keer rpg'tjes gaan spelen(ik hoor veel positieve dingen over baldur's gate)

welk rpg spel is dan leuk? oftewel:wat is er dus zo leuk aan een rpg?:)

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-11 17:07
PC
Baldur's gate 1
Tales of the Swordcoast (BG addon)
Baldur's Gate 2
Planetscape Torment
Final Fantasy 7 & 8

Roms:SNES
Final Fantasy 2 en 5
Zelda (niet echt rpg maar toch kewl)
Chrono Trigger
Tales of phantasia
Secret of Mana 1 & 2

Leef je uit :) B-)

I want to live forever, so far.. so good.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 20:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

RPG's zijn echt tof.. zeker bij goede.. dan wordt je helemaal het verhaal ingezogen ;)..

Ik kan je het lijstje van Warbringer aanbevelen ;).. Eventueel met IceWind Dale 'extra' ;)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

PSX
Final Fantasy 9
Chrono Cross
Vagrant Story

DC
Grandia 2

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:53
Je moet wel je tijd er voor nemen en niet zoals bij bijvoorbeeld UT dat je effe een half uurtje gaat spelen. Bij een rpg speel ik meestal gelijk een paar uur achter elkaar.

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
final fantasy(7+8+9) speel ik wel altijd(die spellen boeien mij wel)

dus FF is net zoiets als BG ?

FF 8 trouwens uitgespeelt:)

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 31 januari 2001 14:09 schreef aftermath het volgende:
final fantasy(7+8+9) speel ik wel altijd(die spellen boeien mij wel)

dus FF is net zoiets als BG ?
Hmmm ik heb FF nooit gespeeld maar 'zoiets' lijkt me een goede beschrijving ;)

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
wat is de bedoeling van BG dan?

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:22

^^0nMe

Got Babana's?

Warbringer, vergeet niet FF 7/8/9, je hebt toch niet voor niets dat icoon >:)
FF : Turn based knokken, adventure gedeelte wel realtime. En vooral: ongelofelijk goede verhaallijn, wrede special effects en fingerlicking good cgi-animaties :9~.
Baldurs gate: is stuk ingewikkelder, maar als je het eenmaal kent, dan is ie wel leuk, BG is namelijk enorm groot met veel mogelijkhede. Diablo 2: Lekker hack and slash, niet al te moeilijk, wel leuk om eens te spelen.

Ik zou zeggen, begin eens met FF8, en kijk daarna naar de wat moeilijkere rpg's.

(BTW, uit het bovenstaande kan je wel afleiden wat mijn favo rpg is, zo niet:
FF RULEZ 4 LiFE !!!!!! >:) )

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat is er leuk aan een RPG?

- Verhaal RPG's hebben over het algemeen een goed verhaal, beter dan andere soorten spellen. Daar komt bij dat je in een RPG zelf meestal meer invloed kan uitoefenen op het verhaal dan in andere spellen.
- Role-playing In een RPG speel je een rol, zoals de naam al zegt. Hierbij kruip je echt helemaal in de huid van een personage, zodat je je er veel meer mee verbonden voelt dan in andere spellen. Bijvoorbeeld: in Duke Nukem speel je een koele gast, maar zijn persoonlijkheid staat al vast. In een RPG ontwerp je zelf de persoonlijkheid van je karakter. Is hij laf of moedig? Goed of slecht? Vrijgevig of gierig? Bot of subtiel? Etcetera
- Gesprekken De hoeveelheid gesprekken wisselt sterk per RPG, maar over het algemeen zul je er toch redelijk wat vinden. Het koele van deze gesprekken is dat je heel veel verschillende kanten uit kunt, en allerlei keuzes moet maken. Als je info van iemand wilt kun je het vriendelijk vragen, hem geld aanbieden, hem bedreigen of met een list hem iets laten vertellen. Wat probeer je, en welke invloed heeft dit op het verdere gedrag van deze persoon?
- Ontwikkeling Integenstelling tot in bijna iedere andere game wordt je karakter in een RPG steeds sterker. Hij kan beter vechten, meer toverspreuken casten, heeft koelere items, meer hitpoints etc. Dit continu beter worden geeft een gevoel van voldoening.
- Combat RPG's hebben zeer gevarieerde combat, waar je met allerlei verschillende wapens en de meest bizarre toverspreuken kan proberen om je tegenstanders in de pan te hakken. Deze gevechten zijn soms heel tactisch. In 1 Baldur's Gate 2 gevecht moet je bijvoorbeeld vele beslissingen nemen over welke van je zeer grote arsenaal toverspreuken je gaat gebruiken, welke wapens je neemt (melee of range?), wanneer je je karakters laat vluchten of doorspelen, wie je op wie afstuurt, etc.

