Rechts inhalen bij uitvoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Vandaag heb ik een relatief lange rit gemaakt, 600 km. Vooral snelweg. Het is me een aantal keren gebeurd dat iemand tijdens het uitvoegen nog even flink wat gas bijgeeft, mij rechts inhaalt langs de blokmarkering, om vervolgens redelijk in de ankers te moeten omdat er een scherpe bocht aankomt (is vaak zo na een uitvoegstrook). Het is m.i. efficienter om de auto te laten uitrollen aangezien er toch een bocht aankomt. Maar toch moeten ze er even langs. Waarom doen mensen dit vraag ik mij af. Is het de kick van het rechts inhalen, wat normaliter niet mag? Hopen ze mij op een fout te betrappen als ik per ongeluk ook ineens moet uitvoegen en dit niet kan omdat zij met 140 langs komen?
En doen jullie dit ook wel eens?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 18:57
Bij blokmarkering mag men rechts inhalen. Dit is dan niet meer dezelfde rijweg als waar jij dan op rijd.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom ze dat doen? Waarschijnlijk gewoon omdat ze zich dan heel stoer voelen, of omdat ze er dan tegenover hun vrienden over kunnen opscheppen. Een praktisch doel is er iig niet voor, en idd, het kost alleen maar meer geld.

Ik doe het iig niet, zie er het nut totaal niet van in.
To_Tall schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:32:
Bij blokmarkering mag men rechts inhalen. Dit is dan niet meer dezelfde rijweg als waar jij dan op rijd.
TS zegt toch ook niet dat het niet mag?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

wildhagen schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:33:
Waarom ze dat doen? Waarschijnlijk gewoon omdat ze zich dan heel stoer voelen, of omdat ze er dan tegenover hun vrienden over kunnen opscheppen. Een praktisch doel is er iig niet voor, en idd, het kost alleen maar meer geld.

[...]

TS zegt toch ook niet dat het niet mag?
Wel als ze 140 rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Het was in Duitsland, dus theoretisch zou het mogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Toen ik een leaseauto had reed ik altijd lekker hard op bochten af - en er doorheen ;-) En waarom??? Toch het idee dat het allemaal sneller gaat. Paar seconden tijdswinst zeg maar...

Nu ik zelf mijn diesel + banden betaal ben ik erg voorstander van het nieuwe rijden.... uitrollen maar!

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Om de doorstroming te bevorderen is het vaak gunstig als de gehele uitvoegstrook voor ritsen wordt gebruikt, wat betekent dat sommige mensen een flink eind op de strook moeten doorrijden. Als het lastig te schatten is waar ik tussen pas, maar verder voor me is een groot gat, dan geef ik gerust gas bij om er tussen te passen. Dat betekent inderdaad vaak dat je vervolgens in de ankers moet, omdat je snelheid hoger was dan die van de naastliggende baan.

Een goede manier om een file te veroorzaken is koste wat kost aan het begin van de uitvoegstrook uitvoegen, desnoods door te remmen en te wachten tot het gat naast je is.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:20
Ik denk een variatie op de groep mensen die jou links inhalen en vlak voor je neus nog even willen uitvoegen. Deze personen hebben netjes de bordjes gelezen en wachten achter je tot ze bij de uitvoegstrook komen, maar omdat ze normaal gesproken harder rijden doen ze dat ook nog even op de uitvoegstrook.

Ik heb dat ook wel eens. Je rijdt 120 op de snelweg, je ziet je afrit eraankomen (laten we zeggen 1000m) en een rij vrachtwagen voor je die 80 rijden. Dan ga ík ze niet meer inhalen maar wacht achter ze. Op de uitvoegstrook bouw ik nog rustig snelheid op (maar dit doe ik niet als er een haakse bocht aan zit te komen)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Ja, ik doe dit regelmatig en met opzet zelfs

Komt omdat er dan een file staat of "langzaam rijdend" verkeer op de snelweg waar ik woon. Wel heb ik mezelf zo'n beetje aangeleerd om nooit meer dan 20 KM/u verschil te rijden en OP te passen bij een stilstaande file.

Er zijn altijd van die malloten die zich na 10 minuten bedenken "wacht ff, als ik deze afslag neem en daarna weer de weg op, scheeld me weer 400 meter :+ " - de grapjassen. Zonder kijken,vol irritatie gooien ze dan in 1 keer de auto de afrit op :?

Anyways, dit is natuurlijk niet waar je op zit te asen, maar wel antwoord op je vraag. Sowieso rijd ikzelf meeste afritten relatief lekker door, maar niet 120+ en ZEKER niet als ze onoverzichtelijk zijn. (teveel ervaring met afritten in het buitenland en een paar in het binnenland, kan je toch voor nare situaties komen te staan :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spyro_the_Dragon schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:36:
Toen ik een leaseauto had reed ik altijd lekker hard op bochten af - en er doorheen ;-) En waarom??? Toch het idee dat het allemaal sneller gaat. Paar seconden tijdswinst zeg maar...
Als het je om die paar seconden tijd'winst' gaat had je beter vroeger van je vertrekpunt kunnen vertrekken. Dat is heel wat effectiever qua tijdwinst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
Aangezien de meeste auto die in de rechterrijstrook rijden op de weg zich aan de maximumsnelheid houden en soms zelfs iets langzamer rijden, en ik meestal net iets harder rijd dan de maximumsnelheid, gebeurt het vaak dat ik bij het uitvoegen rechts een andere auto inhaal. So what? Hoewel ik redelijk laat rem voor een bocht (als ik de bocht tenminste ken), meen ik verder een redelijk nette bestuurder te zijn. Ik ga niet op de rem staan op de uitvoegstrook omdat iemand in de rechterrijbaan niet doorrijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 19:49

Part

Helemaal niets.....

