Alternatief voor Exchange

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 19:57
Omdat ik een tweede backup mail server erbij wil nemen zit ik met een vraag. Ik zoek namelijk een mailserver prog(je) die hetzelfde kan als Exchange (mail/contacts/agenda/taken enz. in Outlook) syncen en daarbij ook met me Qtek S200 (Windows Mobile 5). Daarbij ook het liefst zonder 'connectortjes enzo'.

Eigenlijk het enigste wat in de buurt zit is MDeamon + Groupware is wat ik gevonden heb, alleen werkt dat dus ook met connectors en werkt het niet op me telefoon.

Iemand een idee want ik kan echt niks bruikbaars vinden :'( ?

PS> Kosten maakt me niks uit O-)

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als kosten niks uitmaken, waarom dan geen Exchange? Doet wat je wilt, en je hebt de kennis al...

• XoReP
Vergeten te vertellen dat ik het op een gewoon XP/2K machinetje wil draaien eigenlijk aangezien ik niet echt lekkere hardware meer over heb voor een fatsoenlijke W2K3 server ;)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Scalix ?

Ook verkrijgbaar in een 25 user free versie ;)

Abort, Retry, Quake ???

• XoReP
Hey, dat ziet er goed uit. Is wel voor Linux maarja dat heeft opzich ook weer ze voordelen :)

FF maar Linux downen en Scalix iig proberen ;)

Overigens sta ik nog steeds open voor andere programma's dus als iemand nog wat weet, vbertel het gerust ;)

Verwijderd

XoReP schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 01:20:
Vergeten te vertellen dat ik het op een gewoon XP/2K machinetje wil draaien eigenlijk aangezien ik niet echt lekkere hardware meer over heb voor een fatsoenlijke W2K3 server ;)
ik dacht dat kosten niets uitmaakten? :D ;-)

(of geldt dat enkel voor software? ;-) )

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

XoReP schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:43:
Hey, dat ziet er goed uit. Is wel voor Linux maarja dat heeft opzich ook weer ze voordelen :)

FF maar Linux downen en Scalix iig proberen ;)

Overigens sta ik nog steeds open voor andere programma's dus als iemand nog wat weet, vbertel het gerust ;)
Een linux server met Zarafa?

• XoReP
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:44:
[...]

ik dacht dat kosten niets uitmaakten? :D ;-)

(of geldt dat enkel voor software? ;-) )
Enkel voor software... dan weten de meeste wel genoeg :+

Dat Zafara ziet er opzich wel goed uit alleen heeft het volgens mij niet echt support voor telefoon/PDA's.

[ Voor 16% gewijzigd door XoReP op 24-10-2006 09:08 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

XoReP schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:02:
Dat Zafara ziet er opzich wel goed uit alleen heeft het volgens mij niet echt support voor telefoon/PDA's.
ehm, ik gebruik het met mijn MDA Vario. Gewoon met ActiveSync, net als met Exchange, niks installeren op je PDA.

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

gerhald

:P

als kosten tog niet gaan uitmaken waarom dan niet gaan wachten op Exchange2007 daar zit active sync bij in en heeft een hele goede ondersteuning voor pda/telefoons

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
gerhald schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:39:
als kosten tog niet gaan uitmaken waarom dan niet gaan wachten op Exchange2007 daar zit active sync bij in en heeft een hele goede ondersteuning voor pda/telefoons
Ja dat is in 2003 ook zo. Lees alsjeblieft even het hele topic voor je post, het idee is om juist _geen_ Exchange te gebruiken, maar een lichter programma.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1