Specifieke backups maken

Pagina: 1
Acties:

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-07 13:59
Hallo,

Ik heb zonet mijn computer zijn 3 maandelijkse format gegeven, en alles netjes terug gezet, getweaked, geinstalleerd, ...

Mijn pc is nu eigenlijk perfect hoe ik hem zou willen hebben!

Dit heeft me echter een hele dag actief werk gekost. Daarom dacht ik dat het misschien beter zou zijn om nu een backup te maken van men C (windows installatie en programma's, enkel belangrijke kleine data) en in plaats van in de toekomst dan opnieuw te formatteren, gewoon die backup terug zetten...

Ik heb de search hier al wat gebruikt en ben tot de conclusie gekomen dat ik een backup prog nodig heb dat een drive image kan maken van mijn C én dit kan terug zetten. Waarbij de search me echter niet geholpen heeft is welk prog heirvoor het beste is...

Dat programma zou dus echt alles op mijn C moeten backuppen, zodanig dat mijn systeem zich weer in exact dezelfde staat bevindt zoals het zich nu bevindt na de restore.

Ik heb een beetje gegoogled en had al de volgende progs gevonden :
- Acronis True Image 10
- Symantex Drive Image 7
- Norton Ghost 10

Wat zouden jullie aanraden? Wat zijn jullie ervaringen met een van bovenstaande programma's, of een ander (beter?) programma?

Greetz,
Robin

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Heb ervaring met zovel ghost als true image. Op me werk gebruik ik erg veel true image en thuis een tijdje northon ghost gebruikt maar gebruikte ghost op een hele andere mannier als ik nu true image gebruik.

Gebruikte ghost voor het maken vaan een backup windows eens per week.
Maar gebruik true image nu op het werk omdat voor het testen van wat dinge het vaak erg handig is om een image te hebben van een clean install. Daar vind ik true image echt perfect voor en heb ook het idee dat true image daar net even beter in is.

Maar omdat ik nooit van alle twee de pakketten alle functies heb gebruikt kan ik niet echt een goeie vergelijking geven.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het is opzich wel handig om zoiets te hebben, maar omdat er telkens nieuwe drivers/updates etc uitkomen wil ik die dan toch meteen erop hebben. Dan ben je alsnog vrij lang bezig. :)
Overigens is elke 3 maanden wel erg vaak hoor. 1 keer per jaar is genoeg lijkt mij :)