Toon posts:

Probleem met CPU of MoBo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben nieuw hier :),
De inhoud van mijn pc is
ADM 64bit 3000+
Asus K8N
Ati Radeon 9800 Pro 128mb
Kingston 2x 512 mb
2 maxtor HDD 80 Gigabyte
QTechnology Voeding

Het probleem begon allemaal met het feit dat mijn processor te warm werd dus de koelpasta vervangen en hij deed het weer goed. We kwamen er toen ook achter dat de koeler van mijn grafische kaart was vastgelopen, dus daar een nieuwe voor gekocht(Zalman VF700-CU LED Silent VGA Cooler). Het bleek toen ook dat mijn moederbord (ASRock K8S8X) kapot was(viel uit tijdens het gamen). Nieuw MoBo gehaald en ook nieuw werkgeheugen want 2 keer 256mb was te weinig.

Dus mijn MoBo en mijn werkgeheugen zijn nieuw. Sinds ik dit er in wil zetten geeft mijn pc geen beeld aan de monitor( heb meerdere grafische kaarten gebruik met het zelfde resultaat). Ik kreeg van een vriend te horen dat het misschien aan mijn processor lag en heb de tip gekregen om een nieuwe processor te kopen. Maar ik wil eerst weten wat er mis is voor ik weer geld ga uitgeven.

Een paar pinnetjes van mn processor waren verbogen(Dit is op onverklaarbare wijze gebeurd) en HEEL voorzichtig met een tandenstoker terug gebogen.

Als ik mijn pc opstart dan start hij even op zonder beeld en dan start hij zichzelf weer opnieuw op. Ik heb vanalles geprobeerd: Geluidskaart en Wireless netwerk kaart er uit, geprobeerd om bepaalde hardware er uit te halen en te kijken of het misschien daar aan lag.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen !! Ik heb zelf geen idee wat er aan de hand is... :'(

MVG Robert Jan Verhage

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
P4 stekker wel terug aangesloten? Ook zou ik toch maar eens even controleren of er geen pinnetjes zijn afgebroken van je processor. Je hebt hem de vorige keer toch niet uit het socket gehaald zonder eerst het hendeltje naar boven te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb eerst het hendeltje naar boven gezet en toen pas er uitgehaald. Heb ook met een vergrootglas gekeken of alle pinnetjes er nog in zaten en recht waren(alles zag er recht uit en miste geen enkel pinnetje). Ik heb ook de P4 Stekker gewoon weer aangesloten.

Ik heb mijn CPU ook eerst gereinigd met alcohol en nieuwe verse koelpasta eropgedaan voordat hij op mijn nieuwe moederbord ging.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 22:36 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan nog eens proberen om je BIOS te resetten met de jumper op het moederbord. Probeer ook eens de stekker uit de voeding te trekken en een paar keer op de power knop van je kast te duwen om restspanning te verwijderen.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ik heb een soortgelijkprobleem met een PC, een nieuwe voeding (vlakkere rimpel) was de oplossing.

Meh ...

Verwijderd

Dit heb ik 2 weken geleden ook meegemaakt, ook paar pinnetjes krom => weer voorzichtig recht gezet (cpu zag er weer als nieuw uit). Hij kreeg echter geen beeld en restarte constant. Hier was het een Athlon64 3200+ Venice op een asrock dual vsta mobo met 2*512mb kingston hyperX geheugen.
Dus het zou wel eens heel goed kunnen dat je cpu dood is. Ik zou aller eerst eens testen met een "cold boot" (alleen cpu, 1 reepje geheugen en graka op het mobo), bios reset en eens een andere voeding proberen.
Misschien kan je van iemand anders even een cpu lenen? Of de jouwe in een ander mobo testen? Dan ben je zeker ofdat jou cpu stuk is of niet. ;)
Pagina: 1