Toon posts:

[Exch 2003] OWA taalkeuze UIT zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk voor een amerikaanse firma waar men besloten heeft dat, om de ondersteuning een beetje leuk te houden, alle software in het Engels is, behalve een paar pakketjes die alleen op de produktie gebruikt wordt.
Exchange heeft echter de knetterergerlijke neiging vriendelijk te zijn voor eindgebruikers en OWA in het taaltje naar keuze te presenteren. Gevolg: het supportcenter krijgt belletjes van mensen die met vragen zitten over OWA in het Fins, Deens, Zweeds, Spaans, Portugees, Chinees, Japans, Koreaans en nog een paar talen. We zijn net een maand om van Domino op Exchange, dus we krijgen best veel belletjes van mensen die niet snappen hoe alles werkt, en je raadt het al, iedereen binnen de afdeling spreekt Engels, en een paar spreken nog andere talen, maar alvast geen Fins, Japans, Deens of Portugees. En de gebruiker kunnen we dus niet zomaar helpen.

Ik weet dat het mogelijk is om landinstellingen aan te passen en te forceren via GPO zodat mensen die instellingen met rust laten. De regional settings bepalen inderdaad welke taal er gebruikt wordt. Maar eigenlijk willen we het op de server onmogelijk maken, omdat ten eerste een kwart van alle users minder dan een keer per jaar binnen ons netwerk is (permanente field users) en daarnaast men vanwege Sarbanes-Oxley niet zomaar GPOs maken mag, elk land moet dan een aparte certificering gaan zien te regelen bij mee-beslissende ondernemingsraden, waarvan dan weer de helft vind dat het heel goed is dat ze OWA in het Hakkietakkiaans hebben en dat ze geen GPO willen. Oftewel, ellende ten top die ik liever wil vermijden.

Ik vind met Google eigenlijk alleen methoden om op de client de taalwijziging ongedaan te maken, niets voor de server. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet op de één of andere manier zou moeten kunnen. Op de Knowledgebase wordt ook alleen gerept over hoe je dit aan de client side gebruiker en wijzigen kan, niet aan de server kant. Het is misschien wel mogelijk om alle talen handmatig te gaan zitten overschrijven met de Engelstalige files, maar áls dat al kan gaat het natuurlijk gezeik geven bij het updaten van Exchange. Dan heb ik nog liever dat ik de hele afdeling op cursus Afrikaans moet sturen, dat kost dan minder ergernis.

Ik zit dus min of meer op een dood spoor.
Suggesties?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Nou, met een batch alle mappen doorlopen en de engelse map er overheen copieeren is nog niet eens zo gek. Schedule het elke nacht en je bent redelijk failsafe. Mooi is het uiteraard niet. Waarom meld je niet gewoon dat je geen support geeft en legt ze dus eerst uit hoe ze de taal op engels zetten?

Verwijderd

engelse outlook aanbieden ipv. lokale taal.
volgens mij heeft de eerste keer dat je aanlogt met een mapi client gevolgen voor de indeling van je mailbox. Eerlijk gezegd geen idee of dat wijzigt als je met een anderstalige client inlogt.

Je client bepaalt dus de mailbox instelling, niet de server. Dit mag vanalles zijn.

edit: Aangezien het OWA betreft, is er niet een mogelijkheid om alleen de engelstalige files te pusblishen in iis? zelf nog nooit bekeken, maar ik vermoed dat dit wel in te stellen is.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 16:49 ]

Verwijderd

How to manage Outlook Web Access features in Exchange Server 2003

Overschrijven met Engelse bestanden lijkt me nou geen goed idee....

Verwijderd

Topicstarter
wilhelmstroker
Volgens mij past dit alleen aan wat hij doet met charactersets? Ik heb het artikel nl. wel gelezen, maar er staat bij dat je de default language settings aanpast, dat is in mijn idee wat anders dan dat je forceert dat iedereen dit gebruikt. In elk geval wel een poging waard, dat ben ik met je eens.

iis5_rulez:
we hebben al Engelse software (dus ook Outlook). Het gaat dan ook puut en alleen om OWA. De taal van je mailbox wordt volgens mij bepaald door de taal van je applicatie, niet van je regional and language options, want dan hadden we allerhande "Inkømend Pøstvåk" en "Kålender" mappen gehad in Zweden, en dat is gelukkig niet zo. Puur OWA is het prøbleem zogezegd.

djluc: Om laten zetten naar Engels (US) is wel wat we nu proberen te doen maar daar krijg je nogal weerstand tegen omdat mensen dan allerhande instellingen na moeten lopen om de klok, datums e.d. normaal te krijgen. Ik ben wel in overleg met de IT managers van Europa, de VS en de Pacific om dit met GPO's alsnog hard gepushed te krijgen maar met meer dan 600 mensen die nooit in een fabriek of kantoor komen en altijd via VPN werken zijn GPOs niet de beste oplossing. Ik wil dus toch dolgraag dit serverside de nek omdraaien. Overigens is wel net besloten dat GPOs een puur technische aangelegenheid is waar de ondernemingsraden zich buiten dienen te houden dus dat probleem is gelukkig nu wel opgelost.

allen:
het overschrijven van files geef ik dus al aan is wat we *niet* willen. Deze suggestie had ik al gekregen en uitverkoren tot afgekeurde oplossing van de week.

Verwijderd

Je zult die regkey even moeten testen inderdaad :)
Pagina: 1