Toon posts:

[Flash Actionscript] Drag functie in combinatie met PageFlip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Disclaimer: Mijn actionscript kennis rijkt nog niet zo heel ver, dus hopelijk stel ik geen stomme vragen :)

Ik zit met een probleempje, wellicht weet iemand van jullie antwoord, dat zou heel mooi zijn!

In Flash heb ik een catalogus opgemaakt met een PageFlip functie en een Zoom functie: http://www.setitonfire.net/catalogus/catalogus1.html

Echter, zoals je kunt zien, zoomed de functie op het midden in, en wil ik, zodra de movieclip groter is dan 100% dat ik de hele movieclip kan slepen (Draggen), zodat men de gehele pagina vergroot kan bekijken binnen de movie-afmetingen.

Nu werkt de dragfunctie wel: http://www.setitonfire.net/catalogus/catalogus2.html, echter zoals je ziet werkt de pageflip functie dan niet meer...

Heel het PageFlip gedeelte staat in een movieclip genaamd "map", die weer correspondeert met de zoom-functie. De dragfunctie zit op de movieclip "map", en daar zit denk ik het probleem...

Resumé: De dragfunctie die op de movieclip "map" zit moet pas geactiveerd worden als de movieclip groter is dan 100%.

De .fla-file is hier te vinden: http://www.setitonfire.net/catalogus/catalogus.zip

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk zo :) En hopelijk kan iemand me helpen!

Email adres doen we niet aan, anders kunnen we net zo goed het forum sluiten en er een mailinglist van maken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 25-10-2006 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
En het blijft angstvallig stil :)
Iemand ideeën?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het blijft angstvallig stil, omdat we het niet op prijs stellen om je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Denk daar in de toekomst even aan ;)

Als ik zo even kijk, zou je je dragfunctie iets moeten aanpassen, aangezien het drag gedeelte over je pageflip corner gaat. Je zou je region voor je pageflip ook gewoon bovenop je laag voor het draggedeelte zetten (denk ik even hardop zonder je fla te bekijken). :)

[ Voor 37% gewijzigd door BtM909 op 25-10-2006 12:40 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

zonder naar de flash te kijken denk ik dat je die pageflip niet zelf gemaakt hebt en dat die alle mogelijke drag-functies afvangt, immers je dragt de pages af en toe. Daardoor is het niet makkelijk om alsnog een extra drag in te passen. Wellicht moet je op dat moment de 'flip' functie even uitzetten.

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:38:
Het blijft angstvallig stil, omdat we het niet op prijs stellen om je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Denk daar in de toekomst even aan ;)
Oeps... Sorry :)

BtM909 , XangadiX, thanx. Ik zal er eens naar gaan kijken...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 13:16 ]