Goede RPG's? Als je van wat meer combat houdt zou ik Baldur's Gate & Baldur's Gate 2 aanraden. Lijkt veel verhaal, character interaction en gesprekken je koel, neem dan Planescape: Torment.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op woensdag 31 januari 2001 14:54 schreef OO0nMe het volgende:
Warbringer, vergeet niet FF 7/8/9, je hebt toch niet voor niets dat icoon >:)
Duh! Daarom staat het er ook wel:P :7

Als je dan FF* hebt gespeeld en je vind er niks aan moet je eens FF7 of iets anders proberen, want FF8 vondt ik niet echt geweldig..

Verwijderd

alles wat sommige mensen zo leuk aan rpg vinden vind ik juist saai.

6 uur bezig voorrdat je het "hyper dragon sword" hebt. Dat gezeur met karma/mana/expierence points enzo. En vooral dat turned based gedoe blegh.

FF7 heb ik trouwens wel lange tijd gespeeld maar toen zat ik vast en heb er niet meer naar gekeken.

Baldurs gate en diablo2 heb ik wel geteld een heel half uur gespeeld :)

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 31 januari 2001 15:14 schreef SuB het volgende:
Baldurs gate en diablo2 heb ik wel geteld een heel half uur gespeeld :)
Die 2 zijn niet te vergelijken btw ;)...

• Warbringer
Niet echt

Diablo 2 = Hack 'n Slash met RPG elementen (experience en stats)
Baldur's Gate = Zo RPG as you can get (AD&D core rules, 2nd edition dacht ik?)

Verwijderd

om te beginnen elke RPG wat van Bioware komt is gewoon enorm goed, maar de koning van alle RPG spellen is en blijft Zelda. Vooral de SNES versie is enorm bruut.

De rede waarom ik RPG's speel is gewoon ik vind het leuk. Het is een beetje van alles. Wat puzzelen, wat vechten en het grootste voordeel het zorgt voor een lange tijd van spelvreugde gewoon omdat je RPG's niet zo snel uitspeeld.

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 31 januari 2001 16:03 schreef Warbringer het volgende:
Niet echt
Baldur's Gate = Zo RPG as you can get (AD&D core rules, 2nd edition dacht ik?)
In theorie ja... maar in BG I zijn een hoop regels 'aangepast' ;)

• Warbringer
Yah ok.. maar je kunt niet alles hebben he?

De core rules die je speelt als je gewoon pen&paper doet zijn niet 100% compatible met een PC game, maar toch flink natuurgetrouw :)

Verwijderd

FF7 Is inderdaad een prachtig spel =P
Helaas is FF8 echt bagger :( Spel was niet boeiend en dat vinden nog meer mensen.
Was gewoon compleet anders dan FF7.
Ben dus ook nooit verder gekomen dan cd1 met 8, heb het laatst nog geprobeerd maar na de install en de intro had ik wel weer genoeg gezien.

Het mooie aan rpg is het beter worden.
-Betere wapens
-betere armor
-meer spreuken
-Dingen zoeken
AHH GEWELDIG!
De verhalen zijn ook gelukkig in meeste gevallen gewoon geweldig.
Einde van FF7 :'(

Grandia 2 is best wel leuk op de dreamcast. Helaas iets te makkelijk. Kan ook niet wachten op Skies of arcadia (dacht ik).

