Toon posts:

A8V wil niet op Single Channel DDR draaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben er dus achtergekomen dat ik een geheugen probleem heb..
met memtest kreeg ik namelijk nogal wat errors, mn computer blijft wel draaien maar af en toe een blauw scherm, of hij vliegt uit een game dus dat is niet echt lekker gamen/windowsen.
Dus ik dacht laat ik eens een memory module eruit halen zodat ik dan maar zonder problemen kan gamen met iets minder geheugen.
Maar zodra ik een 2de module weghaal, en probeer op de starten blijft de monitor standby hangen. Ondanks welke bank... allemaal geprobeert met beide modules, ook nog een 256 mb module geprobeert.

Ik heb al de originele bios geprobeert en een oudere, en ook alle nieuwere en alle beta's ! het helpt niet...
Zou de geheugen controller op me AMD CPU kapot wezen ? Het gaat om een AMD 3000+ Winchester.

Het gaat om een Asus a8v moederbord. Met 2x twinmos 512 MB pc3200.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Probeer eens een BIOS reset (door een jumper te verzetten, zie de handleiding van je mobo), wanneer je er maar één reepje in hebt zitten. Dan zal hij het vast en zeker weer gewoon doen :).

Verwijderd

Heb je die 2 x 512MB al in een andere bak geprobeerd?

Het kan ook zo zijn dat je mobo gaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm The virus had me nog net de motivatie gegeven om het nog es te proberen hehe :) , want had al geprobeert met bios reset per bankje, alleen toen de eerste 2, maar hij doet alleen single channel in het 3de en 4de bankje ???? dat snapte ik ff niet maar het draait wel..

Dank u, dank u.