Toon posts:

Scanner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een medion (MD 9458) scanner. Ik heb enkel de drivers voor PC. Ik ben op zoek gegaan op het internet naar drivers voor mac, helaas niets gevonden. Maar gaat het hier niet om een 'standaard' scanner die door verschillende merken verkocht wordt? Ze plakken hun naam erop en maken drivers. Dus denk ik dat drivers van een ander merk ook werkt, maar ik weet alleen niet goed hoe die te zoeken...

Iemand tips?
alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
VueScan werkt niet. Via fotolader ook niet :(

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 09:05

Kvn

Ai.. Je hebt al op de Medion site gekeken voor Mac drivers?

Verwijderd

Topicstarter
ja. nix te vinden

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
http://www.ellert.se/twain-sane/

Misschien heb je hier wat aan. :) Hij staat in ieder geval wel bij supported devices: Klik!

[ Voor 51% gewijzigd door Frietsaus op 23-10-2006 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik dan downloaden?
ik dacht het eerste 'TWAIN SANE Interface' maar dat werkt niet..

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoe het precies werkt weet ik niet, gevonden via Google.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je scanner is eigenlijk een Artec-scanner Ultima 2000e+ 36 or 48 bit, zoek daar eens drivers voor...
ps. 2 sec. zoekwerk in google...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
ben ik ondertss ook achtergekomen, ben op zoek naar mac drivers.
had een linkje gevonden, maar de link naar de driver is dood

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
yup en dan krijg ik de melding 'U kunt het programma niet openen omdat het niet wordt ondersteund door dit systeem.'

ik denk dat het gewoon niet wil werken..

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Dan moet je ook drivers voor OSX hebben EN universal (ga ervanuit dat je een Intel mac hebt adv de melding die je krijgt...)
Deze drivers zijn voor Mac OS 9

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Ballebek schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:51:
Dan moet je ook drivers voor OSX hebben EN universal (ga ervanuit dat je een Intel mac hebt adv de melding die je krijgt...)
Deze drivers zijn voor Mac OS 9
idd een intel mac. maar waar vnd ik deze drivers dan?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47
Misschien niet. Is volledig afhankelijk van de maker van de scanner of ze die maken. En als het een wat ouder model betreft dan kan je het shaken.

Doorgaans is VueScan de last-resort optie die voor bijna alle scanners wel werkt. Werkt _dat_ zelfs niet, dan kan je het helaas wel vergeten ben ik bang.

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1