Meeste mensen kijken gewoon niet vooruit en kennen alleen gas, plakken en remmen indien nodig.
Het valt me ook dat op ze soms enorm gaat plakken op de laatste 100 meter voor ze afslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik trek vrijwel altijd het gas ff flink open als ik vanaf Zwolle gezien bij Kampen-Zuid op de N50 uitvoeg... Is sowieso een klein uitvoegstrookje qua blokmarkering en het loopt vervolgens omhoog..
Die N50 is tegenwoordig 80 km/h omdat d'r nogal wat dooien vielen en je mag d'r ook niet inhalen... Ik zit me daar echt te vervelen.. Beetje achteraan aansluiten in de rij waarbij er dan vooraan zo'n bejaarde rijdt die altijd op 80% van de maximumsnelheid rijdt, dus iets van 65/70 km/h ofzo (vroggâh reed je daar tenminste nog 100 km/h :/).. Dus dan zit je jezelf al snel te vervelen... En dan komt ein-de-lijk die uitvoegstrook en voordat je de bebouwde kom induikt nog héél ff die motor laten werken waar ie voor gebouwd is: vroemvroem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik doe dit eigenlijk bijna altijd besef ik nu. Wellicht omdat ik het nog steeds leuk vind om ferm op te trekken als ik de snelweg oprij. dat betekend dan dat ik meestal al dik door de 140 zit als ik bij het invoeggedeelte kom ........dus dan gaat het vanzelf zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 23:27
Ik heb altijd geleerd dat je tot het bordje UIT gewoon de maximum snelheid aan moet houden (120) Dit om de doorstroom voor de mensen achter je te verbeteren.

Oftewel niks uitrollen voordat je bij het bordje UIT bent. Wat je daarna doet moet je zelf weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
StuiTeR schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:47:
ik doe dit eigenlijk bijna altijd besef ik nu. Wellicht omdat ik het nog steeds leuk vind om ferm op te trekken als ik de snelweg oprij. dat betekend dan dat ik meestal al dik door de 140 zit als ik bij het invoeggedeelte kom ........dus dan gaat het vanzelf zeg maar :)
Ben je niet toevallig in de war met invoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Bonkdoos schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:49:
[...]

Ben je niet toevallig in de war met invoegen?
uuuhhh volledig gelijk 8)7 * Ray moet beter lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46077

ik doe dit ook
Waarom?
weet niet of iemand bekend is met knooppunt de Hocht in eindhoven
Waarbij je van eersel meteen afslag veldhoven moet hebben
Dan moet je dus 3banen over
en dan is het dus gas geven en van gaatje naar gaatje helemaal van links naar echts en dan kom je uiteindelijk hoger uit dan de rest en ja dit gebeurd met zorgvuldig kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 19:49

Part

Helemaal niets.....

Anoniem: 46077 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:57:
ik doe dit ook
Waarom?
en dan is het dus gas geven en van gaatje naar gaatje helemaal van links naar echts en dan kom je uiteindelijk hoger uit dan de rest en ja dit gebeurd met zorgvuldig kijken
Waarbij iedereen telkens op de rem moet of het gas los moet laten om een beetje afstand te houden.
Ok jij komt 10 auto's vooruit maar weegt dat op tegen de vertraging voor je mede weggebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

We hebben het hier toch over rechts voorbij rijden? Het is pas inhalen als er daarna weer van strook gewisseld wordt. Toch?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

wildhagen schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:33:
Wat een onzin. Ik zie niet in wat het met stoer zijn te maken heeft.
Dat het geld kost moet ieder voor zich weten, daar werk je voor en hoe je dat uitgeeft mag ieder gelukkig voor zich bepalen. Mij maakt het namelijk niets uit dat m'n auto meer verbruikt, er bandenslijtage optreed en het slecht is het voor het milieu.
Prima toch.

Ik haal wel vaak auto's in op die manier. Als de weg voor mij leeg is dan geef ik graag wat gas. De reden dat ik het doe is omdat ik graag hard rijd. Het is inderdaad nutteloos.
Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 09:14

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik doe het altijd om die suffe piepeltjes op de rechterbaan op te fokken, remmen hoor je pas na het uitbord te doen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46077

Part schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:10:
[...]

Waarbij iedereen telkens op de rem moet of het gas los moet laten om een beetje afstand te houden.
Ok jij komt 10 auto's vooruit maar weegt dat op tegen de vertraging voor je mede weggebruiker?
nee maar ik zal toch naar rechts moeten
mensen die daar vaker rijden houden daar rekening mee en houden gaten vrij
alleen soms heb je er een die dat niet doet en dan zal ik er toch voor moeten omdat afremmen meestal niet gaat ivm veel achterop komend verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

ZiekHoofd:
Ik moet altijd de afslag Veldhoven hebben. Ken de situatie dus goed. Je auto elke morgen weer op tijd op de afrit te krijgen vind ik juist leuk.. maakt het een beetje spannend en je bent actief met autorijden bezig ;)
Beter dan die sufkutten die zitten te slapen en alleen rechtdoor rijden.
Liefst ging ik elke morgen zigzaggend tussen het verkeer door naar het werk.. :P

Randweg Eindhoven is een mooi circuit :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Tom op 23-10-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sabbi schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:17:
Ik doe het altijd om die suffe piepeltjes op de rechterbaan op te fokken, remmen hoor je pas na het uitbord te doen... 8)
DamadmOO schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:48:
Ik heb altijd geleerd dat je tot het bordje UIT gewoon de maximum snelheid aan moet houden (120) Dit om de doorstroom voor de mensen achter je te verbeteren.

