Toon posts:

Video capturing met Sony HC23

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Sony HC23 videocamera. De meegeleverde Sony-software vind ik niet bepaald handig, dus ik ben op zoek naar alternatieven om video's op m'n PC te zetten. In principe zou het ook met Windows Movie Maker moeten kunnen. Alleen als ik daar probeer een video te importeren kan ik de optie "Digital device format (DV-AVI)" niet selecteren, terwijl dat me juist de beste optie lijkt.

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat Windows Movie Maker het wel als DV-apparaat herkent? Ik heb wel de Sony-drivers geinstalleerd, dus daar ligt het niet aan.

Tips voor andere programma's zijn ook welkom!

Thanks.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Sony drivers zijn ten eerste al niet nodig, XP herkent zelf de cam. Dat terzijde, heb je wel genoeg schijfruimte? Ik kan me verder niets bedenken :?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Heb je de camera wel via firewire aangesloten? Toch niet via USB, of zo....

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh ja, via USB. Zou toch ook mogelijk moeten zijn, die aansluiting zit er toch niet voor niets op? Of is Firewire echt nodig?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:45:
Ehhh ja, via USB. Zou toch ook mogelijk moeten zijn, die aansluiting zit er toch niet voor niets op? Of is Firewire echt nodig?
Als je in DV-AVI wilt capturen is firewire echt de manier. Er zijn wel camera's die video via USB exporteren, maar meestal wordt dat alleen gebruikt voor still images. Ik ken niet de details voor jouw camcorder. Wat ik lees op forums en nieuwsgroepen, is dat video over USB nog niet echt lekker werkt.