[excel 5.0] c0000005 bij saven van file

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 16:00
Ok, ik weet het, excel 5.0 is nu niet direct de meest populaire versie van excel die momenteel nog gebuikt wordt :) Maar om redenen waar ik weinig aan kan doen wordt deze versie nog steeds gebruikt.

OS is WinXP SP1

Een gewoon excel filetje geeft telkens als er iets gewijzigd wordt, en men wil die wijziging opslaan een dr. Watson met die c0000005 fout in. Dit doet hij onder verschillende users, dus niet usergebonden. Als ik hetzelfde file'tje open met een pc waar excel 2000 opstaat, dan werkt het perfect. Dus het heeft denk ik ook niet met het bestand zelf te maken.

Ik heb eens zitten googlen, en kom een hoop c0000005 problemen tegen in verband met visual basic scripting in samenwerking met office programma's, maar daar heeft het bij mij niks mee te maken vermits het een gewoon simpel excel file'tje is.

Via de search hier op got kwam ik volgende link tegen:
[Office97] Dr. Watson melding bij opslaan van bestanden

OK andere office versie, maar exact hetzelfde probleem, alleen... geen oplossing...

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

BOE

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou beginnen met het nakijken van je geheugen. c0000005 is namelijk "Memory could not be read" wat meestal word veroorzaakt door slecht geheugen, foute of te strakke timings (bv overclock).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• cman
mja het gaat hier om een pII 266 mhz met 128 meg ram in een werkomgeving. Hij is niet overclockt.. :)

Ik zal alleszins de instellingen eens nakijken, en eventueel het latje geheugen vervangen, maar als het aan het geheugen zou liggen, zou zich dat dan ook niet in andere dingen moeten uiten? Het is enkel die handeling (het bewaren van een excel file'tje) waar hij deze fout geeft. Excel sluit zich dan gewoon af. Voor de rest werkt hij nog als een zonnetje...

Even een update van de situatie:

het heeft niets met geheugen te maken... Het probleem doet zich met dit bestand (blijkbaar dus wel iets met het bestand te maken) voor op andere pc's die ook excel 5.0 draaien, waaronder een recente pIV...

Ik heb dan geprobeerd het bestand te copieren en de copie te openen, ook hier kreeg ik de foutmelding als ik wijzigingen wilde opslaan. Het bestand van voor af aan opnieuw opbouwen is niet echt een mogelijkheid, daar zou te veel tijd in kruipen. Ik ga zo nog wel eens proberen met een oudere versie van het bestand van een backup tape.

Nog suggesties?

[ Voor 39% gewijzigd door cman op 24-10-2006 12:54 ]

BOE

• cman
niemand?

BOE

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Nieuw bestand aanmaken en in delen je excel sheet met ctrl-c/ctrl-v kopieren. Kijken of en wanneer je weer crasht.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-07 11:49
Is dat niet krapjes aan... PII 266 Mhz en 128 meg geheugen om Win XP te draaien?

• cman
erikcornelissen: is inderdaad krapjes, maar werkt wel als je tegen het wachten kunt :)

Grijze Vos: ik heb ondertussen een nieuw bestand gemaakt en de volledige inhoud in dit nieuwe bestand gecopy-paste. Met dit nieuwe bestand crasht hij nu niet meer, dus het heeft niets met de inhoud te maken.

BOE

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22

Reptile209

- gers -

Bor de Wollef schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:29:
Ik zou beginnen met het nakijken van je geheugen. c0000005 is namelijk "Memory could not be read" wat meestal word veroorzaakt door slecht geheugen, foute of te strakke timings (bv overclock).
0xc0000005 wordt (uit het blote koppie) omschreven als "application error" en is meestal gerelateerd aan al dan niet kleine bugjes in de applicatie of add-ins (pointer foutje dat zich manifesteert als fout bij het aanspreken van geheugen). Is de betreffende Excel (voor zover mogelijk) up-to-date met servicepacks/hotfixes? Heb je 'm al eens opnieuw geinstalleerd? Mocht de fout terugkomen, dan zou ik het in dat soort oplossingen zoeken.

Zo scherp als een voetbal!

• cman
mja daar vreesde ik al voor. Het gaat om een pc van de overheid, deze pc's worden geinstalleerd met een unattended installatie die vanuit de overheid wordt meegeleverd en er mag niets veranderen aan die installatie. Maw ik vrees dat ik er mee zal moeten leren leven...

BOE

Pagina: 1