Oftewel niks uitrollen voordat je bij het bordje UIT bent. Wat je daarna doet moet je zelf weten :D
Dat moet je niet bij afrit Bunschoten aan de A1 proberen: vanuit knooppunt Hoevelaken heb je een hele mooie chicane (daar liggen regelmatig auto's naast de weg, gisteren was het ook weer raak), vanuit Amsterdam gezien heb je een hele scherpe bocht die zo'n beetje meteen na het 'uit' bord begint.

Maar met een grote bestelbus rij je toch wat anders dan met een 'luxe' auto ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

120 blijven rijden tot het uitbord, hmmm. Sabbi en DamadmOO zijn zeker nog nooit op de Duitse autobahn geweest? Daar leer je dat heel snel af :P
Mijn ervaring is dat daar in 90% van de gevallen pal na het "uitbord" en haakse bocht zit. Daar wil je echt niet met meer dan 70 doorheen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53287

volgens mij is de topicstarter 1 van de weinigen die zich er aan stoort.. :D

heerlijk die uitvoegstroken,,, dan kan je met je auto doen waar die voor gebouwd is!
idd niks stoers aan, maar gewoon leuk om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Anoniem: 53287 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:16:
volgens mij is de topicstarter 1 van de weinigen die zich er aan stoort.. :D

heerlijk die uitvoegstroken,,, dan kan je met je auto doen waar die voor gebouwd is!
idd niks stoers aan, maar gewoon leuk om te doen!
Met nie zo stom. :P

Bovendien moet ik altijd minstens met 20km/h harder dan de bochtadviessnelheid erdoorheen knallen. >:)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Lol ik doe dat ook. Ik rij toch op een andere weg .. het mag. En er zijn ook zat afritten die je met 140 kunt nemen. Ook in een bestelwagen. En als je dan 600 km moet rijden mag het wel een beetje opschieten allemaal :P

Mooiste was trouwens ooit toen ik in een Pinksterfile terechtkwam op de A2 bij Den Bosch. Was in m'n eigen auto. Dus supernetjes naar de blokmarkering gekropen meter voor meter stilstaand. Verkeer echt _vast_, en toen moest ik de afslag hebben. Leeg! Nou is het wellicht niet het meest verstandige wat ik ooit heb gedaan .. want het verkeer op de snelweg zelf stond helemaal stil. De kans is er dus dat er eentje alsnog uitvoegt omdat ie het beu was. Maar damn .. heb je een half uur vastgestaan in een file, heb je ineens ruim baan op de uitvoegstrook. In 'n 5.7 liter 'vette. Heb 'm compleet gevloerd. Wanneer heb je die kans nou zo in die situatie? Gas op de bodem en daar gehouden. BRRRRRRUUUUULLLL! Van 0 naar pak 'm beet 160 in die paar meter, langs het verkeer dat heel snel een waas werd, en toen pas gas gelost, geremd en met 100 het klaverblad op. Whaahahahaaaa heerlijk.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 23-10-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Ik blijf altijd schuin achter de auto voor mij rijden. Stel nu dat die nog op het laatste moment wil uitvoegen. Maar als je langs een file rijd dan rijd ik meenstal iets langzamer dan de daar toegestane snelheid over die strook. Hangt ook erg van de situatie af. Maar ik haal er nooit iemand rechts over in.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

I get the feeling 8)
heb nooit in een amerikaan gereden, maar dat wat je daar beschrijft lijkt me echt superrrr. :D

En ja, ik trap ook meestal ff door op de afrit, meestal is het niet zo druk als ik op de snelweg zit, dus met 140 de afrit op en pas remmen bij het "uit" bord, 't is gewoon lekker ;)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 11:15

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik hou gewoon van opschieten. Niet omdat ik haast heb, maar omdat ik het leuk vind. Dus ik neem alles met een snelheid die ik leuk vind. Dus ja, ik haal regelmatig mensen in op de uitvoegstrook. En ja, ik haal ook nog wel eens mensen in (gewoon links dus) voordat ik de uitvoegstrook daarna gelijk op ga, zodat ik die in ieder geval niet voor mijn neus heb. :)

Zoals al eerder gezegd, nuttig? Nee. Tijdswinst? Nee. Duurder? Ja.

Maar dat boeit me allemaal niet, autorijden is voor mij meer dan A naar B werk. :)

Vind ik het leuk? Ja.

[ Voor 4% gewijzigd door GaMeOvEr op 23-10-2006 23:51 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net voor Nijmegen op de A50 heb je ook zoiets. Uitvoegstrook die overgaat in een splitsing. Rechtdoor naar rustplaats, nogmaals uitvoegen voor overige richtingen. Als het rustig is .. plankgas @ 150 in bestelhok (wel ff op flitsers letten onder het laatste viaduct) .. dan rechts gaan rijden zo mogelijk .. uitvoegen en gewoon met diezelfde 150 verkeer voorbij dat links dus op de rechterbaan rijdt. Ja het is toch echt een aparte rijbaan. Dan komt er links een vangrail bij .. en dan die splitsing. Met klaverblad er aan vast .. maar wel een redelijk ruime. 150 moet je niet doen in een bestelwagen maar 120 zo .. met piepende bandjes rond en dan weer door volgas het rechte stuk op voordat je invoegt op andere weg.

Als het druk is echter ofwel verkeer kruisen vanaf links naar de uitvoegstrook, maar alternatief en wat netter gewoon rechts met 80 achter de vrachtwagens voegen. En dan bij de uitvoegstrook er af. Maarja dat is nog wel een stukje dus dan ga ik geen 80 blijven rijden maar geef ik volgas. Ga je dus ook het vrachtverkeer voorbij dat nu links van je rijdt.

Nog een enkele keer dat een @#$ pas aan het eind van de uitvoegstrook ook daadwerkelijk uitvoegt. Dan ook nog zonder richting aan te geven in z'n 50-tonner. Ja lekker... daarom moet je dus aan het begin van de uitvoegstrook meteen uitvoegen als dat mogelijk is.

En tenslotte .. hier bij Tilburg. A58. 3-baans snelweg. Het is niet netjes maar ook niet verboden volgens mij. En alles met spiegelen en de ruimte moet er zijn. Maar het komt toch met enige regelmaat voor dat ik uiterst links zit .. met navenant tempo. En dan rij ik tegenwoordig toch wat vaker links door ipv te gaan schuifelen steeds naar rechts. Links, links, links, 4 banen naar rechts gelijk de uitvoegstrook op en in de ankers voor de bocht. Mits het kan dus .. geen gekke stunts. Maar toch :P Dat kun je trouwens beter met 170 doen dan met 140.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 24-10-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hangt ervanaf. Soms doe ik het wel maar meestal niet, mijn band is redelijk zacht en wil die in goede staat houden dus moet ik niet hard doortrekken maar hard door de bochten gaan dus in sommige gevallen betekent dat wat gas geven ja. Maar aangezien je na de uitvoegstrook toch wel een bocht met een kleine kromtestraal tegenkomt zal ik de bocht met de snelheid welke ik heb benaderen en gewoon laat in het anker gaan voordat ik stuurbeweging ingang zet.

(moet toch eens leren om hard door te remmen tot de apex en dan fluweel op het gas. Minste gevaar voor een highsider omdat je soepeler op het gas kunt gaan)

Maar meestal haal ik de wagens altijd in. File? Wat is dat?

[ Voor 62% gewijzigd door Chevy454 op 24-10-2006 00:45 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 07:03
Part schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:10:
[...]

Als je de situatie daar kent weet je dat dit de enige manier is om daar de afrit te halen, zeker aangezien er op de linkerbaan (je voegt hier vanaf links in) altijd wel luitjes harder dan de toegestane 100 rijden. Daardoor moet je wel iets harder als de rest gaan rijden en via de gaatjes naar links komen. Laatst een keertje met aanhanger moeten doen tijdens de spits, ook altijd leuk :P (enige weg van eersel naar veldhoven is momenteel de snelweg aangezien binnendoor afgesloten is)

Als je op hetzelfde punt trouwens vanuit richting weert komt rijd ik ook altijd iedereen rechts voorbij. Je hebt daar een hele lange uitvoegstrook waarbij het verkeer op de doorgaande weg meestal wat langzamer rijdt omdat het nogal druk is daar.

[ Voor 13% gewijzigd door redwing op 24-10-2006 07:57 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 00:11
Ik doe het rechts inhalen op de motor zelfs bij het invoegen. Als er dan een auto voor me zit wacht ik tot hij ingevoegd is en ipv erachter in te voegen geef ik op de invoegstrook nog even gas om die auto rechts in te halen en (ver) voor de auto in te voegen.

theoretisch is het toegestaan omdat je inderdaad bij een blokmarkering rechts mag inhalen. Of het onder gevaarlijk weggedrag valt weet ik niet. Waarschijnlijk wel.. oh well.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bonkdoos schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:36:
Het was in Duitsland, dus theoretisch zou het mogen ;)
Er staat me vaag iets bij dat de regelgeving omtrent rechts inhalen in Duitsland anders is?

En sowieso: Ik gok dat jij daar 120-130 rijdt aangezien ze je met 140 al inhalen, de kans is vrij redelijk (zeg >75%) dat die uitvoegers met 160+ aan komen rijden en gewoon pas laat aanremmen voor de afslag. Dat ze dan langs je schieten is logisch.

* pagani verbaasd zich altijd over Nederlands op de Duitse snelwegen die 120 gaan rijden en dan zelfs nog pogen in te halen met 1km/u verschil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
FragDaddy schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 08:49:
Ik doe het rechts inhalen op de motor zelfs bij het invoegen. Als er dan een auto voor me zit wacht ik tot hij ingevoegd is en ipv erachter in te voegen geef ik op de invoegstrook nog even gas om die auto rechts in te halen en (ver) voor de auto in te voegen.

theoretisch is het toegestaan omdat je inderdaad bij een blokmarkering rechts mag inhalen. Of het onder gevaarlijk weggedrag valt weet ik niet. Waarschijnlijk wel.. oh well.
Dat doe ik ook vaak met de auto (en vroegâh met de motor :P). Meeste mensen voegen toch met 80 km/u in zodra ze de snelweg bereiken. Dan heb je nog tientallen meters om rechts gang te maken en in te voegen.

Uitvoegen knal ik gewoon met m'n standaard snelwegsnelheid de uitvoegstrook op en hou dat zo lang mogelijk aan. Lekker sportief de bocht induiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik doe het ook wel eens, maar dat is meestal omdat ik op de cruise control 120/ 130 rijdt, en er gewoonweg langzamer verkeer voor me rijdt. Als ik uitvoeg, en die persoon kachelt daar nogsteeds met 90/ 100 (vrachtwagens met name) ga ik me niet inhouden en ga ik er rechts langs.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
johnnyv.nl schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:09:
[...]

Er staat me vaag iets bij dat de regelgeving omtrent rechts inhalen in Duitsland anders is?

En sowieso: Ik gok dat jij daar 120-130 rijdt aangezien ze je met 140 al inhalen, de kans is vrij redelijk (zeg >75%) dat die uitvoegers met 160+ aan komen rijden en gewoon pas laat aanremmen voor de afslag. Dat ze dan langs je schieten is logisch.

* Bonkdoos verbaasd zich altijd over Nederlands op de Duitse snelwegen die 120 gaan rijden en dan zelfs nog pogen in te halen met 1km/u verschil :P
Nee, ik heb het bewust over auto's die met dezelfde snelheid achter me reden en dan bewust nog eens gas gaan geven. Anders zou ik het ook wel snappen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Iemand bekend met beide afslagen Hilversum op de A27?
Zowel vanaf Almere/Huizen als vanaf Utrecht zijn dat heerlijke bochten.
Vooral omdat het lekker lange afritten zijn met heerlijke knijpende bochten aan het eind.

Mag daar graag het gas niet loslaten zeg maar :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik haal ook ontzettend vaak in over de uitvoegstrook.
Op de A50 bij Apeldoorn-Noord is de afslag erg flauw en langgerekt.

Vaak zit je links, rijd je ongeveer 140, ga naar rechts en vervolgens de uitvoegstrook op, aangezien de bocht ook met 140 te nemen is (alhoewel ik het gas al los heb en dan ongeveer nog 120 rijd) haal je op de uitvoegstrook zelf iedereen die langzamer rijd in.

Dat is toch een heel normaal en legitiem verschijnsel. (even afgezien van de discussie over 140km/h rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 23:36

Glewellyn

is er ook weer.

Ik doe dit bijna dagelijks bij de aansluiting van de A1 in oostelijke richting op de A9. Op de A1 rijdt het vrijwel altijd langzaam, maar op de aansluiting met de A9 heb je eigenlijk altijd vrij baan. Dan is er een mooie flauwe bocht waar je prima met 130 doorheen kan. Dus lekker op de uitvoegstrook vaart maken en daarna met ongeveer 110km/h invoegen op de A9!

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Nog steeds snap ik het niet echt. De uitvoegstroken daar zijn super kort. Ze halen jou rechts in met 140. Jij rijdt als het goed is 130. Knap dan om op die paar meters langs je te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Anoniem: 46077 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:57:
ik doe dit ook
Waarom?
Ik werk vlakbij Eindhoven Airport en als ik daar de A2 op kom moet ik ook 3 banen over omdat de afrit die ik dan pak (Evoluon, die vreselijke hobbelweg) aan de linkerkant zit. Ook zoiets :)

Moet overigens zeggen dat ik ook vaak mensen voorbij rijd als ik de afslag Airport heb op de A2 (vanaf diezelfde hobbelweg). Dit omdat tijdens de ochtendspits de snelheid op de snelweg amper boven de 80 uitkomt, die (enorm lange) in/uitvoegstrook meestal leeg of rustig is en ik geen baan hoeft te schuiven. Zou eigenlijk raar zijn als je dan met het andere verkeer blijft meerijden zonder ze in te halen toch? Uiteindelijk rol je toch wel uit naar de stoplichten, gaat ook bergop daar.

[ Voor 3% gewijzigd door rb338 op 25-10-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

yep ik doe het ook. Wel uitkijken bij files omdat er altijd mafkezen zijn. Op de A4 ri A'Dam afslag Hoofddorp. Eigenlijk allebei de kanten op is die leuk mischien is die ene richting Den Haag wel leuker. Daar zit een hele mooie bocht onder het viaduct door in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
johnnyv.nl schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 13:31:
Nog steeds snap ik het niet echt. De uitvoegstroken daar zijn super kort. Ze halen jou rechts in met 140. Jij rijdt als het goed is 130. Knap dan om op die paar meters langs je te komen :P
Waaruit concludeer jij dat ik 130 moet rijden? En het gaat niet om exacte snelheden maar om het feit dat mensen nog eens bewust gas gaan geven terwijl ze verderop weer (flink) moeten remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bonkdoos schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:43:
[...]

Waaruit concludeer jij dat ik 130 moet rijden?
Omdat het de adviessnelheid is :? Alles daaronder, tenzij je met aanhanger rijdt of met een voertuig wat niet zo hard mag, is ronduit gevaarlijk in Duitsland.

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 26-10-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Die afrit is ook gewoon leuk bij Veldhoven Noord bij de Nettorama. Lekker lang, al die slakken rijden 100. En dan even via de uitvoegstrook vol gas en dan lekker hard door die bocht gaan. Op de motor is die bocht nog veel leuker. Onderaan wel even remmen anders ga je zo het stadskanaal in wat al regelmatig gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bonkdoos schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:43:
[...]

Waaruit concludeer jij dat ik 130 moet rijden? En het gaat niet om exacte snelheden maar om het feit dat mensen nog eens bewust gas gaan geven terwijl ze verderop weer (flink) moeten remmen.
GOT point

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon op 27-10-2006 08:16 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:14:
[...]

Omdat het de adviessnelheid is :? Alles daaronder, tenzij je met aanhanger rijdt of met een voertuig wat niet zo hard mag, is ronduit gevaarlijk in Duitsland.
Aaaahh, dus 80 km/h met een aanhanger is níet gevaarlijk, maar zónder aanhanger wel? Ik snap em! ...... not.... Leg mij dat eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Falcon schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:26:
[...]

Ik begin steeds meer te twijfelen bij jouw uitspraak boven je icoon :)
En ik vraag me steeds meer af waarom sommige mensen dingen posten die niks toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja en ik vraag me af waarom mensen gekissebis niet via IM of DM doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Osiris schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:39:
[...]

Aaaahh, dus 80 km/h met een aanhanger is níet gevaarlijk, maar zónder aanhanger wel? Ik snap em! ...... not.... Leg mij dat eens uit?
Zelfs als op fietsendragers, staat max 80. Vorige week getest, en je kunt er makkelijk continu 180 mee. Kan ik deze gegevens opgeven aan dat instituut, dat ze liegen en de snelheid die ze opgeven gewoon uit de lucht gegrepen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 105758 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:02:
[...]

Zelfs als op fietsendragers, staat max 80. Vorige week getest, en je kunt er makkelijk continu 180 mee. Kan ik deze gegevens opgeven aan dat instituut, dat ze liegen en de snelheid die ze opgeven gewoon uit de lucht gegrepen is.
Hij had 't er over dat een auto met 80 km/h op de snelweg levensgevaarlijk was.. Of een aanhanger nou wel of niet harder kan dan 80 km/h is me een zorg, ze moeten nou eenmaal 80 km/h en zijn dan blijkbaar geen gevaar, maar somehow een auto zonder aanhanger wél 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 07:03
Anoniem: 105758 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:30:
Die afrit is ook gewoon leuk bij Veldhoven Noord bij de Nettorama. Lekker lang, al die slakken rijden 100. En dan even via de uitvoegstrook vol gas en dan lekker hard door die bocht gaan. Op de motor is die bocht nog veel leuker. Onderaan wel even remmen anders ga je zo het stadskanaal in wat al regelmatig gebeurd is.
Ehm, daar mag je ook maar 100, ook wel aan te raden aangezien ze een stukkie eerder + later nog wel eens staan te flitsen :) (bocht voor de afrit veldhoven 1 km eerder + stuk erna bij de splitsing met de A58).
Verder blijf ik het daar knap vinden dat er lui zijn die het voor elkaar krijgen om daar het kanaal in te rijden (kanaal staat haaks op de weg een stukkie na de bocht, je moet over een fietspad/stoep + door de railing rijden en zo breed is het kanaal daar nu ook weer niet).

Maar dat is inderdaad een leuke bocht waar je lekker door kunt rijden, alhoewel er daar iedere week ook wel weer iemand te ver doorrijd en daarmee de bocht mist :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Een aanhanger mag inderdaad niet harder dan 80. Maar als ik met 130 (of wat harder O-) ) aan kom kachelen en ik zie in de verte een aanhanger dan kan/moet ik er dan al vanuit gaan dat die auto mogelijk maar 80 rijdt. Dat is nou eenmaal z'n maximum toegelaten snelheid. Rijdt er ergens in de verte echter een auto, dan zou ik er vanuit moeten kunnen gaan dat hij rond de 130 rijdt (want dat is de adviessnelheid).

Als jij dan vervolgens 80 gaat rijden (of 90, of 100, anyways, een flink snelheidsverschil) zonder aanhanger/fietsenrek/caravan dan breng je anderen in gevaar doordat je vele tientallen kilometers per uur langzamer rijdt dan de toegestane snelheid. Over 110-130 zou ik iig niet vallen, al is de linkerbaan met 110-130 soms best riskant (ja, ik heb ook wel eens met tragere vervoersmiddelen in Duitsland gereden en dan moet je flink spiegelen wanneer je inhaalt)

[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 27-10-2006 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:23:
Een aanhanger mag inderdaad niet harder dan 80. Maar als ik met 130 (of wat harder O-) ) aan kom kachelen en ik zie in de verte een aanhanger dan kan/moet ik er dan al vanuit gaan dat die auto mogelijk maar 80 rijdt. Dat is nou eenmaal z'n maximum toegelaten snelheid. Rijdt er ergens in de verte echter een auto, dan zou ik er vanuit moeten kunnen gaan dat hij rond de 130 rijdt (want dat is de adviessnelheid).

Als jij dan vervolgens 80 gaat rijden (of 90, of 100, anyways, een flink snelheidsverschil) zonder aanhanger/fietsenrek/caravan dan breng je anderen in gevaar doordat je vele tientallen kilometers per uur langzamer rijdt dan de toegestane snelheid. Over 110-130 zou ik iig niet vallen, al is de linkerbaan met 110-130 soms best riskant (ja, ik heb ook wel eens met tragere vervoersmiddelen in Duitsland gereden en dan moet je flink spiegelen wanneer je inhaalt)
Je kunt in principe nergens vanuit gaan, aannames zijn fataal. Je geeft hier dus toe dat je een onoplettend gevaar op de weg bent? :) Snelheid schatten is één van de vaardigheden die je nou eenmaal nodig hebt in het verkeer. Altijd 2x spiegelen om snelheden te schatten ipv slechts 1x kijken en vervolgens iemand van de weg afdrukken etc...

Of vind je 't ook zwaar terecht dat mensen spontaan op een stilstaande file inrijden met doden tot gevolg? ;) Dat verwachten sommigen ook niet... Maar toch gebeurt het en het gebeurt ook helaas nog steeds dat er slapende kneuzen zijn die achterop files inrijden...

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 27-10-2006 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik zeg niet dat ik niet vooruit kijk. Ik rij nu 5 jaar ongeveer 30.000 per jaar zonder ongevallen, dus dat is m'n stille getuige. Maar, m'n punt blijft staan. 80 rijden waar de adviessnelheid 130 is zonder enige geldige reden (zoals een aanhanger) levert een snelheidsverschil op van 50km/u met mensen die zich wel aan de adviessnelheid houden. Dat advies is er niet voor niets. Kun je wel zeggen "maar dat is de maximum adviessnelheid", maar die vlieger gaat niet op. Als 99% van de automobilisten 130 rijdt en jij 80 doe je gewoon iets fout.

Laatste punt. Als jij 80 gaat rijden tijdens je rijexamen op de snelweg terwijl 120 prima mogelijk is zak je falikant.

Maar we drijven gigantisch off-topic.

Ik vraag me af of je zou zakken voor je rijbewijs als je op de uitvoegstrook inhaalt :)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 27-10-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

Crazy D

I think we should take a look.

Ik vraag me af of je zou zakken voor je rijbewijs als je op de uitvoegstrook inhaalt :)
Je krijgt op z'n minst een waarschuwing want het is een potentieel gevaarlijke situatie (iemand voor je die later uitvoegt en niet goed spiegelt bv).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Nah, er is niks mis mee met inhalen op de uitvoegstrook, mits je niet een te groot snelheidsverschil veroorzaakt. Want wat moet je anders doen als er een file staat en de uitvoegstrook is leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Osiris schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:05:
[...]

Hij had 't er over dat een auto met 80 km/h op de snelweg levensgevaarlijk was.. Of een aanhanger nou wel of niet harder kan dan 80 km/h is me een zorg, ze moeten nou eenmaal 80 km/h en zijn dan blijkbaar geen gevaar, maar somehow een auto zonder aanhanger wél 8)7
Een auto die zonder iets eraanhangend op de snelweg rijdt verwacht je van dat ie in de buurt van 120 rijdt. Een vrachtwagen of auto met aanhanger die 80 rijdt is makkelijk te herkennen en je weet dat die dingen over het algemeen 80-90 rijden (sommige mensen vinden dan weer dat ze je met slingerende aanhanger erachter met 140km/h moeten inhalen, maar dat terzijde).

Hoe vaak je wel niet hebt dat er iemand met 90km/h om een vrachtwagen duikt zonder richting aan te geven, waarbij je dan als 120km/h rijder ineens vol in de remmen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:10
Soms haal ik ook rechts in als ik de uitvoeg. Waar ik woon heb je veel lange uitrijstroken. Soms zit er dan iemand voor je met 100km/h. Dan wil je niet hem eerst met 120km/h links inhalen om daarna weer terug te gaan naar de rechter rijstrook en dan uit te voegen. Dus als ik dan uitvoeg ga ik hem gewoon met 120 voorbij en het kost me vaak niet iets extra omdat ik toch al 120 reed.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Bonkdoos schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:30:
Vandaag heb ik een relatief lange rit gemaakt, 600 km. Vooral snelweg. Het is me een aantal keren gebeurd dat iemand tijdens het uitvoegen nog even flink wat gas bijgeeft, mij rechts inhaalt langs de blokmarkering, om vervolgens redelijk in de ankers te moeten omdat er een scherpe bocht aankomt (is vaak zo na een uitvoegstrook). Het is m.i. efficienter om de auto te laten uitrollen aangezien er toch een bocht aankomt. Maar toch moeten ze er even langs. Waarom doen mensen dit vraag ik mij af. Is het de kick van het rechts inhalen, wat normaliter niet mag? Hopen ze mij op een fout te betrappen als ik per ongeluk ook ineens moet uitvoegen en dit niet kan omdat zij met 140 langs komen?
En doen jullie dit ook wel eens?
Lol, al die lange antwoorden hier, er is natuurlijk maar 1 goed antwoord:
Voorkomen dat jij er eventueel nog voor springt als je daar ook moet afslaan maar je wat later reageert. :)

Andere reden is dat ze vaak al harder rijden dan jij doet, maar ze te weinig ruimte hebben om je links nog in te kunnen halen en het uiteindelijk maar rechts doen om niet te veel af te hoeven remmen tot het echt nodig is voor deze personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Aikon schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:05:
Nah, er is niks mis mee met inhalen op de uitvoegstrook, mits je niet een te groot snelheidsverschil veroorzaakt. Want wat moet je anders doen als er een file staat en de uitvoegstrook is leeg?
Een file is een uitzonderings situatie (in een file kun je ook niet bekeurd worden voor rechts inhalen...). Maar het punt zit m inderdaad in een niet te groot snelheidsverschil. Maar wanneer is een snelheidsverschil te groot? ... met 120 de afrit afblazen, terwijl er op de rechterstrook een vrachtwagen rijdt, is een behoorlijk groot verschil.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 13:13

JT

VETAK y0

Ja, maar wat moet je dan doen ? 80 gaan rijden en de hele bende ophouden omdat je de vrachtwagen beter maar niet voorbij kan gaan ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Ik doe het wel eens wanneer ik vermoed dat 'n vrachtwagen een plekje zoekt om in te voegen, en ik al met m'n motorkap voorbij z'n ruimte steek. Of wanneer een weggebruiker een gangetje van 100 op de teller heeft staan, ga ik er ook rustig aan voorbij.

