Games starten niet

Pagina: 1
Acties:

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 11:32
Heb nu al een week last van het probleem dat ik bepaalde games niet kan starten.
Halflife 2 en battlefield 2 starten niet. Er is even een zwart scherm, en vervolgens floept het hele zaakje terug naar de desktop.
- In de eventviewer is geen foutmelding te herkennen.
- dxdiag geeft ook aan dat alles goed is.
- De laatste nvidia drivers zijn geinstalleerd.
- directX geprobeert opnieuw te installeren, maar dat lukt niet omdat alles goed is volgen directX. En het is de vraag of dat de oorzaak is aangezien farcry, CoD2 en Just Cause het wel gewoon doen.
- Na het lezen over issues van VIA chipsets en AMD cpu's (steam site) de via drivers geupdate. maar helpt ook niet.

Snap niet helemaal wat het zou kunnen zijn. En waarom heeft directX geen reinstall functie :?

Heeft iemand dit eerder meegemaat of een oplossing/verder ideen?

mn systeem:
AMD X2 3800+
1024 dual chan geheugen
A8V deluxe
7800GS

Enige software die ik kan bedenken die ik heb geinstalleerd en dat ik daarna het probleem ondervond is Just Cause en ik heb een nieuwe HDD bijgeplaatst. Maar Just Cause werkt goed.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:55
Misschien dat je Half-Life² en Battlefield 2 opnieuw zou kunnen installeren?

• Flo
Reinstall werkt niet. Zelfde probleem

Verwijderd

eerst uninstall daarna op nieuw installeren?

• Flo
haha,

ja dat had ik gedaan. Battlefield uninstall en daarna install.

owjah, patch helpt ook niet, maarja zou wel toevallig zijn als halflife 2 dan ook niet zou werken ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Flo op 23-10-2006 22:31 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
- uninstall bf2
- verwijder de map + profiles, mochten die blijven staan
- verwijder de bf2 keys uit je registry
- install bf2
- patch naar FULL 1.4
- install ForceWare 91.47 (oid)

dit zou moeten werken, en anders lijkt me dat er iets mis is met je Windows installatie of met je Hardware. In dat geval zou ik nog even anti-virus programma's draaien.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lijkt op een voedingsprobleem voor je videokaart, misschien dat net door de nieuwe HD je voeding het niet meer trekt. Ik heb dat als ik 3 HD's in m'n systeem heb hangen, dan crasht ie regelmatig in games (cod2) terwijl met 2 HD's dat niet het geval is!

Wat ook kan zijn is dat je de voedingsstekker per ongeluk uit de videokaart hebt getrokken?!

Verwijderd

Quantor schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:11:
Lijkt op een voedingsprobleem voor je videokaart, misschien dat net door de nieuwe HD je voeding het niet meer trekt. Ik heb dat als ik 3 HD's in m'n systeem heb hangen, dan crasht ie regelmatig in games (cod2) terwijl met 2 HD's dat niet het geval is!

Wat ook kan zijn is dat je de voedingsstekker per ongeluk uit de videokaart hebt getrokken?!
Als die stekker er uit ligt geeft je pc een melding dat je Video kaart te weinig stroom krijgt, dat doen Nvidia kaarten :)
Maar kan wel aan de gewone voeding liggen, kan dat hij het net niet trekt bij zomige games zeg maar.
Zou ook eens een Oudere driver van Nvidia instaleren, wil nog wel eens het 1 en ander doen :)

• Flo
Ik heb net een uur CoD2 over LAN gespeelt met de huisgenoten. Niks geen problemen. Al draai ik dat wel op directX 7.
Maar heb eergister ook nog Just Cause met alles aan op 1280x1024 gespeelt. Ook niks geen problemen.
Zou battlefield 2 of halflife 2 dan tijdens het opstarten al meer energie verbruiken als just cause tijdens het spelen?
Ook kan ik FEAR gewoon opstarten en spelen. Toch ook een behoorlijk zwaar spel.

Ik vermoed dat er iets fout zit met windows maarja kom er maar eens achter...
Nvidia drivers zitten al op 91.47 maar heb voor de zekerheid de installer nog gerunt. Daarna gereboot maar zelfde effect.
En deze driver zit er al een hele tijd op eigenlijk. Nooit problemen gehad en ook wel eerder battlefield 2 en halflife kunnen spelen.
- uninstall bf2
- verwijder de map + profiles, mochten die blijven staan
- verwijder de bf2 keys uit je registry
- install bf2
- patch naar FULL 1.4
- install ForceWare 91.47 (oid)

dit zou moeten werken, en anders lijkt me dat er iets mis is met je Windows installatie of met je Hardware. In dat geval zou ik nog even anti-virus programma's draaien.
Maar hoe komt het dan dat halflife 2 hetzelfde probleem vertoond?

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

heel makkelijk te checken koppel de nieuwe hd los. kijken of je er nog last van hebt

• Flo
Stronkie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:04:
heel makkelijk te checken koppel de nieuwe hd los. kijken of je er nog last van hebt
Maakt niets uit. Ligt dus niet aan de voeding. leek me ook nogal apart aangezien dat een 500Watt voeding is
Pagina: 1