GTA San Andreas crash bij starten

Pagina: 1
Acties:

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 11:29
GTA San Andreas crasht bij het starten, vlak voordat het menu wordt weergegeven.
Dit is na het titelscherm (mozaiek).

Hierna wordt er een mogelijkheid geboden om een foutenrapport te verzenden.
Klik ik op een van de knoppen voor het rapportverzenden, dan blijft het beeld vaststaan. Alleen de muis kan/zie ik nog bewegen. CTRL-ALT-DEL werkt ook, al zie ik niet het taakbeheer venster (ik hoor wel geluiden als ik kennelijk iets afsluit).
Druk ik op de AAN/UIT-schakelaar op mijn kast dan sluit de pc zich af en zie ik op een gegeven moment wel de afsluitprocedure en gaat de pc gewoon uit.

Als ik in het venster van rapport verzenden niet op een van de knoppen klik, maar CTRL-ALT-DEL in druk zie ik taakbeheer openen. Als ik hierin het proces explorer.exe beëindig en daarna gta_sa.exe kan ik na explorer.exe opnieuw te starten gewoon verder werken met Windows.

Uiteraart heb ik erop gegoogled en de zoekfunctie van GoT geprobeerd, maar ik kan niet mijn probleem vinden. Het is enkel bij dit spel, heb geen last van andere vastlopers of hoge temperaturen < 40 C.

Drivers VGA: Detonator 91.37 (GTA San Andreas werkte hiermee probleemloos op mijn oudere pc) en Detonator 91.47:

Oudere pc:

AMD XP 2500+
1 GB DDR400
Geforce 6600 GT 128 MB
Asus A7N8X-E DeLuxe

Huidige pc:

AMD X2 3800+
Geforce 7900 GT 256 MB
2 GB DDR400
Asus A8N5X BIOS 1003

Windows XP Professional XP SP2
GTA San Andreas 1.01

Vergelijkbaar topic: http://gathering.tweakers...s/1072230///san%2Candreas

Verwijderd

Sinds wanneer heb je dat probleem? Heb je een programma geïnstalleeerd dat de boel zou kunnen verzieken?
Ik weet dat GTA:SA niet het meest stabiele spel is, heb je al vaker problemen met GTA gehad?

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 11:29
Op mijn vorige systeem had ik nooit problemen en op dit systeem heb ik het nog niet eerder geprobeerd. Installatie geeft verder geen problemen.

Ik draai met DirectX 9.0c trouwens. Als ik die DirectDraw-test start en het stuiterende witte blok in volledig scherm wordt weergegeven, dan blijft het beeld zwart als de test is afgelopen en is alleen de muiscursor weer zichtbaar. Zoals bij GTA SA blijft de pc wel werken, maar wordt het beeld niet meer bijgewerkt.
Ik zal eens een hele andere driver proberen (8x.xx).

Edit:
Ik heb nu Detonator 84.21 draaien, maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
Als ik echter de hardware-versnelling in het tabblad 'Probleem oplossen' van eigenschappen van het Beeldscherm een keer naar links verzet dan crasht GTA-SA nog steeds, maar komt het beeld wel terug en kan ik direct verder werken met WIndows. Ook de tests van DirectDraw worden nu met succes afgerond.

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/2340/vgaprobleemor1.th.png

Dus nog steeds geen GTA SA :(

Kan ik DirectX 9.0c opnieuw installeren en helpt dat?

Edit 2:
Het is opgelost!!!
Nadat ik GTA SA 1.01 had verwijderd om het opnieuw te installeren zonder update zag ik dat de DemoShield installer crashte.
Hierop ging ik Googlen en toen kwam ik op de ontdekking dat bij iemand anders DemoShield ook crashte. Samen met andere applicaties waaronder GTA SA.
Deze persoon heeft om een of andere reden QuickTime Alternative verwijderd van z'n systeem (daar zou ik het niet zoeken) waarna o.a. GTA SA weer werkt.

Dit is bij mij ook zo.

Op het oudere systeem gebruikte ik een oudere versie van QuickTime Alternative, die waarschijnlijk dat probleem niet heeft.
Het was dus een verziekend programma, bedankt!

[ Voor 58% gewijzigd door JW1 op 24-10-2006 21:26 . Reden: Update: Oplossing zelf gevonden! ]

Verwijderd

Raar is dat toch...
Ik hoor zelden dat GTA:SA in 1 keer goed werkt, vaak moeten mensen heel hun systeem overhoop halen om dat (overigens sublieme) spel te laten werken.
Bij mij kreeg ik het werkend door er een crack overeen te gooien. Ik weet niet waarom het in eerste instantie niet werkte, maar dat boeit ff niet.