Maar in geen geval met 140km/h oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

JT schreef op maandag 06 november 2006 @ 12:27:
Ja, maar wat moet je dan doen ? 80 gaan rijden en de hele bende ophouden omdat je de vrachtwagen beter maar niet voorbij kan gaan ?
Kijken naar de situatie. Als er rondom die vrachtwagen veel verkeer hangt vind ik het niet slim om er met 120 voorbij te blazen (zeker niet als op de hoofdrijbaan er sowieso geen 120 gereden kan worden ivm drukte). Als het druk is, hou ongeveer de snelheid aan van de hoofdrijbaan zodat als iemand toch besluit op het laatste moment om eraf te gaan, dit niet met tientallen km's snelheidsverschil gebeurt (en juist in drukke/file situaties kijken mensen naar mijn idee wat minder goed, als ze er op het laatst toch maar even afgaan). Als het rustig is, gewoon met de maximum snelheid de uitvoegstrook op, en gas loslaten (de uitvoegstrook is tenslotte bedoeld om daar je snelheid te verminderen). Dan kan er nog steeds op het laatste moment iemand eraf willen, maar ja, als je daar aan gaat denken kun je beter thuis blijven zitten en hopen dat je niet door je stoel heen zakt ;) (of als je onder NAP woont, hopen dat de dijken het houden..). En uiteraard, als er niemand naast je zit, gewoon volgas eraf blazen en kijken hoe hard je die bocht kunt nemen :+

Maar hier zijn denk ik niet echt 'regeltjes' voor te maken, want als je niet harder mag rijden dan de hoofdrijbaan moet je er met file stapvoets voorbij (erg fijn als de afrit 2 km is :)), maar het andere uiterste is dat je er voorbij knalt met 120(+) terwijl de hoofdrijbaan stapvoets rijdt. En dan vind ik dat er ook nog verschil zit tussen een lange afrit van een paar km, of een korte van net 300 meter (en bij die korte moet je vaak sowieso wel afremmen omdat je anders de bocht uit vliegt :P). Maar bij een hele lange afrit is de kans weer groter dat 'op het laatste moment' er iemand toch uit wil voegen (omdat ze niet doorhadden dat de afrit 2 km terug al begon...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 13:13

JT

VETAK y0

Crazy D schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:12:
[...]

Kijken naar de situatie. Als er rondom die vrachtwagen veel verkeer hangt vind ik het niet slim om er met 120 voorbij te blazen (zeker niet als op de hoofdrijbaan er sowieso geen 120 gereden kan worden ivm drukte). Als het druk is, hou ongeveer de snelheid aan van de hoofdrijbaan zodat als iemand toch besluit op het laatste moment om eraf te gaan, dit niet met tientallen km's snelheidsverschil gebeurt (en juist in drukke/file situaties kijken mensen naar mijn idee wat minder goed, als ze er op het laatst toch maar even afgaan). Als het rustig is, gewoon met de maximum snelheid de uitvoegstrook op, en gas loslaten (de uitvoegstrook is tenslotte bedoeld om daar je snelheid te verminderen). Dan kan er nog steeds op het laatste moment iemand eraf willen, maar ja, als je daar aan gaat denken kun je beter thuis blijven zitten en hopen dat je niet door je stoel heen zakt ;) (of als je onder NAP woont, hopen dat de dijken het houden..). En uiteraard, als er niemand naast je zit, gewoon volgas eraf blazen en kijken hoe hard je die bocht kunt nemen :+
Eensch :P Tuurlijk is het afhankelijk van de situatie :) Wat ik bedoelde te zeggen is dat het gekkenwerk is om als je op een 120 weg rijd die erg rustig is, dan met 120 de uitvoegstrook op te gaan en dan bij een vrachtwagen af te remmen tot 80, helemaal wanneer er andere auto's achter je zitten :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:03:
[...]

Een file is een uitzonderings situatie (in een file kun je ook niet bekeurd worden voor rechts inhalen...). Maar het punt zit m inderdaad in een niet te groot snelheidsverschil. Maar wanneer is een snelheidsverschil te groot? ... met 120 de afrit afblazen, terwijl er op de rechterstrook een vrachtwagen rijdt, is een behoorlijk groot verschil.
Vind ik niet. Ik woon in Spijkenisse en er loopt een snelweg met 3 banen heen (de A15) en vlak na de maastunnel is de afrit naar Spijk. Al 2 kilometer vantevoren gaan vrachtwagens op de middelste baan rijden omdat die naar de Maasvlakte gaan, dan vind ik het okee om met een flink verschil die vrachtwagens rechts in te halen. Dit vind ik dan weer niet okee bij personenauto's.
Sinds kort is er nu ook 2 km vantevoren al een blokmarkering zodat dit nu ook eindelijk legaal is om te doen.
Pagina: 1