Toon posts:

Asus, Toshiba, Acer, en dan ook nog ATI/nVidia? Help?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik studeerde tot voor kort aan de TU/e, alwaar ik dit jaar mee deed aan de laptop regeling. Ik kreeg daarvoor een mooie IBM Lenovo Thinkpad T60... (Deze dus)

naja kreeg.... 1000 euro moest ik betalen en 1000 euro was een lening van de Universiteit, die ik als ik er langer zou studeren niet meer terug hoefde te betalen.

welnu,

ik heb het gehad op de school, dus ik moet dat ding inleveren. Of ja, ik mag hem houden als ik 750 euro bij leg, kortom dan kost ie me 1750 euro.... ik vind dit te duur, dan krijg ik liever 750 euro terug bij het inleveren en leg wat bij voor een andere.

Nu zoek ik dus een pc van rond de 1200 euro (1300 is egt max)....

Ik heb de Toshiba Satellite a100 serie al bekeken, de Acer Aspire 5672WLMi etc.
En nu heb ik deze gevonden: LINK

En hierbij begint mijn vragenreeks. Wat is er bij deze Asus het addertje onder het gras? Ik bedoel T5500 dual core, GeForce Go 7300 Turbocache.... dan is 1175 tog geen onredelijke prijs of wel? Zeker niet als je kijkt dat je een gratis upgrade krijgt naar Vista?
Dat was vraag 1.

Vraag 2. Heel kort maar krachtig: ATI x1600 of nVidia Go 7300 of iets in die richting?

Vraag 3 is natuurlijk de hamvraag; "heeft iemand een betere laptop gezien die beter bij me past?"

Ik zoek eigenlijk een goede dual core met een grafische kaart erin en minimaal 1 gig geheugen.

Alvast bedankt.
Groetjes Maarten

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:15:
Hoi,

ik studeerde tot voor kort aan de TU/e, alwaar ik dit jaar mee deed aan de laptop regeling. Ik kreeg daarvoor een mooie IBM Lenovo Thinkpad T60... (Deze dus)

naja kreeg.... 1000 euro moest ik betalen en 1000 euro was een lening van de Universiteit, die ik als ik er langer zou studeren niet meer terug hoefde te betalen.

welnu,

ik heb het gehad op de school, dus ik moet dat ding inleveren. Of ja, ik mag hem houden als ik 750 euro bij leg, kortom dan kost ie me 1750 euro.... ik vind dit te duur, dan krijg ik liever 750 euro terug bij het inleveren en leg wat bij voor een andere.

Nu zoek ik dus een pc van rond de 1200 euro (1300 is egt max)....

Ik heb de Toshiba Satellite a100 serie al bekeken, de Acer Aspire 5672WLMi etc.
En nu heb ik deze gevonden: LINK

En hierbij begint mijn vragenreeks. Wat is er bij deze Asus het addertje onder het gras? Ik bedoel T5500 dual core, GeForce Go 7300 Turbocache.... dan is 1175 tog geen onredelijke prijs of wel? Zeker niet als je kijkt dat je een gratis upgrade krijgt naar Vista?
Dat was vraag 1.

Vraag 2. Heel kort maar krachtig: ATI x1600 of nVidia Go 7300 of iets in die richting?

Vraag 3 is natuurlijk de hamvraag; "heeft iemand een betere laptop gezien die beter bij me past?"
Zolang jij niet aangeeft wat je eisen zijn en vooral wat je er mee van plan bent te gaan doen, wordt dat heel erg lastig ;)
Ik zoek eigenlijk een goede dual core met een grafische kaart erin en minimaal 1 gig geheugen.

Alvast bedankt.
Groetjes Maarten
Groetjes doen onderaan je post doen we niet op GoT.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

7300 is al vrij oud. De standaard in laptops tegenwoordig is of 7600 of ATI X1600 ( beide zijn ongeveer even goed).

Verder lijkt er me geen addertje onder gras. Alleen de video kaart is nogal oud...

Als je er een T7200 van maak met 2GB werkgeheugen ben je rond de 1500+ kwijt oO en dan maar met geforce 7300.

Persoonlijk zou ik dan gewoon die ene laptop halen van 1300eu met geforce 7600 en 2gb en T7200.
Ahtec Xel80

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 19:26 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:43
Als je gaat gamen is een GF Go 7600 of ATI X1600 een must-have! Anders volstaat een 7300 ook met gemak. Je kunt zoals gezegd een heel mooi systeem krijgen (die ahtec) die aan de max van je budget zit. Je kunt ook kiezen om geld te besparen en voor de Asus A6T te gaan. Deze ligt in de klasse van de acer en toshiba die jij al eerder in gedachten had, alleen komt deze asus als winnaar uit de bus op dat punt in mijn ogen:

Asus A6T voor ongeveer 1060-1070 euro:
AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz
1024MB DDR2-PC5300 (max supported), 1 dimm (voor zo'n 120 euri kun je upgraden naar 2 GB)
nVidia nForce 430 chipset met integrated GF 6150
nVidia GeForce 7600, 256MB 450 core/800 mem, verder geen TC crap!
100GB 5400 rpm HDD
15.4" TFT crystalbrite of hoe dat spiegelscherm ook maar heet, is iig zeer mooi
2 jaar standaard garantie bij asus!
8 cells battery, goed voor 3 uur accutijd

Hele mooie en complete laptop waar alleen BT mist in mijn ogen. De Turion is gelijkwaardig (zo niet iets sneller uit tests (zoals op www.tomshardware.com) aan de concurrentie van intel (Core Duo T2300 in dit geval). Het voordeel is dat deze CPU ook 64-bit is als de Core 2 Duo en ook VT aan boord heeft. Op encoding zal de Core 2 Duo gehakt maken van de Turion, maar in de meeste andere tests is het verschil niet groot. Ik ben er zelf zeer tevreden mee en zeker geen verkeerde keuze! De CPU zal dus maar amper slomer zijn dan de T5500. Verder heeft de A6T een leuke extra: Dual GFX, dit houdt in dat automatisch overgeschakeld wordt op de integrated GF 6150 bij energiebesparing!

