mediaplayer die in staat is te zoeken in streams

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Op het moment gebruik ik vooral realplayer, totem en mplayer als mediaspelers.

Met realplayer kan ik 'zoeken' in streams, springen naar het midden etc. Maar die is alleen goed voor realmedia spul.

Mplayer die crasht altijd als ik voorbij het cache probeer te seeken, ik zou dan wel kunnen zeggen "ik maak een cache dat even groot/groter is dan de totale grote van de stream" maar dat is bijna hetzelfde als gewoon niet seeken aangezien alles gewoon moet worden gedownload voor je het speelt.

En totem doet altijd moeilijk over wmv etc.

Weet er iemand of er een mediaspeler is voor windowsmedia (en andere formaten) die wel in staat is om te zoeken binnen de stream?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Keeper of the Keys schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:12:
Op het moment gebruik ik vooral realplayer, totem en mplayer als mediaspelers.

Met realplayer kan ik 'zoeken' in streams, springen naar het midden etc. Maar die is alleen goed voor realmedia spul.

Mplayer die crasht altijd als ik voorbij het cache probeer te seeken, ik zou dan wel kunnen zeggen "ik maak een cache dat even groot/groter is dan de totale grote van de stream" maar dat is bijna hetzelfde als gewoon niet seeken aangezien alles gewoon moet worden gedownload voor je het speelt.

En totem doet altijd moeilijk over wmv etc.

Weet er iemand of er een mediaspeler is voor windowsmedia (en andere formaten) die wel in staat is om te zoeken binnen de stream?
VLC al geprobeerd ?

0.0

• Keeper of the Keys
hmm... net eindelijk de moeite genomen het te installeren, hij kan inderdaan zoeken zonder te crashen maar lijkt wel alles dat "tussen" 'waar je was' en 'waar je heen wilt' eerst moet downloaden...
En dat veroorzaakt bij 'grote' sprongen een behoorlijke 'lock up'.

edit:

Te vroeg gejuicht geloof ik...
Pauzeren werkt niet en 'springen' veroorzaakt dan misschien geen directe crash maar gooit vlc leuk op slot voor een tijd die (voor mijn gevoel) te lang is.

Voor de duidelijkheid ik ben hier uitzendinggemist spullen aan het proberen te kijken dus als iemand een goede media speler weet onder linux....

[ Voor 54% gewijzigd door Keeper of the Keys op 23-10-2006 23:14 ]

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
al eens bedacht dat dat ook aan het protocol (wmv) kan liggen?
dat ondersteunt namelijk vziw geen "springen" in streams...

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• Keeper of the Keys
Met WMP schijnt het wel mogelijk te zijn... Is geloof ik deels afhankelijk van de maker van de stream.
Er is een andere dienst waar een vriend van me gebruik van wilde maken op mijn linux bak en hij moest doorspoelen en dat wilde maar niet en hij zei dat het onder windows wel altijd gewoon werkte....

Verwijderd

Is het een mms:// stream of een http:// stream?

• Keeper of the Keys
De dingen waarvan ik op het moment zeker weet dat die onder windows doorspoelbaar zijn/waren zijn http://, Ik kan me niet echt herrineren ooit uitzendinggemist (mms://) onder windows te hebben gebruikt...

• Keeper of the Keys
Vandaag keek ik netwerk met vlc, en die stond zonder problemen toe door te spoelen.
Het was een mms:// stream.
Pauzeren was niet mogelijk, heen en weer springen wel.
Kinderen geen bezwaar doet wel nog steeds moeilijk.
Pagina: 1