Nieuwe Router + Ap

Pagina: 1
Acties:

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-03 15:54

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb nu beneden staan een level one routertje van daar 1 kabel naar boven naar een 24 poorts switch, waar 2 computers op aan zijn gesloten, nu wil ik omdat mijn huisgenoot het downloaden via torrent heeft uitgevonden zijn upload snelheid beperken vanaf de router, alleen is dat niet mogenlijk. Nu ben ik toch al opzoek naar een nieuwe modem omdat mijn buurvrouw binnenkort ook draadloos wil internetten. En dit dus gaat doen vanaf onze router.

Ik zat zelf te denken aan een modem van Linksys, dus nu de vraag of er iemand een type router weet, waarbij er een mogenlijkheid is in de router om de upload snelheid vast in te stellenvoor een bepaald ip, die mogenlijkheden heeft tot draadloos, een usb aansluiting heeft, werkt met internet van @home en die een goed bereik heeft over +/- 15 meter.

Ik heb zelf al even gezocht op de website van linksys maar zie door de bomen het bos niet meer. Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Totaalgeflipt op 24-10-2006 01:05 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 14:33
wrt54gl of gs
zoek zelf de verschillen

PSN: djmurcielago

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Ik heb naar beide versies even snel gekeken, maar zie geen mogenlijkheid tot aansluiten van usb aparatuur, of kijk ik nu verkeerd

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:14
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 01:20:
Ik heb naar beide versies even snel gekeken, maar zie geen mogenlijkheid tot aansluiten van usb aparatuur, of kijk ik nu verkeerd
Mogen we vragen vanwaar de behoefte aan een usb aansluiting op modem annex router ?
Verder binnen linksys heeft de bovenbuur wel gelijk.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Tuurlijk, voor het aansluiten van een printer, cq netwerkschijf

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

aaah, dat had je niet gezegd.

Nouja, als modem ben ik persoonlijk erg tevreden over de Linksys AG241, die is niet wireless.
Dan heb ik bovenin het huis in mijn kamer 2 maal de Linksys WAP54G hangen, ook fijne dingen :)

Geen mogelijkheden tot aansluiten van printers hier, als je dat wil moet je de WAP54G vervangen door een Asus WL-500G Premium of Deluxe.

Die geef je dan een ip in je eigen range en prik je een kabeltje in de LAN poort dan is 'ie AP only.

Voor de WAP54G en WL-500G zijn alternatieve firmwares beschikbaar om bijv. het vermogen te boosten :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Het gaat me niet om het snelheid te boosten, ik wil alleen de upload snelheid van een bepaald ip kunnnen limiteren, en een netwerkaansluiting is niet een vereiste, anders haal ik wel een netwerk printer, kan ik met alternatieve firmware de upload snelheid limiteren of kan dat met de standaard linksys firmware?

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 17:34

salient

Want omdat ik herhaal

Met vermogen boosten wordt bedoeld het bereik vergroten in dit geval, niet de snelheid verhogen.

--

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Dat is dus niet van belang, het bereik moet hij makkenlijk halen, het gaat mij puur en alleen om het limiteren van de upload snelheid per ip. Zit dit standaard in de firmware van linksys, of in de third-party firmware?

[ Voor 21% gewijzigd door Totaalgeflipt op 24-10-2006 17:06 ]

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Ik heb hem dan toch inmiddels besteld bij Digitique, nu rest mij alleen nog de vraag of je er een limitatie op kan doen van de upload snelheid, met betrekking tot een bepaald ip?

Ik heb de WRT54GL besteld

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:17
Ja, met alternatieve firmware kan je bv aan capping van IP's doen

Als je het nog gratis wou, dan kon je bv een linux firewall opzetten zoals clarckconnect, smoothwall, ipcop fso, je moet maar eens kijken

Dd-wrt biedt onder andere een firmware aan

http://www.dd-wrt.com/sho...2759056cce7f6a159ea12fafa

(die versie is niet zo bekend/gebruikt, omdat al hun firmware gratis is), maar deze firmware daar kan je wel limiteren per mac-adress, kost 20 USD.

[ Voor 15% gewijzigd door HyperBart op 25-10-2006 15:56 ]

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Er zijn geen gratis alternatieve manieren, heb geen zin om er naast mijn dure router, nog extra alternatieve firmware voor aan te schaffen

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:17
Whoepsie, foutje, ik heb nog eens gekeken naar mijn eigen firmware, en daar kan je blijkbaar wel prioriteiten instellen, en zelfs bittorrent verkeer volledig blokkeren, die special version (betalend) zal nog wel extra onnodige functies hebben dan. In ieder geval, dd-wrt is dus wel gratis met de functies die jij nodig hebt,
sorry ;)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Helemaal top HyperBart, ook nog een directe link naar de firmware? Ga hem morgen binnen krijgen
Pagina: 1