Ik heb een VB6 applicatie waarin een paar controls staan en 1 van de controls is een multiline textbox.
In dit vak moet de gebruiker opmerkingen kunnen invullen.
De inhoud van de controls wordt opgeslagen in een xml-bestand.
Als later dat xml-bestand in mijn applicatie wordt geopend moet de eerder ingevulde teksten worden getoond.
Tot zover niets spannends.
Ik heb het al tijden werken voor 'gewone' tekstboxen, radiobuttons en listviews zonder problemen.
Nu voeg ik dus de multiline textbox toe.
De gebruiker kan tekst invullen, over meerdere regels.
De tekst wordt ook opgeslagen en ook weer ingelezen.
Maar daar waar de volgende regel moet beginnen (carriage return) staat nu een vierkantje. Dus de char wordt niet begrepen.
Nu heb ik al geprobeerd om de char te vervangen door vbCrLF maar ik kom er niet achter welke char het is. Ik heb het al geprobeerd met vbCr, maar dat is niet de juiste char.
Weet iemand welke char het wel is of hoe ik het wel moet doen?
--
Paul
In dit vak moet de gebruiker opmerkingen kunnen invullen.
De inhoud van de controls wordt opgeslagen in een xml-bestand.
Als later dat xml-bestand in mijn applicatie wordt geopend moet de eerder ingevulde teksten worden getoond.
Tot zover niets spannends.
Ik heb het al tijden werken voor 'gewone' tekstboxen, radiobuttons en listviews zonder problemen.
Nu voeg ik dus de multiline textbox toe.
De gebruiker kan tekst invullen, over meerdere regels.
De tekst wordt ook opgeslagen en ook weer ingelezen.
Maar daar waar de volgende regel moet beginnen (carriage return) staat nu een vierkantje. Dus de char wordt niet begrepen.
Nu heb ik al geprobeerd om de char te vervangen door vbCrLF maar ik kom er niet achter welke char het is. Ik heb het al geprobeerd met vbCr, maar dat is niet de juiste char.
Weet iemand welke char het wel is of hoe ik het wel moet doen?
--
Paul