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 23-10-2006 20:28 ]

Verwijderd

Orion84 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:22:
[...]
Zolang jij niet aangeeft wat je eisen zijn en vooral wat je er mee van plan bent te gaan doen, wordt dat heel erg lastig ;)

[...]

Groetjes doen onderaan je post doen we niet op GoT.
Alleen daar zit geen windows bij en de windows die ze leveren zit nog geen coupon voor vista bij. Heb ik van ze te horen gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
haha ^^ jah sry dat mijn eerste post zo onduidelijk was....

Ik wil idd graag wat gamen op de laptop, en hij wordt gebruikt voor photoshop etc

En die HEL80's, ik had die ook al gevonden, maar ik kende dat merk helemaal niet? Hebben jullie er ervaring mee? Is 't een beetje solide build? En laptops4U, is dat allemaal beetje betrouwbaar?

ik hoef deze dan maar minimaal te hebben
KLIKJES en dan zit ik alweer richting t niveau van die T60....

Maar goed dan weet ik iig al meer over de GFXcard die ik erin moet hebben, dankjulliewel.

Wat is dan btw beter? een ATI x1600 of een GeForce 7600?

EDIT:
Heb hier op t forum al een topic gevonden over de HEL, gaat ik ff lezen nu ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 12:11 ]

• GENETX
Laptops4U wordt hier op GoT echt gewaardeerd onder laptop gebruikers, dat zit wel goed. De X1600 en 7600 zijn eigenlijk evensnel. Soms wint de 7600 en soms de X1600. Waar wel op moet worden gelet is de snelheid. Mijn A6T (1060 euro, als je 64-bits wilt voor een leuke prijs) heeft de 7600 op 450MHz core, 800 mem. Ik meende dat Compal ze op 400MHz core, 700MHz mem had waardoor mijn 7600 een stukje sneller zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ow ok :)

Ja dan ben ik tog wel aant denken over die Compals....
Maar Asus heeft ook erg mooie modellen in die prijsklasse idd....

Weet iemand toevallig of 1200*800 (toch de meest voorkomende resolutie voor 15,4" TFT's ? ) ook de maximum resolutie is van zown GFX kaart dan? Ik zou er misschien in de loop van de tijd een externe monitor aan willen hangen, en dan is een wat grotere resolutie misschien wel fijner?

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:44:
ow ok :)

Ja dan ben ik tog wel aant denken over die Compals....
Maar Asus heeft ook erg mooie modellen in die prijsklasse idd....

Weet iemand toevallig of 1200*800 (toch de meest voorkomende resolutie voor 15,4" TFT's ? ) ook de maximum resolutie is van zown GFX kaart dan? Ik zou er misschien in de loop van de tijd een externe monitor aan willen hangen, en dan is een wat grotere resolutie misschien wel fijner?
Nee, externe monitor kan echt wel hoger, no problem.

Verwijderd

Topicstarter
Ah zeer mooi zeer mooi ;)

Ja alles begint nu wat duidelijker te worden voor me....

Zoals ik t nu zie (maar ik ga nog zeker een maand wachten, zo niet meer, dus genoeg tijd nog om te zoeken en van mening te veranderen) gaat 't tussen:

Link

HEL80-031

Intel Core Duo T2400 (1.83GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz
GeForce Go 7600 256MB/ 1.3 Megapixel Webcam
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)

Link 2

Intel Core Duo T2400 (1.83GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
120GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz
ATI Mobility Radeon X1600 256MB/ 1.3 Megapixel Webcam
15.4" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)

Ow en @ GremliN-Online:
is de processor in deze nou dual dan?
Link

A6T-AP008-B

AMD Turion II TL 52 1.6G (L2: 512KB*2)
100GB Harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667 (1 x 1024)
NVIDIA® GeForce™ Go 7600 256MB
15.4" WXGA Color Shine TFT (1280 x 800)/ Interne Webcam 1.3 Megapixel

haha... nu ik dit getypt heb heb ik eigenlijk weer geen idee... Maar goed die PC's die er staan zien er wel ok uit...

Ow en nog een vraag (veeleisend ben ik hè :P ) : Hoe is Windows XP Media Center Edition? Is dat iets waar ik van moet schrikken/door moet worden aangemoedigd met kopen van laptop?

Nogmaals ik ga er vooral op internetten, gamen en gebruiken voor me studie (photoshop, flash, etc)

• GENETX
Die 2e laptop heeft geen windows standaard, dus dat je niet opeens gaat opkijken dat er geen windows opstaat als je hem voor het eerst aanzet als je hem kiest.

Die Turion is idd dualcore. De naam Turion II staat er ook wat knullig... "AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-52" (wat een naam) zegt genoeg lijkt mij ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok... dan wordt dat ook een hele mooi optie ja :)

Tnx voor al je hulp :)
Pagina: 1