Ik wil 3 aparte organisaties met ieder 5 man onderbrengen op deze configuratie :
Server-1 : Dual core Xe 1.6 / 2Gb / RAID 1 / SBS 2003
Rollen : DC, mailserver (Exchange2003 van SBS2003) en fileserver
Server-2 : Dual core Xe 1.6 / 2Gb / RAID 1 / Windows 2003 Standard
Rollen: applicatieserver en Terminal server
Alle medewerkers werken via VPN op de terminal server, de beide servers worden ondergebracht in een (extern) serverpark.
De gebruikers zijn gemiddelde gebruikers met MS Office en een enkel administratief pakket.
Ik wil alledrie de organisaties een eigen AD domein plus internet domein geven (voor de mail).
- - -
- Is dit qua hardware voldoende?
- Kan dit qua configuratie (3 logisch gescheiden domeinen op 1AD en server waarbij ze ook binnen Exchange hun eigen "domein" hebben)?
- Ik wil dus SBS gebruiken omwille van z'n Exchange (bij deze kleine aantallen gebruikers is SBS goedkoper dan Windows2003 en Exchange2003 los). Nu heeft SBS z'n nukken dus vandaar dat ik voorzichtig ben en info wil inwinnen.
- In het algemeen; wat zijn de punten van aandacht.
Bij voorbaat dank,
Mark
Server-1 : Dual core Xe 1.6 / 2Gb / RAID 1 / SBS 2003
Rollen : DC, mailserver (Exchange2003 van SBS2003) en fileserver
Server-2 : Dual core Xe 1.6 / 2Gb / RAID 1 / Windows 2003 Standard
Rollen: applicatieserver en Terminal server
Alle medewerkers werken via VPN op de terminal server, de beide servers worden ondergebracht in een (extern) serverpark.
De gebruikers zijn gemiddelde gebruikers met MS Office en een enkel administratief pakket.
Ik wil alledrie de organisaties een eigen AD domein plus internet domein geven (voor de mail).
- - -
- Is dit qua hardware voldoende?
- Kan dit qua configuratie (3 logisch gescheiden domeinen op 1AD en server waarbij ze ook binnen Exchange hun eigen "domein" hebben)?
- Ik wil dus SBS gebruiken omwille van z'n Exchange (bij deze kleine aantallen gebruikers is SBS goedkoper dan Windows2003 en Exchange2003 los). Nu heeft SBS z'n nukken dus vandaar dat ik voorzichtig ben en info wil inwinnen.
- In het algemeen; wat zijn de punten van aandacht.
Bij voorbaat dank,
Mark