[VPN] Xbox System Link

Pagina: 1
Acties:

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:50
Ik heb vanavond samen met een vriend tussen onze 2 routers een VPN opgezet. Na veel geklooi hebben we het eindelijk zo ver dat de link stabiel is tussen onze routers en kunnen we elkaar op lokale IP adressen pingen. Die vriend kan ondertussen ook bij mijn shares van 1 van mijn servers, dus het lijkt er op dat de VPN echt zijn werk goed doet.

Mijn netwerk zit in de 10.0.0.* reeks, met een subnet mask van 255.255.255.0. De gateway van de computers in mijn netwerk is mijn router, welke op 10.0.0.2 zit. Het netwerk van mijn vriend heeft een 192.168.1.* reeks met een 255.255.255.0 subnet mask.

Nu komt het probleem, we willen graag nu via onze Xbox 360's games over system link spelen. System link is er voor gemaakt dat er meerdere Xbox'es op hetzelfde netwerk LAN games tegen elkaar kunnen spelen. Nu kan ik best een game aanmaken, maar dan kan die gast mijn game niet vinden... en natuurlijk ook niet andersom.

Nu is natuurlijk de vraag. Zitten er op een VPN bepaalde beperkingen? Ik was in de veronderstelling dat elk verkeer behandeld werd, alsof het binnen een lokaal netwerk viel.

Het gaat hier om 2 Zyxel routers, 1 daarvan is een 2602HW, de ander is een 2602H geloof, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Hier zijn mijn settings, de velden die zijn gemaskeerd zijn IP adressen en wachtwoorden.
Afbeeldingslocatie: http://www.depl0y.com/vpn-settings_distorted.png
Mijn gok is, is dat mijn Xbox in een heel andere IP-range zit, hij heeft namelijk IP adres 10.0.0.103. Zijn Xbox heeft dus een IP adres als 192.168.1.12 ofzo.

Ik weet niet zeker of ik dit in de goede categorie post, maar ja, het lijkt het meest op Netwerken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sorted.bits op 23-10-2006 23:28 ]

• sorted.bits
Klein kickje?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het misschien mogelijk dat jij even in Paint of zo even een netwerklayout tekent met daarbij de ipadressen. Dan kan ik misschien je verder helpen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• sorted.bits
Afbeeldingslocatie: http://www.depl0y.com/vpn.jpg

Mijn paint skills zijn niet echt bijzonder te noemen ;) Ik zit aan de 10.0.x.x kant.

[ Voor 12% gewijzigd door sorted.bits op 25-10-2006 13:44 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het niet zo dat games meestal hosten op IPX/SPX ipv TCP/IP niveau. (vroeger op de pc tenminste)

ik weet niet hoe het zit met router > router vpn tunnels. Als je een client gebruikt neemt hij de range over van de server waar die op aanlogt.

Probeer beide iig op dezelfde range te zitten, andere ip addressen natuurlijk
-stond hieronder ook al-

IPX/SPX wordt niet altijd getransporteerd over een vpn tunnel door sommige routers volgens mij.

wat je kan proberen is via een vpnclient via je router een tunnel opzetten

info: http://www.lobnan.de/papers/IPXSPXviaTCPIP.txt

[ Voor 88% gewijzigd door Viper® op 25-10-2006 13:55 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:25

chromeeh

the Gnome

sorted.bits schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:44:
[afbeelding]

Mijn paint skills zijn niet echt bijzonder te noemen ;) Ik zit aan de 10.0.x.x kant.
Misschien vereist de XBox dat je wel in de zelfde lokale range zit?
Dus beide in 10.x.x.x of beide in 192.168.x.x

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• sorted.bits
Ik heb mijn xbox al geprobeerd in dezelfde range te gooien als die van mijn vriend, maar dit hielp niet. Wat op zich wel logisch is, want hij moet mijn router vinden als gateway naar het andere VPN toe.. toch ?

Verder ga ik er van uit dat alle games gewoon via TCP/IP gaan, ipv IPX/SPX. IPX/SPX wordt al in geen tijden meer gebruikt, toch?

[ Voor 23% gewijzigd door sorted.bits op 25-10-2006 14:49 ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-03 16:43
Ik zou op 'safe' gaan en even jouw range aanpassen aan die van je vriend. Kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

jij kan met 10.0.0.* pingen naar 192.168.1.*?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Pas bij jou het volgende aan:

Router Intern: 192.168.1.253
Router DHCP adressen laten lease van 192.168.1.101 t/m 150
Router Local Ipadress Start: veranderen naar 192.168.1.101 of 192.168.1.0 (dit weet ik niet zeker!)
DNS server (dan ga ik er even vanuit dat je server dit is): Het statisch ipadres wat je hier onder kiest.

Je server een statisch ipadres geven tussen 192.168.1.151 en 192.168.1.252 geven.

Xbox opnieuw op laten starten en deze zou dan als ipadres 192.168.1.1xx moeten krijgen.

Allemaal op het subnetmask 255.255.255.0

Mocht het dan nog niet werken.. ga dan pingen vanaf een pc. Succes!

[ Voor 22% gewijzigd door Falcon op 26-10-2006 09:40 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:58
Als *test* zou je beide even je Xbox in de DMZ zone kunnen zetten. Dan kan je routeringsprobleempjes grotendeels uitsluiten.

• sorted.bits
Dank je voor de nuttige tips en ik denk dat ik het zeker even ga proberen om te kijken of ik beide netwerken in dezelfde range kan laten komen.

Een DMZ zou misschien ook kunnen, maar werken dan port forwards naar andere machines nog wel ? Of zit ik nou als een soort n00b te denken ;)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

sorted.bits schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:12:
Dank je voor de nuttige tips en ik denk dat ik het zeker even ga proberen om te kijken of ik beide netwerken in dezelfde range kan laten komen.

Een DMZ zou misschien ook kunnen, maar werken dan port forwards naar andere machines nog wel ? Of zit ik nou als een soort n00b te denken ;)
In principe geen rare vraag... maar DMZ overruled niet de poortforwards die je nu al ingesteld hebt. Het enigste wat DMZ dan doet is de poorten die nog nergens naar geforward zijn, en die dus nu tegenhouden worden door de firewall, forward hij naar je xbox.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
DMZ? Port Forward? Als je een VPN verbinding hebt lopen, dan gaat dat tunneltje van het ene netwerk, door de firewall, door de router, door de ISP's, bij de andere router naar binnen en dus ook door die firewall. Er komt dus helemaal geen Firewall aan te pas, omdat je een VPN hebt lopen. Een mooi geïncrypt tunneltje. Dus Port Forwarding is niet van toepassing...
Pagina: 1