Ik ben fijn geholpen in [Python]Laadt geen gtk window, maar hier heb ik een ander probleem (niet-gui gebonden).
Wat ik aan het maken ben, is een interface die met vpnc een vpn verbinding kan opzetten. Ik ben zover dat je met een combobox de profielen uit /etc/vpnc/ kan kiezen, om vervolgens met het gekozen profiel een vpn verbinding aan te gaan. Zo'n profiel ziet er als volgt uit:
Nu is de laatste regel niet nodig: voor de veiligheid kan je het password ook elke keer meegeven in de promt, dit ziet er dan zo uit:Het gaat wel lukken als het wachtwoord in het profiel staat, maar hoe kan ik met python input geven aan de terminal als ik de verbinding wil opzetten? Dit wachtwoord is gewoon een Text Entry van de standaard gtk toolkit, maar het gaat hier niet om de grafische schil. Het password heb ik gewoon als variabele.
Wat ik doe met het connecten is dit:
Wat ik aan het maken ben, is een interface die met vpnc een vpn verbinding kan opzetten. Ik ben zover dat je met een combobox de profielen uit /etc/vpnc/ kan kiezen, om vervolgens met het gekozen profiel een vpn verbinding aan te gaan. Zo'n profiel ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
| IPSec gateway [hier de gateway naam] IPSec ID [hier de groep] IPSec secret [hier het password] Xauth username [hier je eigen username] Xauth password [hier je eigen password] |
Nu is de laatste regel niet nodig: voor de veiligheid kan je het password ook elke keer meegeven in de promt, dit ziet er dan zo uit:
jurian@karlijn:~$ sudo vpnc-connect [profiel].conf Enter password for [username]@[gateway]: VPNC started in background (pid: 9888)... jurian@karlijn:~$
Wat ik doe met het connecten is dit:
Python:
Maar, nu moet ik dus os.system('vpnc-connect ' + self.profile + '&') laten uitvoeren, met tussentijds het invoeren van het password: kan iemand mij hier meer inzicht over geven?
1
2
3
4
5
6
7
| print "Connecting..." try: os.system('vpnc-connect ' + self.profile + '&') except: print "No connection could be made, aborting connection attempt" else: print "Connection succesful to " + self.profile + "\n" |
[ Voor 9% gewijzigd door mithras op 23-10-2006 21:35 ]