[Nec Versa] CD Brander

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Pff, het is weer eens zo ver, ik weet niet wat het is met mij en CD branders maar het schiet nooit op.

Ik heb een NEC Versa P550, eentje van de TU/e van vorig jaar.

Ik kon tot ongeveer een maand geleden gewoon nog CD-R's branden. Nu wilde ik echter overstappen op CD-RW's (gebruik ze in de auto), maar nu kwam de Windows brandsoftware met een fout. Roxio gebruikt (standaard) en daar kwam ook een of ander issue naar voren. Blijkbaar is het een softwarefout, waardoor hij amper iets brandt. Wat is er aan de hand?? Mijn desktop heeft dit probleem ook al jaren, maar sinds ik die laptop heb gebruik ik die alleen nog maar om muziek te draaien.

Voorbeeld; Nieuwe Philips CD-R(W, dat maakt niet eens meer uit :() net uit de verpakking, hoge kwaliteit. Branden; mislukt. Eerst een lullig helpfiletje;

Recording error
Recording errors often occur when the media contains dirt, fingerprints, or scratches.

If you are getting recording errors:

Try using a new disc.
Try using a different manufacturer's disc.
Ensure the disc is clean before recording:
Remove all fingerprints, dirt, and dust from the shiny side of your disc using a nonabrasive cloth with a mild, nonabrasive soap solution.
Wipe the disc from the center to the edge.
Dry the disc completely.

Ja, die was dus brandschoon.Daar ligt het niet aan. Dan doe ik details, en zie dit;

Sense: 03 ASC: 0C ASCQ: 00 (Command 2A)
-------------------------------------------------------
Px.dll: 2.8.65.500
pxdrv.dll: 1.1.79.0
PxMas.dll: 2.8.65.500
pxsfs.dll: 2.8.65.500
PxWave.dll: 2.8.65.500
PXWMA.dll: 1.0.0.3

Dusssss ik weet het niet meer... Please help!'

Edit; Nog nooit problemen gehad met het lezen van een CD.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou een schrijftest met CD-DVD Speed uitvoeren (Create Disc funktie).
Als die ook een fout geeft kun je er al vrij zeker van zijn dat het niet aan de software ligt.
Error code 03/0C/00 is een standaard schrijffout die doorgaans een probleem met het schijfje aangeeft.
Kijk dan ook even na wie de fabrikant is van het schijfje (Disc Info funktie). Philips schijfjes worden door verschillende fabrikanten gemaakt.

• davidsmit
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Ja die geeft ie. Snap er niets van, heeft het ook bij andere disks... Lens vuil?