Toon posts:

[Server 2003] Problemen na installatie .net framework 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nadat er een poging is gedaan om op de server .net framework 2.0 te installeren liep het een beetje mis.
de installatie lukte niet omdat de windows installer service niet draaide.. dus annuleren en dan moet er een soort van roll back gebeuren.

er werd hier gedacht ..niks aan de hand.. maar de volgende dag kwamen ze er achter dat ze de server niet meer konden bereiken.
na gekeken hebben in config scherm bij software staat .net framework 2.0 er nog vrolijk bij.
hij is daar ook niet weg te halen want komt dan met dezelfde melding als bij het installeren.

nu is het zo dat vrijwel alle services uit schakelt blijven en ook niet meer opstarten..
als ik de workstation service op wil starten krijg ik de volgende melding:

could not start the worstation service on local computer.
error 1059: Circular service dependency was specified.

heeft iemand een idee hoe ik deze server weer werkend kan gaan krijgen?

dankje

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een idee ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
"Circular service dependency was specified"
Heb je dependencies onder services dan al eens afgelopen? Staan er misschien over en weer dependencies ingesteld die loopen oid? Dat is wat die melding letterlijk betekent.

Wat draait er op die 2003 server trouwens? Exchange, SQL, IIS, Active Directory? Is het een terminal server? Maakt allemaal nogal een verschil.
Je kunt misschien in de eventlogs wel vinden welke services conflicteren, in ieder geval vind je daar ook foutmeldingen met een event id. Daarmee kan je op bijvoorbeeld www.eventid.net een hele hoop info vinden.
offtopic:
ik repareer even de topictitel, daar zit een tikfout in.

We stellen het hier overigens ook niet op prijs dat je binnen 24 uur zelf een tweede post onder een voorgaande zet. Je kan met de edit-knop je bericht wijzigen.

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 24-10-2006 21:43 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters