Toon posts:

Probleem met videocapture mbt firewire / dv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem met het capturen van een film van op mijn JVC camcorder. Ik heb al in meerdere programma's geprobeerd op correcte wijze de film te capturen, o.a. in Pinnacle Studio plus 10, windows movie maker en Exsate DV capture.
Elke keer wanneer ik probeer te capturen op DV-modus krijg ik meteen enorm veel dropped frames. Indien ik het capturen stop en de capture probeer te bekijken is dit ook duidelijk terug te zien, video is veel te snel en skipping sound. Als ik capture op mpeg-modus in bijvoorbeeld Pinnacle geeft hij geen dropped frames maar er zijn wel skips te zien in de video en het geheel loopt niet zo smooth als op de camcorder zelf. Live support van Pinnacle gaf alleen dingen aan als nieuwe drivers voor mijn video kaart (geinstalleerd), previes uitzetten tijdens capturen (zover was ik ook al ja) en zaken als defragmenteren van mijn HD (ongeveer 0% fragmented op dit moment).
Op GOT liep ik hier al tegen aan (http://gathering.tweakers...13664///firewire%2Cframes) maar dat heeft ook mijn probleem niet opgelost. Mijn systeem zou zeker in staat moeten zijn met DV-mode video op te nemen. Ook een programma als DVIO geeft veel dropped frames. Het lijkt wel of mijn firewire port niet genoeg bandbreedte kan genereren ofzo.

Mijn setup is als volgt:
ASUS P4P800-deluxe mobo (met onboard firewire poort die ik gebruik)
Radeon 9600
512MB Ram
2x80gig 7200RPM Maxtor in RAID0
JVC camcorder (type niet bekend, maar met DV aansluiting)

Indien jullie nog meer info willen dan hoor ik het vanzelf, bvd!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Deze (demoversie) ook al geprobeerd?

ScenalyzerLive

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
En waarom denk je dat die software het wel klaar gaat spelen? Ik denk zelf dat het in de cam ligt, en op z'n hoogst de onboard FireWire.

Als je de film op de camera zelf terug kijkt, zijn er dan geen opvallendheden?

[ Voor 10% gewijzigd door baquelappe op 24-10-2006 00:11 ]

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Probeer het eens met DVIO.... software zonder al teveel toeters en bellen, perfect om uit te zoeken waar het probleem zit. Staat je virusscanner nog aan als je captured? Staat de firewire-interface toevallig aangevinkt in de WindowsXP firewall?

Verwijderd

Topicstarter
Yup, net geprobeerd, maar net als bij alle andere software ongeveer hetzelfde resultaat...
baquelappe schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:10:
[...]

En waarom denk je dat die software het wel klaar gaat spelen? Ik denk zelf dat het in de cam ligt, en op z'n hoogst de onboard FireWire.

Als je de film op de camera zelf terug kijkt, zijn er dan geen opvallendheden?
Er zijn dan geen opvallendheden qua beeld, op het schermpje van de camera loopt het beeld wel "smooth".
martin2005 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:16:
Probeer het eens met DVIO.... software zonder al teveel toeters en bellen, perfect om uit te zoeken waar het probleem zit. Staat je virusscanner nog aan als je captured? Staat de firewire-interface toevallig aangevinkt in de WindowsXP firewall?
DVIO had ik dus al gebruikt, geeft aan dat er meer dropped frames dan captured frames zijn. Ik heb opzich eigenlijk bijna niets runnen tijdens capturen, taskman geeft ook aan dat CPU bijna altjid volledig vrij is (2.4ghz HT). Een virusscanner / spywarescanner o.i.d. gebruik ik ook niet. Windows XP firewall is compleet uitgeschakeld, die specifieke service is niet eens gestart.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
pfffff.....jeetje.....meestal duiden dropped frames op een beperkende doorvoersnelheid van je harde schijf. Maar ik lees dat die met zijn 2en in een RAID0 hangen. Zou moeten werken.....maar toch... Je bent dan wel aan het capturen op je systeem schijf (daar waar ook Windows geinstalleerd is). Hoewel je vast niet de enige bent, wordt dat niet aanbevolen.

Heb je nog een schijf die je erbij kunt hangen om te testen? Of desnoods een externe harde schijf (USB2), zou ook moeten werken.

Ik kan me niet voorstellen dat het je camera is.... het feit dat de software aangeeft dat er dropped frames zijn, geeft aan dat die wel op de PC binnenkomen, maar niet tijdig gecaptured kunnen worden door de software/harde schijf. Voor de zekerheid camera al eens aan een andere PC gehad?

[ Voor 0% gewijzigd door martin2005 op 24-10-2006 11:51 . Reden: cruciaal woordje in zin gemist.... ]

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 08:53
Heb ik ook bij mijn p4p800... Raid op IDE zeker??? Firewire en IDE gaan niet lekker samen... Oplossing is, of een extra firewire kaart erbij, of bijvoorbeeld een harddisk aan usb2... Dan loopt het wel samen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Topicstarter
Banzi schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:28:
Heb ik ook bij mijn p4p800... Raid op IDE zeker??? Firewire en IDE gaan niet lekker samen... Oplossing is, of een extra firewire kaart erbij, of bijvoorbeeld een harddisk aan usb2... Dan loopt het wel samen...
Inderdaad IDE-raid0 ja, die onboard raid die er op zit. Das mooi klote dan, wordt weer capturen op andere pc dus :( Wel raar dat dat niet zo op te lossen is, camera ligt het idd niet aan want die heeft op andere pc's ook gewerkt en dit zou toch goed moeten werken, anders is de firewire aanslutiing ook nutteloos... Kan ik niet de raid controller en/of de firewarebron andere bronnen in de pc latne gebruiken?
Pagina: 1