Draadjes solderen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Op zo'n manier dat ik ze ook weer makkelijk los kan halen. Hoe ken dat:?

ieeeepppppp :P

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ja hoor, gewoon de soldeerbout er voor de tweede keer tegen aan houden. Dan smelt de soldeer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• VKC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 10:30

VKC

of een kroontje gebruiken (maar dan soldeer je weer niet)

B4K4^NI...

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik draai normaal die draadjes iets om elkaar heen om ze bij elkaar te houden terwijl ik de soldeerbout er tegenaan houd. Als ik ze dan weer los wil halen wordt het een beetje lastig. Uit elkaar draaien en tegelijk de bout ertegenaan gaat lastig namelijk.\

Kroonsteentje is niet echt een optie. Dat heb ik nu, maar de draadjes zijn te dun dus ze brokkelen af.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Connector aan solderen. Bijvoorbeeld oude jumpers van oude kaartjes voor gebruiken. Ook oude radio's, TVs enzo leveren allerhande handige interne connectortjes.

Verwijderd

Draadjes langer aanstrippen, twisten (adres inlkaar draaien) dubbelvouwen, solderen en in een kroonsteentje stouwen!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Draadjes allebei tinnen, tegen elkaar houden en dan de soldeerbout erop, dan trek je ze ook zo weer van elkaar (contact is alleen misschien wel wat minder).

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op woensdag 31 januari 2001 15:54 schreef daNpy het volgende:
Draadjes langer aanstrippen, twisten (adres inlkaar draaien) dubbelvouwen, solderen en in een kroonsteentje stouwen!
soldeertin onder druk gaat 'lopen' dus de verbinding is na een tijdje vanzelf weer los, dan kan je beter aderhulsjes gebruiken en dan klemmen

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je zou eventueel ook kleine knijpkousjes kunnen gebruiken (male/female) die kun je ook vrij simpel in en uit elkaar halen..
Pagina: 1