wmp mp3 gain plugin? (mp3 normaliseren)

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-07 23:49
Situatieschets: sinds kort heb ik een windows media center pc met al mijn mp3's, en sinds kort ook een ipod voor de muziek. Nu zit er nogal veel verschil in volume tussen de verschillende mp3s wat me nu (pas) begint te irriteren. Aangezien ik geen zin heb in een dubbele mp3 collectie (dubbel zoveel beheer werk en het is onzin aangezien ik alleen media center gebruik om mijn mp3s af te spelen en itunes alleen gebruik voor het synchen met mijn ipod)

Dus ik heb even lopen zoeken en heb de ideale oplossing gevonden.. replay gain, ik heb het getest met de foobar2000 speler en werkt perfect. Simpele kwestie van mp3 analyseren en een tag toevoegen met de gain in decibel, losless en simpel.. perfect..

Ik heb echter geen enkele plugin kunnen vinden voor Windows Media Player, en dus is dit GEEN oplossing voor de media center. Ook de ipod lijkt zich niets aan te trekken van de replay gain tag (geen hoge nood, hier wil ik nog wel de ipod specifieke normalisatie files voor aanmaken t.z.t)

1. Zijn er replay gain plugins voor Windows Media Player? (ik heb ze iig niet kunnen ontdekken)
2. Zelfde vraag voor de iPod, aangezien dit wel via firmware moet vrees ik dat ik het antwoord hierop wel kan raden.. nee dus.

3. Welke oplossing is er dan nog over om 1 library te houden die genormaliseerd is voor zowel iPod en Windows Media Player? - Ik zit bijna te denken aan replay gain berekenen en daarna gewoon de mp3 fysiek aanpassen met deze gain.

Verwijderd

Is het niet gewoon: WMP starten, F3 drukken, geavanceerde opties drukken, volumeafvlakkingswaarden toevoegen aanvinken? :O

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 01:33 ]