Asus AX1600 XT Silent valt uit?

Pagina: 1
Acties:

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 17:17
Mijn PC met Asus AX1600 XT Silent valt sinds een paar dagen spontaan uit, dwz het scherm wordt zwart. Rebooten leidt tot een nog steeds zwart beeld. Als ik de pc uit en dan weer aan zet komt het beeld terug. Ik heb Windows XP al geherinstalleerd, laatste Omega drivers installed, zelfde probleem, verwijderd met alleen Windows native VGA driver- idem. Dit gebeurt ook als ik niets op de pc doe dan naar mijn bureablad staren.

De temp kan ik niet meten, in Lavalys Everest zie ik de gpu niet eens, met Ati Tray Tools, krijg ik de temp niet al te monitoren optie in beeld.

Ik heb ook al een andere monitor geprobeerd- zelfde effect, en de oorspronkelijke monitor werkt goed op een andere pc.

De graka kan ik niet even vervangen door een andere, het is mijn eerste PCIE kaart, ik heb alleen een heleboel oude AGP kaarten.

Weet iemand raad?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Heb precies hetzelfde gehad met dezelfde kaart die ik een maand of 5 eerder bij Salland had gekocht. Regelmatig geen beeld totdat hij helemaal overleden was. Ik vond/vind hem ook wel erg heet worden, te heet als je het mij vraagt.

Ding vervolgens ge RMA'd en kon van Salland een nieuwe krijgen die ze toen hadden besteld. Later zag ik dat de kaart niet meer in de prijslijst voorkwam en toen heb ik gevraagd of ik een X1950Pro kon krijgen met geringe bijbetaling. Dat was goed, alleen zijn die kaarten ook nog slecht leverbaar zodat ik nu tijdelijk met een X300 draai op mijn 24" met 1920x1200 :)

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 17:17
Hm, ik ga maar eens een andere kaart zoeken denk ik :-( dank voor de reactie

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Verwijderd

je met atitool kun je de temperatuur uitlezen, misschien handig, dan kun je zien of het komt door oververhitting, mijn ervaring met passieve Asus videokaarten is dat je wel genoeg airflow in je kast moet hebben (intake fan)

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook een Asus EAX1600XT, maar omdat die nogal warm kan worden heb ik er een Zalman FB123 boven gehangen. In de 'silent mode' is die nauwelijks te horen. Ook de passief gekoelde northbridge wordt hiermee extra gekoeld.

Afbeeldingslocatie: http://xs308.xs.to/xs308/06432/Zalman_FB123.jpg.xs.jpg
De Zalman FB123 boven
de videokaart en northbridge