Verwijderd

'k Heb Asheron's Call voor een jaar gespeeld, da's dus betaald online om op de Microsoft Zone te kunnen spelen. :r

Ik ben een echte RPG'er maar datspel was zonde van m'n tijd (en geld!). |:( |:(

Het is gewoon a'la Diablo 'hack 'n Slash' maar dan in 3rd person view. :(

Ik hou meer van denkwerk, bouwen, vrienden (of vijanden) maken, een heus 'leven' hebben in de virtuele RPG wereld, hoe meer je je kunt inleven (via chat en/of game-elements) hoe beter!
Ik vecht liever met m'n buurman over die koe }:O die weer 's in z'n tuin zit te grazen, dan met een PGDX-4242 geweer en wat 'evil monsters' lopen af te maken om wat meer 'experience' te verdienen zodat ik beter kan worden in m'n... fighting skills? :? Que?

[Edit:]En al dat gezeur over het 'ultieme wapen' vinden vindt ik dus verschrikkelijk, want dan ligt er dus duidelijk weer de nadruk op elkaar afmaken, wie is de sterkste... blah! :r :r :r[/Edit]

Ach, binnenkort Dawn! :9~
Heel groots project, 't is bijna geen 'game' meer te noemen. :+
Permanent death! Dag lamers! >:)
http://www.glitchless.com/

• ^^0nMe
  • Laatst online: 07:22

^^0nMe

Got Babana's?

Op woensdag 31 januari 2001 15:08 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

Duh! Daarom staat het er ook wel:P :7

Als je dan FF* hebt gespeeld en je vind er niks aan moet je eens FF7 of iets anders proberen, want FF8 vondt ik niet echt geweldig..
LOL, ik was dus ff in een dronken bui, beetje scheel, maar heb je die FFX screenshots al gezien :9~:9~:9~
Alleen daarvoor zou ik al een PS2 moeten kopen, jammer dat ie zo duur is :(
En BTW, Alekz, FF 8 is juist een van de betere in de serie, de karakters zijn natuurgetrouw, niet van die mangapoppetjes. Op zich heb ik daar nix tegen, maar het is weer eens wat anders, en in ff8 kon je je charachter veel meer finetunen dmv Guardian Forces. Verder was het verhaal schitterend, en het nodige humor zat er ook in, alleen dat kaartspel was wel een beetje een Magic rip-off.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:18
begin met ff7. dat is denk ik de makkelijkste opstap, en naar mijn mening de beste rpg.

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
op één of andere manier lijkt dit me leuk, ik weet niet waarom?

Afbeeldingslocatie: http://feedback.interplay.com/bgate/images/screens/big/bg_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://feedback.interplay.com/bgate/images/screens/big/bg_03.jpg

wat is hier dus eigenlijk zo leuk aan
wat is de bedoeling hiervan

(nou is het net alsof ik nooit een game speel, wat ik dus wel elke dag doe:) maar begin je over een rpg klingt het altijd heel leuk maar de bedoeling of wat er dan leuk is snap ik niet

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51

Bloodclot

Jawier!

hey cool in die boot kon je toch gokken?
die boot lag in Baldurs gate city zelf....

damn. binnenkot maar weer ff spelen (als ik tijd heb :P)

• GaiusBertus
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Ik speel RPG's voor het verhaal, dat vind ik het allerbelangrijkste. Verder zijn goed uitgewerkte NPC's (Non Player Characters) ook erg belangrijk, als een RPG dat heeft is hij voor mij al cool genoeg. :)
Verder zijn als belangrijk punt al genoemd het sterker en beter worden. Het is erg cool om te zien dat je nog maar 10000 Experience Points nodig hebt om level 12 te worden waardoor je level 6 spells kan :)

Ik heb FF nooit gespeeld maar BG2 wel en ik was daar zeer van onder de indruk. Een enorme hoeveelheid mogelijkheden en een hoop subquests naast de hoofdquest. Vrijwel elke NPC was wel op een of andere manier interessant en het verhaal boeide ook. De graphics zijn verouderd, maar dat maakte mij niet veel uit.
Het allercoolste vond ik Planescape: Torment, het had veel en veel minder opties dan Baldur's Gate maar het verhaal was erg goed. Het was alsof ik een boek las (dat was ook zo, er zitten meer dan een miljoen regels text in dus dat is wel een boek ;)). Het einde heeft me zeer ontroerd en ik was er de dag erna nog kapot van.

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:18
japanse rpg's (FF) roeler dus echt wel meer.
maar da's mijn mening. je moet ze gewoon allemaal eens proberen...

Verwijderd

RPG's zijn gewoon leuk om te spelen, je word het verhaal als het ware ingezogen, en het zijn vaak avonturenspellen(die ik speel wel dan) waarbij je veel gesprekken moet voeren maar ook moet vechten en veel moet nadenken.. en dat spreekt me gewoon aan :)

Leukste RPG's die ik ooit heb gespeeld zijn Terranigma(SNES) en Zelda(SNES)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het allercoolste vond ik Planescape: Torment, het had veel en veel minder opties dan Baldur's Gate maar het verhaal was erg goed. Het was alsof ik een boek las (dat was ook zo, er zitten meer dan een miljoen regels text in dus dat is wel een boek ). Het einde heeft me zeer ontroerd en ik was er de dag erna nog kapot van.
Precies, maar dan ook precies hetzelfde had ik. Dat einde.. veruit het mooiste uit een PC spel ooit.

Lord Daemon

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Topicstarter
maaruuh BG 1 is die wel leuk:)

Verwijderd

Ik zou zekers niet de online RPG's willen vergeten zoals b.v Planetarion www.planetarion.com
B-) waar ik zelf ooit ongeveer 8 uur per dag aan besteede
ook pimpwar www.pimpwar.com is een voorbeeld
probeer t eens ik ben +- 4 maanden verslaafd geweest aan PA dus

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 31 januari 2001 22:51 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Precies, maar dan ook precies hetzelfde had ik. Dat einde.. veruit het mooiste uit een PC spel ooit.
Damn.. ik heb hem nooit uitgespeeld omdat mijn pc het niet trok (was best ver ;))... Dus das een aanrader begrijp ik van jullie?

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:23
Kerels kom op waarom die half dode RPG's spelen als je de echte hardcore kan spelen met een orgineel verhaal en orginele gameplay ik noem Fallout 1 & 2.
Als je die speelt dan vind je die hele BG serie maar gaar trust me.
EN ROEP NIET DAT DIABLO RPG IS WANT DAT IS HET NIET.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

IceStorm, ik ken je smaak niet, maar ik vond het briljant. Anderen zien het misschien als een anticlimax of zo, het is absoluut geen Hollywood einde, maar het is zo mooi...

Lord Daemon

• Warbringer
Op donderdag 01 februari 2001 16:46 schreef DNS666 het volgende:
Kerels kom op waarom die half dode RPG's spelen als je de echte hardcore kan spelen met een orgineel verhaal en orginele gameplay ik noem Fallout 1 & 2.
Als je die speelt dan vind je die hele BG serie maar gaar trust me.
EN ROEP NIET DAT DIABLO RPG IS WANT DAT IS HET NIET.
Fallout 1 en 2 zijn ook wel kewl ja, maar die "half dode RPG's" vind ik toch beter moet ik zeggen, beter verhaal en inlevingsvermogen. En diablo is geen RPG maar een Hack 'n Slash met RPG character building :)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Final Fantasy 7 schopt zeeeeeeer zwaar kont,
goed verhaal en je leeft je in de characters in ensow. 4 keer van begin tot eind uitgespeeld en ik ga hem zeker nog een keer spelen.

Tja, dan FF8... 1 keer uitgespeeld en voel geen drang om nog een keer te beginnen; FF8 vond ik dus zeker een heel stuk minder dan deel 7..
Pagina: 1