[NLD 9.0] VNC - KDE Konsole

Pagina: 1
Acties:

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
We draaien een VNC terminal achtige oplossing.

Xvnc start een extra desktop.

Ik heb hier nog 2 probs mee:

1. Wine keyboard mapping : hier heb ik al een oplossing gevonden met xmodmap
2. Konsole waarin een applicatie draait.
Op de hoofdmachine zelf draait deze mooi lekker de grote die ik wil hebben, maar als ik hetzelfde
script wil starten op de vnc client dan wil hij blijkbaar niet het lettertype en de font size over nemen

Het KDE 3.2 omgeving en zo even upgraden (350 machines) gaat voorlopig niet Zenworks loopt nog niet.
Is er iemand die mij in de correcte richting kan wijzen?
Het lettertype is Cursor size 18

Because Great minds Think alike

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

2. Konsole waarin een applicatie draait.
Op de hoofdmachine zelf draait deze mooi lekker de grote die ik wil hebben, maar als ik hetzelfde
script wil starten op de vnc client dan wil hij blijkbaar niet het lettertype en de font size over nemen
Kan je dit nogmaals uitleggen maar dan wat duidelijker?
En kan je ook evt. foutmeldingen / waarschuwingen die je krijgt bij het evt. instellen hier posten?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Machine A doet dienst als Terminal Server, maar er draait ook een desktop op
Machine B is een VNC Terminal Client die verbinding maakt naar Machine A

Er is een konsole waarin een mega oud pakket draait.

Als ik de konsole start op machine A is alles perfect als ik de konsole opstart op machine B is deze veel kleiner (lettertype), waardoor het allemaal minder leesbaar is.

Volgens mij heeft dit te maken met dat de Xvnc omgeving het lettertype Cursor niet kent, dat is het lettertype dat ingesteld is in de KDE Konsole.

Because Great minds Think alike