Toon posts:

Internet DHCP niet, static wel Edimax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een @Home verbinding met een edimax router. Deze router werkt redelijk, maar niet goed genoeg dus. Het thuisnetwerk draait goed en stabiel.

Het internet doet het ook, alleen met een static IP ingesteld op de router. De DHCP verbinding van de pc naar mijn modem doet het wel goed. Ik bekijk het IP van @Home dan en voer deze in bij de router. Op mijn pc heb ik gewoon DHCP aan staan.

Het MAC-adress staat goed, de pc-naam ook. Via het static-IP werkt het dus prima. Ik wil het alleen nu via de DHCP-verbinding van de router doen. Dit werkt niet. Ik krijg geen IP. Alleen een intern netwerk-IP.

Hoe kan ik dit oplossen?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 13:53
@Home in combinatie met Edimax routers gaat helaas niet helemaal goed.

Het spijtige is dat er dynamische IP adressen voor je @home internetverbinding aan zitten te komen, d.w.z. je eens in de zoveel tijd of elke keer dat je verbinding maakt met internet een nieuwe adres krijgt. Voordeel is in jouw geval dan weer dat het een router betreft die in feite verbinding blijft houden maar het is altijd nog niet ideaal.

Zover ik weet is er geen mogelijkheid om dit fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Helaas.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Ik zou een kijken wat je MAC-adres is van je WAN poort op je router.
Soms is dat ineens 00-00-00-00-00, en dat pikken de servers niet.
Clone deze voor mijn part, (zit zo'n knopje) en kijk of het beter gaat.

Actions speak louder than words