Internet telefonie op bestaand wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:31
Ik heb de volgende vraag: ik heb een linksys wag200g gateway die zijn adsl signaal krijgt van de line uitgang uit de splitter in de meterkast. Zoals het hoort. Daarna heb ik een tweetal pc's (één laptop) wireless met de wag verbonden en prima verbinding. Alles werkt zoals het hoort.

Bellen gaat nog steeds op de old fashion manier: over het signaal wat aan de andere kant uit de splitter komt, via kpn met een belplus abo of zo. Fyi: ik heb 6mb Tiscali.

Nu kreeg ik afgelopen week een aanbieding van KPN. Slim. Dat zou het nieuwe bellen van KPN zijn, via huidige lijn en zo maar dan zonder abo, enkel 19,95 per maand en dan 500 belminuten. He, das mooi, dacht ik, maar toen ik op de site keek (in de folder stond er NIETS over..) bleek er sprake te zijn van een nieuw modem wat ik thuis zou krijgen waar het digitale signaal dan overheen zou gaan. Bovendien, zo vertelde de site mij, zou ik dan met "twee keer de snelheid van normaal inbellen kosteloos internet erbij krijgen".

Stel, dat zou ik bestellen, dan ben ik volgens mij mijn huidige internet kwijt toch? Als het aangeboden signaal veranderd, dan zal die Tiscali 6mb daar toch niet meer overheen gaan?

Beetje warrig verhaal misschien, maar zijn er hier lui die er wat van kunnen maken? Ik krijg het idee dat als ik dit bestel, ik mijn tiscali kwijt ben.

En enig idee als ik nu Tiscali telefonie zou bestellen (en ook dan weer een nieuw modem zou krijgen), hoe dat dan met de huidige gateway zou moeten? Ik wil wel wireless houden, maar kan ik dat dan in stand houden?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
't Is een soort uitgeklede versie van Internet Plus Bellen, dus een ADSL abbo met daaroverheen telefonie. Zeker weten doe ik het niet, maar kan me heel goed voorstellen dat dat niet samengaat met een bestaand ADSL signaal. Als je nu al een los wireless accesspoint of router hebt zul je die gewoon op je nieuwe Tiscali modem moeten kunnen aanlsuiten, hoogstens even de router functie uitschakelen.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:31
OK, dank voor je snelle reactie! Dus, stel ik neem Tiscali met telefonie, dan hang ik eerst dat modem aan de lijn (in plaats van de splitter stel ik me zo voor??) en op de line uitgang van de adsl sluit ik de wireless weer aan? Dat zou te doen moeten zijn lijkt me.