Onlangs heb ik bij de lokale pc boer een usb card reader gekocht zonder boekje ed uit de bak met aanbiedingen. Nou heb ik dat ding aangesloten maar gebeurt er niets. Daarom wou ik hier even navragen op ik dat juist heb gedaan.
Ook heb ik maar even snel 2 plaatjes geschoten (met mien tel dus sorry van de kwaliteit) in de hoop dat iemand hem misschien herkend en mij kan vertellen van welk merk deze is.
Voorkant
Achterkant
De card reader heeft 5 losse stekkers met de volgende benamingen
D-
D+
GND 1
GND 2
VCC
Gekeken in het boekje van mijn moederbord (een asus a8n-sli) lijkt mij dat de bovenstaande stekkers bij de volgende pootjes van mijn usb connector horen.
D- ______USB-P5-
D+______USB-P5+
GND 1___GND
GND 2___GND
VCC_____NC
P5 staat voor de 5de usb poort. Het lijkt mij dat de moederbord drivers goed geinstalleerd zijn voor deze poort omdat 1 aansluiting verder op het moederbord (usb 9 en 10) ingebruik zijn.
Het lijkt mij dat die op deze wijze moet worden aangesloten en voor de rest lijkt het mij dat ik geen aparte driver zou hoeven te installeren (Windows XP Prof.)
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen?
Ook heb ik maar even snel 2 plaatjes geschoten (met mien tel dus sorry van de kwaliteit) in de hoop dat iemand hem misschien herkend en mij kan vertellen van welk merk deze is.
Voorkant
Achterkant
De card reader heeft 5 losse stekkers met de volgende benamingen
D-
D+
GND 1
GND 2
VCC
Gekeken in het boekje van mijn moederbord (een asus a8n-sli) lijkt mij dat de bovenstaande stekkers bij de volgende pootjes van mijn usb connector horen.
D- ______USB-P5-
D+______USB-P5+
GND 1___GND
GND 2___GND
VCC_____NC
P5 staat voor de 5de usb poort. Het lijkt mij dat de moederbord drivers goed geinstalleerd zijn voor deze poort omdat 1 aansluiting verder op het moederbord (usb 9 en 10) ingebruik zijn.
Het lijkt mij dat die op deze wijze moet worden aangesloten en voor de rest lijkt het mij dat ik geen aparte driver zou hoeven te installeren (Windows XP Prof.)
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen?